בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת באירופה; אופנהיימר הורידה את הדירוג של נובה

לאחר חופשה בת שבוע, נרשמו בסין עליות שערים, מדד שנגחאי ננעל בעליה של 1.5% • הנציבות האירופית קונסת את אפל, בנוסף פתחה בחקירה נגד חברת טיק טוק • הבנק בנקו סנטנדר יבצע רכישה עצמית של מניות • לרגל יום הנשיא, בוול סטריט לא יתקיים היום מסחר • בגולדמן סאקס אופטימיים לגבי שוק המניות בוול סטריט

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock
הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

18:35

נעילה מעורבת באירופה, הדאקס ירד ב-0.2%, הקאק ננעל סביב רמות הבסיס והפוטסי הבריטי עלה ב-0.2%.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.1%. הליש"ט נחלש מול הדולר בשיעור דומה. מול הין, הדולר נסחר ביציבות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים בעליות קלות. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד כעת על 83.5 דולרים.

17:05

המגמה המעורבת באירופה נמשכת. 

מניית אסטרה זנקה  נסחרת במגמה חיובית לאחר שמינהל המזון והתרופות האמריקני אישר שימוש בתרופה של החברה לסרטן 'Tagrisso' לטיפול בסוג של סרטן ריאות. מניות

מנגד, מניית חברת ה-IT הגרמנית Bechtle נסחרת בירידות לאחר שקיבלה דירוג "משקל חסר".

15:27

המסחר באירופה מוסיף ומתנהל כעת במגמה מעורבת, הדאקס והקאק יורדים ב-0.3% בעוד הפוטסי מוסיף כ-0.2%. 

מספר מניות שבולטות היום במסחר הן גלנקור , רולס רויס הולדינגס , איירבוס , חברת הספנות האפאג לויד שעולה ב-3% ואטוס 

14:01

המסחר באירופה מתנהל כעת במגמה מעורבת, הדאקס והקאק יורדים ב-0.3% בעוד הפוטסי מוסיף כ-0.2%. 

טלקום איטליה  מזנקת במסחר לאחר שפרסמה תוצאות מוקדמות לרבעון הרביעי שעומדות בצפי. הכנסות החברה צמחו השנה ב-2.3% והרווח (EBITDA) עלה ב-5.7%. 

הנציבות האירופאית פתחה בחקירה נגד חברת טיק טוק בחשד להפרה של סעיף "התקנות לשירותים מקוונים", וזאת כדי לוודא שהחברה עושה מספיק כדי להגן על ילדים. 

הגנת ילדים מהווה עדיפות עליונה אצל הנציבות,  כפלטפורמה שמגיעה אל מיליוני ילדים ובני נוער, "על טיק טוק לעמוד במלואן בתקנות לשרותים המקוונים, יש לחברה תפקיד מרכזי בהגנה על ילדים", נאמר בנציבות. אם תמצא אשמה, תשלם טיק טוק קנס בן כ-6% מסך ההכנסות שלה. החברה האחרונה שנחקרה באשמה דומה היא X (טוויטר) של אלון מאסק. 

12:43

המסחר באירופה ממשיך ומתנהל במגמה שלילית. הדאקס יורד ב-0.4%, הקאק ב-0.3% והפוטסי נסחר ללא שינוי. 

בשוק הסחורות הנפט יורד מרמתו הגבוהה ביותר בשלשת השבועות האחרונים. הנפט מסוג ברנט יורד עתה מתחת ל-83 דולרים לחבית לאחר שעלה בכ-8% בשבועיים האחרונים, הנפט האמריקאי נסחר ב-79 דולרים. סוכנות הנפט הבינלאומית אמרה בשבוע שעבר שיתכן היצע עודף השנה בעקבות הצטננות הכלכלה הסינית. 

11:31

אופנהיימר הורידה את הדירוג של נובה  ל-Perform תוך העלאת מחיר יעד ל-170 דולר, בחברה מעריכים שהצפי לצמיחה מגולם כראוי בתמחור הנוכחי. 

באופנהיימר כותבים: "נובה, ספקית ציוד בדיקה ומדידה לשוק השבבים, פרסמה תוצאות מעל הצפי וסיפקה תחזיות מעל הקונצנזוס לרבעון הבא. החברה צופה התאוששות מחזורית בשנת 2024, במיוחד במחציתה השניה, וממוצבת היטב לדעתנו על מנת להמשיך לצמוח בקצב גבוה מהממוצע הענפי".

"יחד עם זאת, הערכה חיובית זו מגולמת לדעתינו בתמחורה הנוכחי של מניית NVMI הנסחרת מעל הממוצע הענפי. אנו מעלים את מחיר היעד למניה מ-126 ל-170 דולר בהתבסס על מכפיל 25 לתחזית רווח 2025 בתוספת מזומנים, אך מציינים כי המניה כבר נסחרת קרוב למחיר יעד זה. בכך, אנו בוחרים להוריד את המלצתנו על מניית NVMI מ-Outperform ל Perform וממתינים לנקודת כניסה נוחה יותר במניה".

