נובולוג מוחקת עשרות מיליונים משווי רכישות שבוצעו תחת המנכ"ל הקודם

חברת הלוגיסטיקה הרפואית תרשום הפסד של עד 57 מיליון שקל בגין ירידת ערך השקעות במגזר שירותי הבריאות • מניית נובולוג צללה בכ-60% מהשיא

מודיעין - חברת נובולוג / צילום: איל יצהר
מודיעין - חברת נובולוג / צילום: איל יצהר

חברת שיווק הציוד הרפואי נובולוג  מדווחת כי היא צפויה לרשום בדוחות לרבעון הרביעי של 2023 שתפרסם בקרוב הפסד עצום של 47 עד 57 מיליון שקל. זאת בגין ירידת ערך הנובעת בעיקר מהפחתת שווי של חברות מוחזקות במגזר שירותי הבריאות של החברה.

תשואה של 85% בשנה: כך תיחשפו לטרנד שמדהים את וול סטריט 
מתחברות לטרנד הגלובלי: מה מקפיץ שורה של מניות הייטק קטנות בת"א במאות אחוזים 

נובולוג ביצעה בשנים הקודמות, תחת המנכ"ל עירן טאוס (שניהל אותה בשנים 2017-2023), יותר מ-10 עסקאות רכישה לצורך הרחבת עסקיה. נובולוג היא במקור חברת לוגיסטיקה בתחום הציוד הרפואי, תחום שעדיין מהווה את עיקר פעילותה (85%) אך מתח הרווחים בו נמוך יחסית. החברה ביקשה להתרחב לשירותי רפואה נוספים כמו טיפול בחולים בביתם, שירותי בריאות דיגיטלית ומרפאות מומחים.

בתקופת כהונתו של טאוס הכנסות החברה צמחו משמעותית בעקבות הרכישות הללו, ועד 2023 גם הרווח נראה כצומח. מניית החברה כמעט הכפילה את עצמה מהנפקתה ועד השיא שרשמה ב-2022. אולם, ברבעון הראשון של 2023 נאלצה החברה לרשום מחיקה ראשונה, בהיקף 23.2 מיליון שקל, בגין השקעתה בחברת מדפלקס, חברה גרמנית בתחום הרפואה מרחוק.

צניחה תחת המנכ"ל החדש

עוד לפני כן החלו ירידות חדות במניית החברה, ככל הנראה בשל הערכה של חלק מהמשקיעים כי הרכישות בוצעו במחירים גבוהים מדי. המניה צנחה 45% מתחילת 2023 ועד עזיבתו של טאוס באפריל אשתקד. נכון להיום נסחרת נובולוג בשווי של 750 מיליון שקל - לאחר ירידה של כמעט 60% מהשיא ב-2022.

ביוני האחרון נכנס לתפקידו מנכ"ל חדש, אביעד בוסי, ששימש בעבר כמנכ"ל חברת הלוגיסטיקה הרפואית מדיהום מקבוצת מדיסון, ולפני כן של ס.ל.א מקבוצת טבע. בדוח לרבעון השלישי של השנה, הראשון לאחר כניסתו לתפקיד, בוצעה מחיקה של כ-10 מיליון שקל בגין ההשקעה בחברת Gsap המעניקה שירותים לחברות ביומד ופארמה.

בתשעת החודשים הראשונים של 2023 רשמה נובולוג הכנסות של 1.24 מיליארד שקל, גידול של 10% לעומת התקופה המקבילה. הרווח התפעולי שלה ירד מ-56 מיליון שקל ל-40 מיליון שקל והרווח הנקי ירד ל-31 מיליון שקל, לעומת 39 מיליון בתקופה המקבילה ב-2022.

נובולוג נמצאת בשליטת (26%) המייסד אהוד פוזיס המשמש גם כיו"ר החברה. בעלות מניות נוספות הן מגדל (14.5%), הפניקס (13%) והראל (12%).