ברקשייר האת'וויי של באפט שוברת שיא חדש, הרווח התפעולי זינק

חברת האחזקות של וורן באפט דיווחה על גידול של 28% ברווח התפעולי, הודות לביצועים החזקים של עסקי הביטוח שהיא מחזיקה בהם • הר המזומנים של החברה הגיע ל־167.6 מיליארד דולר, וכך שבר את השיא הקודם של 157.2 מיליארד דולר מהרבעון הקודם

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

חברת האחזקות של וורן באפט, ברקשייר האת'וויי , דיווחה היום (ש') על גידול של 28% ברווח התפעולי שלה ברבעון הרביעי של השנה, זאת הודות לזינוק משמעותי של עסקי הביטוח שהיא מחזיקה בהם. 

ההשקעה (הסודית) החדשה של וורן באפט
זו אולי הטעות הגדולה ביותר של באפט והיא עלתה לו בהפסד של 1.5 מיליארד דולר
עם שווי שמתקרב ל-2 טריליון דולר, היא הפכה למניה "הכי חשובה בעולם"

הרווח התפעולי של החברה, אשר כולל רווחים אשר נובעים מעסקים כמו ביטוח, מסילות רכבת ותשתיות, עמד על כ-8.48 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי - בעוד שהוא עמד כ-6.62 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברמה השנתית, הרווח התפעולי של החברה ב-2023 הסתכם ב-37.35 מיליארד דולר - גידול של 17% בהשוואה לשנת 2022, אז הרווח עמד על כ-30.85 מיליארד דולר.

הר המזומנים של ברקשייר שבר שיא נוסף

הר המזומנים של ברקשייר האת'וויי ברבעון הרביעי הגיע ל־167.6 מיליארד דולר - וכך שבר את השיא הקודם של 157.2 מיליארד דולר, בהם החזיקה החברה ברבעון הקודם.

נראה שמשקיעים אינם מודאגים מכך שהחברה מחזיקה כמות כה גדולה של כסף בקופה, משום שהיא נהנית מתשואות עליו, בזכות הריבית הגבוהה (חלק גדול מהכסף מוחזק באיגרות חוב ממשלתיות של ארה"ב). עם זאת, בעבר באפט נשאל על הכסף הרב בקופה ואמר שברקשייר תוכל לרכוש חברות עם שווי שוק של למעלה מ־50 מיליארד דולר.

לפי פרסום בוול סטריט ג'ורנל, בוול סטריט יש מספר חברות בעלות שווי כזה. בין היתר, הוזכרו חברת ביטוחי הבריאות CVS, רשת המזון צ'יפוטלה, ואסתי לאודר. אך בעבר, דיבר באפט גם על הקושי בקניית חברות ציבוריות ותיאר את התהליך כ-"מסובך וארוך", ולכן ייתכן שיעדיף לרכוש חברות פרטיות. "אבל אין הרבה חברות פרטיות בשווי כזה. ומצד שני, אין הרבה משקיעים שיכולים לבצע עסקה כזאת", אמר באפט בעבר, כך לפי הוול סטריט ג'ורנל.

ההשקעה שבאפט שומר בסוד

לאחרונה, ברקשייר האת'וויי פרסמה דיווח על ההחזקות שלה בסוף הרבעון האחרון של 2023, בו התגלה שהיא הקטינה מעט את ההחזקות שלה בחברת אפל , אך זו עדיין ההחזקה הגדולה ביותר שלה. במקביל, הדיווח הצביע על מכירת חלק ניכר מההחזקה שלה ב-HP  ברבעון האחרון, והגדלת ההחזקות במניות האנרגיה שברון  ואוקסידנטל פטרוליום . בנוסף, לברקשייר האת'וויי החזקות רבות במניות בנק אוף אמריקה , אמריקן אקספרס , קוקה קולה  ועוד.

החברה ביקשה מה-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) לא לדווח על החזקות באחת החברות בהן היא בונה פוזיציה בימים אלה, והמשקיעים ייאלצו להמתין לדיווח הרבעוני הבא או לדיווח מוקדם יותר, אם ההחזקה בחברה הסודית תעבור את ה-5%. ההערכות הן שמדובר בחברה מתחום הפיננסים.