11:00

המסחר באירופה מתנהל הבוקר ברובו במגמה שלילית. הדאקס יורד ב-0.1%, הקאק והפוטסי יורדים ב-0.3%. 

הבנק בנקו סנטנדר  הספרדי עולה הבוקר לאחר שהודיע על רכישה עצמית של מניות בסך של 1.46 מיליארד אירו. הבנק הגדול בספרד והשני בגודלו באירופה בשווי שוק, הודיע שביצוע הרכישה העצמית תתחיל מחר לאחר שקיבלה את אישור הרגולטור.

10:13 

המסחר באירופה נפתח הבוקר במגמה שלילית. המדדים המובילים, הדאקס הגרמני, הקאק הצרפתי והפוטסי הבריטי יורדים כעת ב-0.3%.

הנציבות האירופית קונסת את אפל  ב-540 מיליון דולר. אפל כך נטען, הפרה את זכויות יוצרים בכך ששילבה שירותים לא מורשים, בנוסף אפל חסמה את שירותי הגביה מהאפליקציה המתחרה של ספוטיפיי תוך שהיא מפנה אותם ל- App Store של אפל, שם גובה אפל 30%.

08:20

באסיה, המסחר בסין חזר לאחר שבוע של חופשת ראש השנה בעליות שערים, מדד שנחאי עולה ב-0.9%, מדד הנג סנג לעומתו יורד ב-1%, הניקיי ירד ב-0.1% והקוספי הדרום קוריאני מוסיף 1%.

בבנק אוף אמריקה מעריכים: אלה המניות שיקפצו השנה בעשרות אחוזים 

החוזים העתידיים בוול סטריט מצביעים על עליות מתונות, הנאסד"ק עולה ב-0.15%, הדאו ג’ונס וה-S&P 500 ללא שינוי. היום לא יתקיים מסחר בניו יורק לרגל יום הנשיא.

בשישי האחרון, בורסות וול סטריט ננעלו בירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס ירד בכ-0.4%, מדד ה-S&P 500 ננעל בירידות של כ-0.5%, והנאסד"ק ירד ב-0.8%. בסיכום שבועי מדדי המניות רשמו ירידות שערים לראשונה מזה חמישה שבועות: הדאו ג'ונס איבד מערכו כ-0.1%, מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.4%, והנאסד"ק השיל מערכו כ-1.3%.

בשלהי עונת הדוחות, עד כה, כ-79% חברות ממדד ה-S&P 500 דיווחו את תוצאותיהן לרבעון הרביעי, מתוכן, כ-75% מהחברות דיווחו על רווח גבוה יותר וכ-65% דיווחו על הכנסות גבוהות יותר מצפי האנליסטים.

עידן דויטש, מנהל תיקי השקעות בדסק חו"ל של פעילים ניהול תיקי השקעות, מציין ש"7 מתוך 11 הסקטורים במדד ה- S&P500 תרמו לצמיחה החזקה בהובלת סקטור התקשורת, הצריכה המחזורית והטכנולוגיה. מהצד השני סקטור האנרגיה, החומרים, בריאות ופיננסים הציגו תוצאות נמוכות בהשוואה לרבעון המקביל שנה אחורה".

אנבידיה , תפרסם את תוצאותיה לרבעון הרביעי ביום רביעי אחרי המסחר ותשפוך אור על תחום השבבים ותעשיית ה-AI. הציפיות ממנה הן רווח של 4.63 למניה והכנסות של 20.52 מיליארד דולר. בארבעה הרבעונים האחרונים עקפה החברה את הציפיות. ביום שישי, קיבלה החברה המלצת קניה נוספת, והפעם מחברת Loop Capital שחוזה לה מחיר של 1200 דולר,  65% יותר ממחירה האחרון. בתחום הקמעונאות ידווחו השבוע וולמארט   ו הום דיפו   .

WSJ | סם אלטמן רוצה לייצר את השבבים המתקדמים בעולם. זה לא יהיה קל 

בדומה לבנק אוף אמריקה, גם בגולדמן סאקס ניכרת אופטימיות לגבי שוק המניות בארה"ב. אתמול פרסמה החברה תחזית אופטימית לגבי מדד S&P 500, בבנק חוזים שזה יעלה עד לשער של 5,200 עד סוף השנה, הסיבה העיקרית לפי גולדמן סאקס היא העלייה ברווחי החברות, דיויד קוסטין, אנליסט בחברה העלה את תחזיתו מהקודמת שעמדה על 5,100.

בשוק החוב נרשמה בשיש האחרון עליה בתשואות האג"ח הממשלתיות, האיגרת ל-10  שנים נסחרת בשוק הסחורות, מחירי הנפט קפצו בכ־1% ביום שישי, וחבית מסוג ברנט נסחרה ב־83.5 דולר. 

מאקרו: קנדה תפרסם ביום שלישי את מדד המחירים לצרכן, ברביעי יפורסם פרוטוקול דיון החלטת הריבית האחרונה של הפדרל ריזרב ובחמישי מספר דורשי העבודה החדשים במשק. עוד יפורסמו מדדי מנהלי הרכש לחודש פברואר באירופה, בריטניה ויפן.