בני הזוג שקיימו 50 אירועים לאלפי חיילים מאז פרוץ המלחמה

מאחורי היוזמה "באנו לשמח, ביחד ננצח", עומדים משקיע הנדל"ן רועי מנור ואשתו הקונדיטורית נטלי, יחד עם כ–180 מתנדבים • הפעילות מתקיימת לזכרו של סמ"ר רועי ברקת מגדוד 13 של גולני

נטלי ורועי מנור / צילום: רונן קמק
נטלי ורועי מנור / צילום: רונן קמק

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

בערב ה־7 באוקטובר התארגנה קהילת חברים משכונת צהלה ואספה ציוד ומזון במטרה לשנע לבסיסי הדרום. מה שהחל כהתארגנות שכונתית קטנה, הפך ליוזמה רחבה של אירועים הכוללים מאות קילוגרמים של בשר וסלטים ואפילו דיג'יי, שבהם עשרות מתנדבים מגיעים כדי להאכיל ולשמח אלפי חיילים ביחידות מובחרות.

משרד עורכי הדין שבלת משכנע את העמיתים האמריקאים להשקיע בהייטק הישראלי
בנק הפועלים מעניק מלגות לסטודנטים ממכללת ספיר בהיקף של חצי מיליון שקל

מאחורי היוזמה שקיבלה את השם "באנו לשמח, ביחד ננצח", עומדים משקיע הנדל"ן רועי מנור ואשתו נטלי, קונדיטורית ובעלת מאפיית בוטיק. "כבר ב־8 באוקטובר נסעתי על כביש 232 יחד עם עוד 15־20 מכוניות של אנשים מהשכונה עמוסות בציוד, וחילקנו בבסיסים", מספר מנור.

אירוע של באנו לשמח / צילום: רונן קמק
 אירוע של באנו לשמח / צילום: רונן קמק

"באותו שבוע פגשתי רס"פ צנחנים שביקש להוציא את החבר'ה להתרעננות ביום שישי. קנינו כמה מנגלים וכמה המבורגרים, והלכנו לערוך להם קבלת שבת. חזרנו הביתה בהתרוממות נפש, ומאז מצאנו עצמנו בסערה.

"כבר ביום ראשון שלאחר מכן נסענו לבסיס נוסף לאירוע, ביום שני עשינו חתונה בבסיס אחר, ומאז אנחנו עושים שניים־שלושה אירועים בשבוע, ל־400-1,500 חיילים בכל אחד".

עד כה נערכו כ־50 אירועים, והקבוצה מונה כ־180 מתנדבים. "הם יוצאים מעבודתם ב־12 בצהריים, נוסעים לבסיסים בדרום וחוזרים באחת בלילה", מציין מנור. "זה לא טריוויאלי, כולנו אנשים עובדים עם ילדים ועסקים, אבל אנחנו שמים את זה בעדיפות ראשונה".

טייק אווי קומנדו

מנור מספר שעל הדרך החלו לעשות "מבצעי טייק אווי קומנדו", כפי שהוא קורא להם. "פעמיים־שלוש בשבוע אנחנו חוברים לחייל שחוזר לעזה, ומעמיסים עליו מאות לאפות או פלאפל שנכנסים ישירות לעזה לחיילים. כך אנחנו מאכילים כ־5,000 חיילים בכל שבוע".

האירועים מתקיימים עד היום, במתכונת שונה לחלוטין מאותם חמישה מנגלים קטנים שרכשו באירוע הראשון. "מגיע צוות של 50-80 מתנדבים בכל אירוע, ומרים קייטרינג מלא. אנחנו באים עם עמדת סלטים, שלוש עמדות פאייה, מנגלים, מעשנה, עמדות שווארמה וסחלב".

בנוסף הוקמה סופ־טראק יחד עם חברת הפטריות מרינה, שנוסעת בין בסיסים ומחלקת מרקים. "הם גם מצטרפים לאירועים שלנו, מגיעים עם דיג'יי ולפעמים עם אמנים", מוסיף מנור.

עד כה גויסו ליוזמה כ־1.5 מיליון שקל, הן מקרב חבריה והן מחברות מוסדיות בישראל ובארה"ב. בתחילת המלחמה הקימו גם קמפיין גיוס המונים. חברת ביכורי שדה תורמת את הירקות, חומוס גבעתיים תורמים את החומוס והטחינה, וכמו כן התקבלו תרומות מטמפו, קוקה קולה ותנובה. מכלמוביל קיבלו משאית בהשאלה לכל תקופת המלחמה, שעמה הם מגיעים לשטח. "ההיענות בזמן ובכסף מסנוורת", מודה מנור. "אם היו לנו את האנרגיות והזמן, היינו עושים שני אירועים ביום".

