בבנק אוף אמריקה מעריכים: אלה המניות שיקפצו השנה בעשרות אחוזים

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו • כלכלני בנק אוף אמריקה מעריכים שלמרות הפתיחה החזקה של 2024, יש עדיין מקום להמשך העליות, כשהפעם מי שעשויות להוביל אותן הן המניות שאינן "7 המופלאות" • זאת בסיוע הורדה בריבית, צמיחה ברווחים והבחירות

בורסת וול סטריט. תחזית אופטימית למדד 500 S&P / צילום: ap, Richard Drew
בורסת וול סטריט. תחזית אופטימית למדד 500 S&P / צילום: ap, Richard Drew

שוק המניות האמריקאי ממשיך להפגין עוצמה גם אחרי העליות החדות שרשם בשנת 2023. בחודשיים האחרונים המדד המוביל של וול סטריט, S&P 500, שבר את שיא כל הזמנים ונסחר מעל רמת 5,000 נקודות, אחרי שעלה ב־5% מתחילת השנה. בכך הגיע המדד למחיר היעד שצפה לו בנק אוף אמריקה לשנת 2024. למעשה, העליות בשווקים היו מהירות בהרבה מתחזיות קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט, שהעריכו כי המדד יגיע ל־4,800 נקודות עד סוף השנה.

המציאה את עצמה מחדש: חברת הביומד שזינקה ב-230% תוך שנה 
פרשנות | זה היה אחד הסקטורים הפופולריים ביותר להשקעה בארה"ב. עכשיו הוא בסכנת קריסה 

כמו בשנה הקודמת, גם בתחילת זו הנוכחית מי שמושכות את המדד מעלה הן מניות חברות הענק, שזכו לכינוי "7 המופלאות", (מיקרוסופט, אפל, אנבידיה, גוגל, אמזון, מטא וגם טסלה - הגם שזו איבדה מתחילת השנה כ־20% מערכה). האם כל זה אומר שהעליות בשוק המניות קרובות למיצוי ואנו עומדים בפני ירידות חדות?

לפי בנק אוף אמריקה, כלל לא בטוח. שם ממשיכים להיות אופטימיים ומאמינים שהעליות שאפיינו בעיקר את 7 המופלאות, ידבקו גם במניות רבות נוספות המאכלסות את מדד הדגל, כאשר שיעור הגידול בצמיחתן עשוי 'לעבור' מאותן שבע מניות ענק לשאר 493 מניות המדד המוביל, וגם למניות קטנות יותר מהן, הנכללות במדד ראסל 2000.

בבנק אוף אמריקה מסבירים כי התחזית האופטימית החדשה שלהם נובעת "לא ממה שהפדרל ריזרב (הבנק המרכזי של ארה"ב, הפד, נ"א) יעשה, אלא מה שהוא כבר עשה". הכוונה היא שהפד הצליח להוריד את האינפלציה מבלי להכניס את הכלכלה למיתון, "תוך שחברות וצרכנים הסתגלו לסביבת הריבית הגבוהה יותר". מעבר לכך הם טוענים כי גם אם הפד כלל לא יוריד את הריבית בשנה הקרובה, עדיין "המניות יכולות להישאר ממוקמות היטב, במיוחד אלה שיש להן עודפי מזומנים", כלומר שהמניות הללו לא יפלו גם במקרה של אי הפחתת ריבית.

על פי סקר בקרב מנהלי מנהלי קרנות השקעה שביצעו בבנק אוף אמריקה, הירידה הצפויה בריבית (שתוביל לשיפור בתוצאות החברות) היא הגורם מספר אחד שצוין כסיבה לעליות נוספות בשווקים (52% מהמשיבים). עם זאת 33% מהם ציינו את השיפור ברווחי החברות. עוד 7% ציינו את הנזילות כגורם המוביל לעליות. 3% נוספים דיברו על הבינה המלאכותית (AI) כגורם שיסייע להמשך העליות בשווקים.

 

במסמך, שהגיע לידי גלובס, מעריכים בבנק אוף אמריקה כי הצמיחה ברווחי 493 החברות הנותרות המרכיבות את מדד ה־S&P 500, שכעת נמוכה יותר משל 7 המופלאות, צפויה להשתוות אליהן ברבעון השלישי והיא אף תעקוף אותן במהלך הרבעון הרביעי.

על פי הבנק, הצמיחה ברווחי חברות הענק צפויה להתמתן מ־34% ברבעון הראשון של השנה ל־9% ברבעון השלישי ולאחר מכן יעלו ל־18% ברבעון הרביעי. במקביל, הצמיחה בשאר מניות S&P 500, שצפויה להיות אפסית ברבעון הראשון, תעלה ל־8% ברבעון השלישי ול־21% ברבעון הרביעי.

