כך יממנו האחים אמיר את רכישת מניות שופרסל מהמוסדיים

האחים יוסי ושלומי אמיר חתמו על הסכם ליווי בנקאי בהיקף של 700 מיליון שקל לעסקת שופרסל • ראש החטיבה העסקית בדיסקונט, הילה ערן-זיק: "אין לנו ספק שתחת הנהגתם שופרסל תתפתח ותצמח לשיאים חדשים"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

עסקת רכישת כרבע (24.99%) ממניות שופרסל  מהגופים המוסדיים השונים על-ידי האחים יוסי ושלומי אמיר הולכת ונשלמת. היום (ג') נודע כי בנק דיסקונט יהווה גורם שיממן את מהלך רכישת המניות, והוא יעמיד לאחים ליווי בנקאי בסך של 700 מיליון שקל.

רכישת המניות נעשית בתמורה ל-1.5 מיליארד שקל, כאשר בנוסף לכך שילמו האחים במזומן עוד 100 מיליון שקל לחברת פז, בכדי לקצר את תקופת האי-תחרות מולה בעקבות מכירת רשת פרשמרקט לידי פז לפני כשלוש שנים.

ראיון | מנהל ההשקעות שמסביר: אלה המניות היקרות ואיפה ההזדמנויות בשוק 
מסתמן: מצנח זהב של 14 מיליון שקל לאיציק אברכהן ואורי וטרמן בשופרסל

עד לסוף השבוע הקרוב צפויות לעבור מניות שופרסל לידי האחים אמיר, כאשר ההערכה היא שככל שיושלם התהליך, הם ייכנסו לתפקידי הניהול - יוסי למשרת יו"ר שופרסל ושלומי לתפקיד המנכ"ל - כבר בתחילת השבוע הבא. לא ברור עדיין מהם הצעדים שמבקשים האחים אמיר לקדם עם כניסתם לתפקיד, אך ברור שמדובר בשלב הראשון במהלכי ייעול שיינקטו בחברה.

האחים אמיר הקימו את רשת פרשמרקט, שאותה מכרו לפז לפי שווי של 2.1 מיליארד שקל בשנת 2021. סביב אותה העסקה, ובצירוף דיבידנדים שמשכו ודמי ניהול שקיבלו, צברו שני האחים הון שהוערך בקרוב ל-2 מיליארד שקל, מה שאיפשר להם לרכוש את מניות שופרסל בנוחות יחסית מגלריה של גופים מוסדיים, שכל אחד מהם החזיק בין 10% ל-13% משופרסל, וביחד החזיקו במעל ל-64%. מהלך ההשתלטות יהפוך את האחים אמיר לבעלי המניות הגדולים ביותר ברשת המזון ובפועל לבעלי השליטה.

"לדיסקונט ולאחים אמיר יש היסטוריה משותפת ומוצלחת רבת-שנים"

הילה ערן-זיק, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט, מסרה כי בבנק "גאים על הבחירה בנו למימון וליווי עסקת רכישת המניות של שופרסל. לדיסקונט ולאחים אמיר יש היסטוריה משותפת ומוצלחת רבת-שנים, ואין לנו ספק כי תחת הנהגתם שופרסל תתפתח ותצמח לשיאים חדשים. מגזר הקמעונאות הוא בעל השפעה מהותית על המשק הישראלי, ובפרט שופרסל, כאחת החברות הוותיקות בענף, ואנחנו שמחים לקחת חלק בהתפתחויות בו".

הילה ערן זיק, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט / צילום: רמי זרנגר
 הילה ערן זיק, ראש החטיבה העסקית בדיסקונט / צילום: רמי זרנגר

את העסקה מטעם בנק דיסקונט הובילה החטיבה העסקית בראשות הילה ערן-זיק, יחד עם נטליה הגנדורף - מנהלת המערך העסקי, יוסי כהן - מנהל עסקים במערך העסקי, יפעת פלד - מנהלת קשרי לקוחות במערך העסקי, ניר שמר - אנליסט ראשי, אלעד ניצן - ראש צוות אנליזה, עו"ד נועם קליינר מהחטיבה לייעוץ משפטי בדיסקונט, והודות לעו"ד עירית רוט ועו"ד רועי נחמזון ממשרד הרצוג פוקס נאמן. את האחים אמיר ייצגה רו"ח אפרת בינשטוק מפירמת דלויט ישראל, עו"ד מירי קמחי ממשרד פישר ועו"ד יצחק כהן יהונתן ממשרד שיבולת.