ניפצה את הציפיות: אנבידיה הציגה זינוק של 265% בהכנסות ברבעון

הכנסות החברה הסתכמו ב-22.1 מיליארד דולר לעומת צפי של 20 מיליארד דולר • הרווח הנקי עמד 5.61 דולר למניה • ההכנסות שנתיות עמדו על 60.9 מיליארד דולר, עלייה של 126% ביחס לשנה שעברה

צילום: Associated Press, Jeff Chiu
צילום: Associated Press, Jeff Chiu

ענקית השבבים אנבידיה  מפרסמת בשעה זו את התוצאות הפיננסיות שלה לרבעון הרביעי לשנת 2024, ובכך מסכמת שנה לפי החלוקה הפיסקלית שלה. אנבידיה דיווחה על הכנסות של 22.1 מיליארד דולר, 22% יותר מהרבעון הקודם וב-265% יותר מהרבעון המקביל בשנה שעברה, תחזיות האנליסטים עמדו על על 18.9 מיליארד דולר וציפו לצמיחה של יותר מ-200% בהכנסות.

בשורה התחתונה, החברה דיווחה על רווח של 5.61 דולר למניה. תחזיות האנליסטים היתה רווח של 4.23 דולר. המניה מגיבה כעת במסחר המאוחר, והיא עולה ב-9%.

בסיכום שנתי, דיווחה החברה על הכנסות של 60.9 מיליארד דולר, עלייה של 126% ביחס לשנה שעברה. במבט קדימה צופה החברה שברבעון הנוכחי הכנסותיה יהיו 24 מיליארד דולר, האנליסטים ציפו ל-22.17 מיליארד דולר. 

הצמיחה צפויה להימשך גם בשנת הכספים 2025, אך בקצב שנתי פחות גבוה: קונצנזוס האנליסטים הוא להכנסות של 88.6 מיליארד דולר, צמיחה של כ-60%. הרווח הנקי למניה אמור להגיע ל-19.96 דולר.

ב-12 החודשים האחרונים, מניית אנבידיה הייתה מניה חמה במיוחד. ובשנה האחרונה, יצרנית השבבים בלטה בקרב חברות S&P 500 כשעלתה בוול סטריט בכ-230%, ונרשמה כאחת המניות עם הביצועים הטובים ביותר בוול סטריט. לצורך ההשוואה, מדד S&P 500 עלה באותה תקופה רק כ-25%. 

תשמור על הדומיננטיות בשבבים?

אנבידיה צריכה להודות לעלייה בביקוש לשבבי AI, מה שהוביל את ההתחזקות הזו של המניה בחודשים האחרונים. יצרנית השבבים היא עדיין החברה הדומיננטית בתחום שבבי ה-GPU המיועדים לבינה המלאכותית. האנליסטים מסתכלים על כמה וקטורים שיכולים להשפיע על הדומיננטיות שלה: ראשית, התחרות מול חברת AMD שגם היא מנסה לבנות תחרות מול אנבידיה הגדולה. צריך אף להזכיר כי בחודשים האחרונים דווח כי כלל ענקיות הטכנולוגיה עומלות כדי לפתח מעבדי בינה מלאכותית משל עצמן. גם כאן, דווח ברויטרס כי אנבידיה פועלת כדי להעמיד חטיבת פיתוח שבבים לחברות אחרות, כך שעדיין יצטרכו אותה בתהליך ולא יחליפו אותה לגמרי.

שנית, המשקיעים מסתכלים עדיין על ההגבלות על סין מארה"ב. עד כה המשקיעים לא נתנו דגש לחששות האלו, אבל המגבלות האלו יכולות לרסן את המכירות של אנבידיה עוד יותר בסין. לכן, באנבידיה מפתחים שבבים ייעודיים לסין.

האם מחיר המניה של אנבידיה מנופח?

אנליסט בית ההשקעות Bernstein, סטייסי רסגון, אמר בראיון ל-CNBC שלמרות מגבלות היצע מסוימות, הביקוש קיים ואנבידיה מצליחה למכור כל מה שהיא מייצרת. "השאלה היא עד כמה המספרים עוד יעלו. הם עלו כל כך הרבה וכל כך מהר שהחשש בשוק הוא כמה זמן זה יכול להמשיך. אני חושב שבשלב זה, זה עוד בסדר", אמר האנליסט.

בהתייחסו למחיר המניה כיום אומר שחר כרמי, אנליסט טכנולוגיה בפסגות, כי "נכון להיום אנבידיה היא חברה שאמורה לייצר תזרים מזומנים של 25 מיליארד דולר בשנה ונסחרת בשווי 1.8 טריליון דולר. אם היא תמשיך לייצר תזרים כזה, המחיר שלה היום יקר כי מכפיל 72 על תזרים זה לא סביר. מצד שני, יש קפיצה ברבעונים האחרונים. אם היא תעשה תזרים של 50 מיליארד דולר, זה עדיין מכפיל 36 על השנה הקרובה, זה בטח לא בחינם. עדיין צריכים לראות פה צמיחה גם קדימה, ואם לא, המחיר באמת מנופח".