הצוללת | פודקאסט

כך הפך אל-ג'זירה לכלי הנשק של קטאר

שיחה עם פרופ' טל סמואל־עזרן, חוקר תקשורת בינלאומית באוניברסיטת רייכמן ומומחה בהשפעת אל־ג'זירה במערב • על עוצמתו של הכסף הקטרי, ששולט בדעת הקהל המערבית, ועל הסיקור הבעייתי את אירועי 7 באוקטובר • האזינו

פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים
פודקאסט הצוללת של גלובס - לעומק הסיפורים הכלכליים-חברתיים

אל-ג'זירה הוא כיום ערוץ החדשות באנגלית הכי פופולארי בעולם, אחרי CNN ו-BBC. זה קרה בזכות מימון במיליארדים שמגיע מקטאר, מדינה שהיא אמנם קטנה מאוד בשטחה אבל עשירה בעתודות גז.

ההתחלה הייתה ב-1996, עם הקמתו של ערוץ אל-ג'זירה בערבית וכעבור עשור הושק גם אל-ג'זירה באנגלית, שהפך לסנסציה עולמית. כיום צופים בערוץ רבים ממה שמכונה "האליטה הגלובאלית": Global Elite. מדובר באינטלקטואלים משכבות סוציו-אקונומיות גבוהות, ולכן הוא גם כל כך חשוב ומשפיע. בחודשים שמאז פרוץ המלחמה, קידם אל-ג'זירה אג'נדה פרו-חמאסית במובהק.

איך אפשר להסביר את ההצלחה של אל-ג'זירה ומדוע - למרות הפגיעה ההסברתית בנו - ישראל כנראה לא תסגור בקרוב את משרדי הערוץ בירושלים? אורחים: פרופ' טל סמואל-עזרן, חוקר תקשורת בינלאומית בבית הספר סמי עופר לתקשורת באוניברסיטת רייכמן; ומור שפירא, חוקרת במכון ממרי לחקר תקשורת במזרח התיכון ומרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר-אילן.