בבנק מאמינים שהתשואה העודפת תגיע ל־493 המניות בחודש יוני או קודם לכן, בגלל 4 סיבות: השיפור בצמיחה, שנת הבחירות בארה"ב (היסטורית שנת בחירות נוטה להיות חיובית לשווקים), התמחור הנוכחי של ענקיות הטכנולוגיה וההנחה שתהיה האטה בשנה הקרובה וכי הריבית בארה"ב תרד.

על פי גרף שהציגו בבנק, מניות 7 המופלאות נסחרות במכפיל רווח נוכחי (שווי שוק חלקי רווח נקי שנתי) של 37, מכפיל שנחשב גבוה ביחס לממוצע ההיסטורי שעומד על כ־16-17, כאשר מנגד שאר מניות המדד נסחרות במכפיל רווח של 19.6, גם לא זול אך הרבה יותר קרוב לממוצע.

327 מניות עשויות לעלות ביותר מ־10%

צריך לומר כי גם ב־2023 יותר מ־100 מניות במדד S&P 500 עלו ביותר מ־24% (שיעור העלייה השנתי במדד עצמו), אך הפוטנציאל לעליות עדיין קיים לדעת כלכלני בנק אוף אמריקה. כך סבורים שם שבתוך מדד הדגל האמריקאי יש 90 מניות של חברות "עם פוטנציאל עליות של יותר מ־20%" השנה, ובנוסף לעוד "כמעט מחצית (237) מהמניות במדד יש יותר מ־10% אפסייד". בסך הכול מדובר על שני שלישים ממניות המדד שיכולות להמשיך ולעלות בצורה משמעותית ב־2024.

 

כאשר הריבית תרד, מאמינים בבנק אוף אמריקה שיש סיבות לצמיחה בארה"ב, בהן עלייה בתוצר ובשכר הריאלי. בנוסף, הם אומרים כי הורדת הריבית תוביל ל"התאוששות מלאה באזורים רגישים לאשראי עם סיכוני מימון מחדש (למשל נדל"ן וחברות קטנות)".

בכל מקרה, בבנק מסבירים שמניות שמייצגות 30% ממדד הדגל האמריקאי נמצאות כיום במצב של עודף מזומנים נטו, כלומר יש להן בקופה יותר כסף מזומן מאשר חובות שהן נדרשות לשלם, וכי במקרה שהורדת הריבית על ידי הפד תתעכב - החברות הללו ירוויחו מכך כיוון שהן מקבלות תשואה חסרת סיכון של 5% על המזומן שלהן, באמצעות השקעות סולידיות. מדובר כמובן על ענקיות הטכנולוגיה, אך גם מניות "פיננסים ושירותי בריאות".

לדברי הבנק, יש 80 מניות במדד שמחלקות דיבידנד בשיעורים גבוהים (ל־40 מהן יש תשואת דיבידנד של יותר מ־5%), ולדבריהם אם הריבית במשק תרד ל־3% - תשואת הדיבידנד שלהן תהיה גבוהה יותר. במילים אחרות, זו עוד סיבה מדוע המניות הללו עשויות ליהנות מהורדת הריבית הצפויה. מעבר לכך הם מציינים כי יחס חלוקת הדיבידנד של מדד ה־S&P (האחוז מרווחי המדד ששולמו כדיבידנד) עומד על שיעור גבוה של 35%, רמה קרובה מאוד לזו שהייתה בנפילות של הקורונה בשנת 2020.

גם המניות הקטנות מעניינות

כלכלני בנק אוף אמריקה גם רואים פוטנציאל עליות משמעותי במניות הקטנות יותר בוול סטריט, שנסחרות במדד ראסל 2000 (שאינו כולל את מניות S&P 500). זאת מאחר ש"הן נמצאות בפיגור בקאמבק בשנה ובעשור האחרונים, ונסחרות בהנחה (דיסקאונט) של 30% ביחס להיסטוריה", עם רווחים "ברצפה" שצפויים לצמוח. עוד הם מסבירים שבשנת בחירות בארה"ב המניות הקטנות משיגות "ביצועים טובים יותר" ונהנות מ"התמיכה הדו מפלגתית שמובילה לזירוז חיובי במניות הקטנות".

לדבריהם, נכון לעכשיו "כולם מדברים על המניות הקטנות - אך הקצאת הנכסים לא זזה" לשם עדיין. כסיכון במניות הללו הם מציינים מצב שירידת הריבית תתעכב.

בבנק הגדירו רשימה חדשה של "80 מופלאות", שחלק מהן מומלצות כ"קנייה". מדובר על חברת התקשורת AT&T, חברת הסיגריות פיליפ מוריס, ענקית התרופות מרק (על פייזר הם נותנים המלצה 'ניטרלית' אך גם היא ברשימת ה־80), יצרנית הרכב פורד, וכן הבנקים סיטיגרופ, U.S Bancorp ומורגן סטנלי. גם חברת המזון קראפט היינץ וענקית האנרגיה שברון.