אבק הכוכבים של אנבידיה: לחברת השבבים הספיק דיווח אחד כדי להקפיץ שורת מניות

הילת ההצלחה שסובבת את ענקית השבבים, שהפכה לחברה השלישית בגודלה בוול סטריט, זולגת גם למניות של חברות שהיא משקיעה בהן, או לכאלה שעמן היא מקיימת שיתוף פעולה • שתיים מהמניות שזינקו לאחר שאנבידיה פרסמה את פורטפוליו ההשקעות שלה, הן ישראליות • מהו סוד הקסם שלה?

סוד הקסם של אנבידיה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
סוד הקסם של אנבידיה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

תודות להייפ סביב הבינה המלאכותית (AI), הפכה בשנה האחרונה חברת השבבים אנבידיה לאחת המניות הלוהטות בוול סטריט. מניית החברה, אחת מ־"7 המופלאות" שהקפיצו את מדדי הבורסה האמריקאית אשתקד, זינקה ב־547% מאז אוקטובר 2022. עם שווי נוכחי של 1.8 טריליון דולר,  אנבידיה  היא החברה השלישית בגודלה במונחי שווי המניות (אחרי מיקרוסופט ואפל), לאחר שלאחרונה עקפה את אמזון וגוגל.

אפקט אנבידיה? מה מקפיץ את המניה הישראלית בנאסד"ק
המניה הדהימה את המשקיעים פעם אחר פעם. האם יש לה עוד לאן לעלות?
השווי קפץ פי 5 ביום: החברה הקטנה מהרצליה שעשתה סנסציה בוול סטריט

כעת, מתברר כי הצלחתה האדירה של אנבידיה זולגת גם למניות של חברות שבהן היא ביצעה השקעות, גם אם קטנות בהיקפן, או לכאלה שעמן היא מקיימת שיתוף פעולה.

 

בימר וננוקס הישראליות זינקו לאחר הדיווח

בשבוע שעבר הפתיעה ענקית השבבים כשפרסמה לראשונה דיווח על ההחזקות שלה במניות שנסחרות בוול סטריט. מהדיווח עלה כי פורטפוליו ההשקעות של אנבידיה כלל בסוף הרבעון הרביעי חמש מניות - כולן זינקו מיד לאחר הדיווח.

אחת מהמניות היא Nano-x  הישראלית, שפועלת בתחום ההדמיה הרפואית. שווייה של ננוקס, הנסחרת בבורסת נאסד"ק, הוכפל תוך שני ימי מסחר לאחר שנודע שאנבידיה מחזיקה מספר זניח של מניות שלה. לאחר הזינוק, שוויין של המניות הללו הוא 772 אלף דולר.

מניה ישראלית אחרת שנסחרת בוול סטריט וזינקה בשבוע שעבר בזכות אנבידיה בשיעור גבוה יותר, היא זו של  Beamr  הקטנה מהרצליה, שמפתחת פתרונות לווידאו. במקרה של בימר לא מדובר על השקעה של אנבידיה, אלא על הכרזת שיתוף פעולה טכנולוגי בין החברות, בעקבותיו זינקה מניית החברה הישראלית בכמעט פי 6.5. מניית בימר, שהונפקה בשנה שעברה במחיר של 4 דולר למניה (שווי 48 מיליון דולר), נסחרת כעת במחיר של 13.6 דולר המשקף לה שווי של 204 מיליון דולר.

ובחזרה לפורטפוליו ההחזקות של אנבידיה: SoundHound AI מתחום זיהוי הקול קפצה תוך שני ימי מסחר מאז הדיווח של אנבידיה ב־69% לשווי 975 מיליון דולר. החברה מקליפורניה נוסדה ב־2005 ומוזגה ל־SPAC בעסקה ששיקפה לה שווי של 2.1 מיליארד דולר. כמו רוב חברות הטכנולוגיה שמוזגו ל־SPAC בשנת השיא, היא איבדה חלק גדול מהשווי שלה מאז, וגם לאחר הזינוק השווי שלה נמוך יותר.

