"אל תעשו פעולות משמעותיות": הדרישה של האחים אמיר מדירקטוריון שופרסל

האחים אמיר שלחו היום מכתב לדירקטוריון שופרסל ובו הם דורשים להיות מעורבים בכל פעולה משמעותית לטווח הארוך • השניים רכשו 25% ממניות החברה והם עומדים להיות מעורבים בניהול החברה מיד לאחר השלמת העסקה בעוד ימים ספורים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בהמשך לחשיפת גלובס, על כוונת האחים אמיר למנות עצמם לעמוד בראשות שופרסל : יוסי אמיר יעמוד בתור יו"ר החברה, ושלומי ימונה לתפקיד המנכ"ל, נראה כי האחים מעלים הילוך ונערכים למימוש תוכניתם.

שופרסל שלהם: האחים אמיר רוכשים שליטה ברשת הגדולה בישראל 
הנפקת מניות שנייה ב-2024: אפי קפיטל גייסה לפי שווי של 370 מיליון שקל  

היום שיגרו השניים מכתב באמצעות פרקליטם, עו"ד יצחק כהן-יהונתן ממשרד שיבולת לחברי דירקטוריון שופרסל, בהם היו"ר המכהן איציק אברכהן, וגם למנכ"ל החברה אורי וטרמן.

במכתב מעדכן פרקליטתם של האחים אמיר כי הצעתם לרכוש 24.99% ממניות החברה מידי המוסדיים התקבלה על ידי הגופים המוסדיים וכי בימים הקרובים תושלם העסקה. לאחר השלמת יעברו המניות לידי האחים.

עוד נמסר במכתב כי "בכוונת מרשינו להיות מעורבים בניהול החברה מיד לאחר השלמת העסקה, ובימים הקרובים נפנה אליכם על מנת לתאם עמכם את הדרך הנכונה לשילוב מרשינו בניהול החברה כאמור, בהקדם האפשרי". בדברים אלה יש יותר מרמז לתוכניתם להתייצב בצמרת הניהולית של שופרסל עם השלמת העסקה.

עורך דינם מתריע עוד כי עד להשלמת העסקה והשתלבות האחים בניהולה של שופרסל, "מצפים מרשינו שלא תבוצענה בחברה פעולות בעלות משמעות ארוכת טווח או פעולות שתיפגענה בגמישות הניהולית שלהם עם כניסתם לתפקידי ניהול בחברה". אולם במידה ויש צעדים דחופים שיש צורך בנקיטתם, הם מבקשים לקבל עדכון טרם קבלת ההחלטה לצורך קבלת עמדת האחים אמיר.

נזכיר כי לפי תנאי העסקה של האחים עם המוסדיים, הם יעבירו לבעלי המניות (הראל, הפניקס, מנורה, מגדל, כלל ואלטשולר שחם) תשלום של 1.5 מיליארד שקל במזומן, בתמורה לכמעט 25% ממניות שופרסל. המוסדיים ימשיכו להחזיק בכ־40% ממניות הרשת, ומצפים מהאחים שיובילו להשבחת החזקותיהם לאחר שנים של דשדוש בביצועי המניה.