הפעילות מתקיימת לזכרו של סמ"ר רועי ברקת מגדוד 13 של גולני, בנם של חברים מהשכונה שנפל ב־7 באוקטובר בנחל עוז. "המשפחה שלו מצטרפת אלינו, ורק השבוע אביו אמר לי שאינו מאמין איזו חשיפה הבן שלו קיבל בזכות הפעילות הזו. זה הדרייב שלנו".


מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

המסלול האקדמי המכללה למינהל

לקראת פתיחת סמסטר ב' של שנת הלימודים האקדמית, המכללה למינהל מחלקת כ-2,200 מארזים לסטודנטים המשרתים בשגרה בסדיר ובקבע, כמו גם אלו המשרתים בכוחות הביטחון וההצלה, או שירתו מעל ל-15 ימי מילואים מאז ה-7 באוקטובר.

המארז כולל, בין היתר, פק"ל קפה, מגוון עוגיות וגלויה עם מכתב אישי. המארזים יוצאים מחמ"ל "חיבוק עוטף" שנפתח במכללה אחרי אירועי השבת השחורה, וממשיך לספק סיוע לכוחות הביטחון ולמפונים, מצפון ועד דרום.

החמ"ל נפתח עם תרומה של כ-1.5 מיליון שקל מצד המכללה, וחולש על כ-1,000 מ"ר משטחיה. הוא פועל מדי יום עם כ-1,000 מתנדבים, ביניהם אנשי סגל וסטודנטים של המכללה, כמו גם מתנדבים מאזור ראשון לציון והסביבה.

חמ''ל ''חיבוק עוטף'' במכללה למינהל בראשון לציון / צילום: המסלול האקדמי המכללה למינהל
 חמ''ל ''חיבוק עוטף'' במכללה למינהל בראשון לציון / צילום: המסלול האקדמי המכללה למינהל

Astrix Security וארגון הילמ"ה

חברת Astrix Security, המספקת לחברות הגנה ממתקפות דרך יישומים חיצוניים, וארגון הילמ"ה (הייטק למען החברה) המכשיר לוחמים לשעבר ובנות שירות לאומי בפיתוח ועיצוב מוצרים, קיימו לאחרונה האקתון משותף.

מטרת ההאקתון: לספק פתרונות יצירתיים לחיזוק רמת ביטחון המידע בפיתוחים של הילמ"ה, זאת בין היתר משום שהם נמצאים בשימוש של בתי חולים כמו גם פצועי מלחמה, והמידע המופיע בהם רגיש במיוחד.

מאז פרוץ המלחמה גדל מספר המשתמשים ביישומים של הילמ"ה ובהיקף השימוש של כל משתמש, מה שמגדיל את המידע הרגיש שנשמר בהם ואת חשיבות אבטחת המידע. בין הפיתוחים שבהם נעשה שימוש במחלקות שיקום פצועים: מערכת התקשורת לנפגעי ראש "תגיד לי", המערכת לניהול סדר יום שיקומי DAYBYDAY, ומערכת הוספיקול, המוצמדת למיטת האשפוז ומאפשרת תקשורת עם צוות הטיפול.


עמותת שניר

עמותת שניר, ביחד עם נציגי עם קהילת יהודי מלבורן, וכ-80 מתנדבי העמותה, יערכו ביום חמישי הקרוב, 22.2.24, יריד שיכלול יום כיף לכ-300 ילדים מפונים, בגילאי שנה ועד 15, כמו גם חנות פופ אפ לבגדים ומוצרי טואלטיקה עבור האוכלוסייה הבוגרת.

במסגרת יום הכיף, שיערך במלון איילנד בנתניה, שבו מתארחים מפונים מעלומים, נטועה, קריית שמונה, שדרות ועוד, תיערך הופעה לצד הפעלות חווייתיות שונות. בנוסף יקימו מתנדבי העמותה, בשיתוף קניון הזהב בראשון לציון, חנות פופ אפ שתציע מגוון רחב של אופנה וטואלטיקה ללא עלות.

פרפרי חופש

דיירות אחוזת צהלה הצטרפו למיזם סריגת הפרפרים של ד"ר אורית זיו, שמטרתו להעלות את המודעות להשבת החטופים והחטופות, כמו גם תמיכה במשפחות. אל המיזם הצטרפו כ-100 נשים מרחבי הארץ, אשר סורגות פרפרי חופש צהובים. הפרפרים נמכרים כתרומה המועברת ישירות למטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים. את החיבור לפרויקט יזמה הדיירת מלכה וייס.

לדברי ד"ר זיו, "המיזם צמח ממקום של כאב, והפך לקול גדול של תקווה. ההתגייסות וההצטרפות של נשים מכל הארץ מרגשת אותי מאוד. הן מחברות את חוט התקווה הצהוב, ושולחות פרפרים בארץ ובעולם".

ניתן לרכוש את הפרפרים בדוכנים בכיכר החטופים.