 

אנליסט Wedbush Securities דן איב אמר ל־yahoo finance שההשקעה של אנבידיה ב־SoundHound היא "חותמת אישור מ'הסנדק של ה־AI', ג'נסן הואנג (מייסד ומנכ"ל אנבידיה, שח"ו)". האנליסט הוסיף כי הוא רואה בכך אינדיקטור חיובי עבור SoundHound, שכן ההשקעה מחזקת אף יותר את המותג של החברה בתוך מהפכת ה־AI.

מניית החברה TuSimple הסינית־‏אמריקאית מתחום הרכב האוטונומי זינקה ב־65% בעקבות חשיפת ההחזקה של אינבידיה, לשווי של 133 מיליון דולר. Recursion Pharmaceuticals, המשלבת AI בתחום הביו־רפואה, עלתה ב־20.4% לשווי 2.8 מיליארד דולר.

החברה הנוספת בפורטפוליו של אנבידיה גדולה משמעותית מהאחרות: יצרנית השבבים ARM , שהונפקה לראשונה בספטמבר שעבר בשווי 54.5 מיליארד דולר. מנייתה זינקה עוד קודם בעקבות דוחות חזקים ותחזיות טובות להמשך (סה"כ נכון להיום התשואה היא של 152% מאז ההנפקה). אנבידיה, שהיא גם לקוחה של ARM, מחזיקה במניות של החברה בשווי 252 מיליון דולר. ב־2020 אנבידיה תכננה לרכוש אותה ביותר מ־40 מיליארד דולר, אך העסקה ירדה מהפרק.

לקראת דוחות אנבידיה, האנליסטים צופים צמיחה של יותר מ־200% בהכנסות


אנבידיה תפרסם השבוע (21 בפברואר, אחרי סיום המסחר בוול סטריט) את הדוחות הכספיים שלה לסיכום שנת הכספים 2023, שהסתיימה בסוף ינואר.

קונצנזוס האנליסטים מצפה לצמיחה של יותר מ־200% בהכנסות הרבעון הפיסקאלי האחרון -מ־6.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל ל־18.9 מיליארד דולר כעת, עם רווח נקי של 4.23 דולר למניה, לעומת 88 סנט ברבעון המקביל.

בסיכום שנתי, האנליסטים מצפים שאנבידיה תציג הכנסות של כמעט 55 מיליארד דולר, יותר מכפול מההכנסות שהציגה בשנת הכספים הקודמת - כ־27 מיליארד דולר. השנה צפויה להסתיים עם רווח נקי של 11.47 דולר למניה, לעומת 3.34 דולר בשנת הכספים 2023.

הצמיחה צפויה להימשך גם בשנת הכספים 2025, אך בקצב שנתי פחות גבוה: קונצנזוס האנליסטים הוא להכנסות של 88.6 מיליארד דולר, צמיחה של כ־60%. הרווח הנקי למניה אמור להגיע ל־19.96 דולר.

אנליסט בית ההשקעות Bernstein, סטייסי רסגון, אמר השבוע בראיון ל־CNBC שלמרות מגבלות היצע מסוימות, הביקוש קיים ואנבידיה מצליחה למכור כל מה שהיא מייצרת. "השאלה היא עד כמה המספרים עוד יעלו. הם עלו כל כך הרבה וכל כך מהר שהחשש בשוק הוא כמה זמן זה יכול להמשיך. אני חושב שבשלב זה, זה עוד בסדר", אמר האנליסט.

בהתייחסו למחיר המניה כיום אומר שחר כרמי, אנליסט טכנולוגיה בפסגות, כי "נכון להיום אנבידיה היא חברה שאמורה לייצר תזרים מזומנים של 25 מיליארד דולר בשנה ונסחרת בשווי 1.8 טריליון דולר.

"אם היא תמשיך לייצר תזרים כזה, המחיר שלה היום יקר בצורה קשה כי מכפיל 72 על תזרים זה לא סביר. מצד שני, יש קפיצה ברבעונים האחרונים. אם היא תעשה תזרים של 50 מיליארד דולר, זה עדיין מכפיל 36 על השנה הקרובה, זה בטח לא בחינם. עדיין צריכים לראות פה צמיחה גם קדימה, ואם לא, המחיר באמת מנופח".

