הדיווח שהקפיץ את מניית הביומד הישראלית בכ-200% בנאסד"ק

חברת ביומיקס מתמזגת עם חברת Adaptive Phage ומגייסת 50 מיליון דולר • החברה נסחרת בבורסת NYSE מאז 2019, לאחר שהייתה אחת החברות הישראליות הראשונות שהתמזגו ל-SPAC • מאז המיזוג ל-SPAC, היא איבדה מעל 90% מערכה

יונתן סלומון - מנכל ביומיקס / צילום: איל יצהר
יונתן סלומון - מנכל ביומיקס / צילום: איל יצהר

חברת ביומיקס, אשר מפתחת תרופות המבוססות על פאג'ים, וירוסים שתוקפים חיידקים מסוימים, מתמזגת עם חברה פרטית באותו התחום, Adaptive Phage Therapeutics, והחברה הממוזגת מגייסת 50 מיליון דולר בהנפקה פרטית. בעלי המניות הקיימים של ביומיקס יחזיקו 55% בחברה הממוזגת.

30 שנה אחרי שהוקמה: המניה שהפכה לסנסציה החדשה של וול סטריט 
תשואה של 85% בשנה: כך תיחשפו לטרנד שמדהים את וול סטריט 

מניית ביומיקס עלתה בכ-200% בעקבות ההודעה במהלך המסחר ביום ד', למחיר המגלם לה שווי של 32 מיליון דולר, עדיין נמוך מסכום ההנפקה.

ביומיקס איבדה מעל ל-90% מערכה מאז המיזוג ל-SPAC

ביומיקס (BiomX) כבר נסחרת בבורסת NYSE מאז 2019, לאחר שהייתה אחת החברות הישראליות הראשונות שהתמזגו ל-SPAC , חברה ציבורית שהוקמה לצורך רכישה של חברה פרטית. ביומיקס נרשמה למסחר בתל אביב ב-2020, אך נמחקה מהמסחר ב-2022 לאחר שאיבדה את רוב ערכה. מאז המיזוג ל- SPAC, היא איבדה מעל 90% מערכה.

ביומיקס מבוססת על טכנולוגיה מעניינת מאוד שפותחה תחילה במכון ויצמן, ושילבה יכולות בחזית המדע בשני תחומים: היא השתמשה בבינה מלאכותית כדי להשוות בין תמהילי חיידקים במעי או על העור של אנשים שונים, כדי לזהות את תמהילי החיידקים בבריאות ובחולי. בנוסף, השתמשה בטכנולוגיה של פאג'ים (וירוסים תוקפי חיידקים, כאמור) כדי לעשות שינויים נקודתיים בתמהיל החיידקים, וכך לכאורה לשפר את מצב המחלה.

אך למרות המדע המלהיב, ניסוי שערכה בתחום הטיפול באקנה לא הצליח להגיע לתוצאות מובהקות ורלוונטיות קלינית. כיום המוצר המוביל של החברה נועד לטיפול בזיהומים חיידקיים אצל חולים במחלת הריאות הגנטית סיסטיק פיברוזיס. המוצר נמצא לקראת שלב IIb של הניסויים הקליניים, לאחר שניסוי ראשוני הראה תוצאות טובות בקבוצה קטנה של חולים. תוצאות הניסוי הגדול יותר צפויות ברבעון השלישי של 2025.

גם הטכנולוגיה של Adaptive Phage משתמשת בפאג'ים, במקרה שלה לטיפול בזיהומים עמידים לאנטיביוטיקה בפצעים סוכרתיים. תוצאות ניסוי שלב II במוצר זה, צפויות בתחילת 2025.

הנהלת ביומיקס בראשות יונתן סולומון תמשיך להוביל את החברה הממוזגת, וכמה ממנהלי APT ישלבו בהנהלת החברה.

בין המשקיעים שהשתתפו בסבב הפרטי לתמיכה בחברה הממוזגת נמצאות קרנות כמו Deerfield Management , אורבימד, Nanthala Capital וגם הקרן הפילנתרופית למען חולי ה- CF.