"אנחנו בתחילתה של מהפכה"

אז מהו סוד הקסם של אנבידיה בעיני המשקיעים, שהוביל לעליות החדות במניות שנקשרות אליה? שחר כרמי, אנליסט טכנולוגיה בבית ההשקעות פסגות, אומר כי "היום, לא צריך להיות אנליסט גדול כדי לדעת מה הטרנד החם ביותר בעולם הטכנולוגיה - סביר להניח שרוב האנשים ידעו להגיד שמדובר ב־AI, אולי אפילו Generative AI (בינה מלאכותית יוצרת) או Machine Learning (למידת מכונה).

"ברור שכל היישומים האלה נהנים מהתלהבות רבה, יש הרבה מאוד משתמשים, ונראה שלפחות חלק מהם עושים דברים מאוד מרשימים שיוכלו לשנות את העולם. על פניו, אנחנו בתחילתה של מהפכה. ברור מאוד שהנהנית הגדולה ביותר מההייפ, לפחות כרגע, היא אנבידיה, שלכאורה בלי השבבים שלה קשה מאוד לראות איך עושים את המהפכה הזאת. כמעט כל יישומי מודלי השפה הגדולים מושתתים על המעבדים שלה".

לדבריו, בעוד שחברות אחרות רק אומרות שיש להן AI, אצל אנבידיה זה כבר בא לידי ביטוי בדוחות. "המספרים מדברים: אנחנו מדברים על חברה שעברה מקצב מכירות שנתי של 25 מיליארד דולר לקצב נוכחי של 80 מיליארד דולר, והשוק מצפה ממנה גם לצמיחה מהירה קדימה, כך שקשה להתווכח עם זה שהיא נהנית מהמגמות".

"יתר על כן", מוסיף כרמי, "גם אם נסתכל על סיפורים קודמים, מטאוורס - אנבידיה הייתה שם עם פתרונות מתאימים; רכב אוטונומי - אנבידיה שם. זה נראה שהיא פשוט מצויה בהרבה מאוד תחומי צמיחה משמעותיים לעתיד. המנכ"ל, המייסד ג'נסן הואנג, הוא טיפוס ציורי וסוחף שמצליח לספר סיפור משמעותי, שהלכה למעשה המספרים תומכים בו".

מי תקצור בעתיד את הפירות?

ומה לגבי המניות שעלו על רקע דיווח ההחזקות של אנבידיה? על כך אומר כרמי כי "עצם העובדה שבא גוף רציני ושם על המניות האלה יד זה נותן איזושהי גושפנקה. מצד שני, היום אנחנו בסביבה של מחירים גבוהים. רוב המדדים המובילים קרובים לשיא, ואנשים מחפשים את הדברים המעניינים שיכולים פתאום לפרוץ.

"אולי בתקופה אחרת דיווח כזה פחות היה מרגש את השוק. ולגבי שיתוף פעולה עם אנבידיה (במקרה של בימר, שח"ו) עצם העובדה שאנבידיה משתפת פעולה יכול להעיד על 'כיס עמוק' שיכול לדחוף קדימה את הטכנולוגיה. לפעמים יש טכנולוגות מצוינות שנתקעות בגלל חוסר מימון או קשרים, ופה יש גורם חזק".

למרות כל זאת, אומר כרמי, עתידה של אנבידיה עדיין מונח בסימן שאלה, כשלא ברור אם היא תהיה זו שתקצור את פירותיה. "יש את האלמנט של מימוש החזון של AI, ויש את השאלה אם זה יתממש. האם אנבידיה תהיה זו שתרוויח? אנחנו יודעים שהשמות הגדולים שהובילו את מהפכת האינטרנט בשנת 2000 לא היו אלה שקצרו את הפירות, אלא הבאות אחריהן.

"נכון לעכשיו, נראה שהפתרון הכולל שאנבידיה מספקת נותן לה יתרון מובהק בטווח הנראה לעין, לכן היא אטרקטיבית. עם זאת, צריך להיות עם היד על הדופק כי לא טריוויאלי שהיא תמשיך לצמוח בקצבים כאלה".