רפת כיסופים נפתחת מחדש בעזרת קרן הרפתנים של תנובה

ארבעה חודשים לאחר שמנהל רפת כיסופים, ראובן הייניק ז"ל, נרצח על ידי ארגון הטרור חמאס, הונחה השבוע אבן הפינה להקמתה מחדש • רפתות העוטף מהוות כ-5% מתוצרת החלב של ישראל

מימין לשמאל: גדי קוניא, ירדנה ארזי, חיים גבריאלי וענת גרוס שון בהנחת אבן הפינה לרפת כיסופים / צילום: רפי דלויה
מימין לשמאל: גדי קוניא, ירדנה ארזי, חיים גבריאלי וענת גרוס שון בהנחת אבן הפינה לרפת כיסופים / צילום: רפי דלויה

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

ארבעה חודשים לאחר שמנהל רפת כיסופים, ראובן הייניק ז"ל, נרצח על ידי ארגון הטרור חמאס, הונחה השבוע אבן הפינה לרפת, שתשוקם במהלך 2024. זאת, בין היתר, באמצעות תמיכה של קרן הרפתנים שהקימה תנובה לשיקום רפתות העוטף שנפגעו במלחמה.

הטקס להקמת רפת חלבלבן (תאגיד הקיבוץ) התקיים במעמד משפחת הייניק, חברי קיבוץ כיסופים, דירקטוריון והנהלת תנובה, והזמרת האהובה על הייניק, ירדנה ארזי, אשר שרה את השיר "שהשמש תעבור עליי", ונשאה דברים על החיבור שלה להתיישבות העובדת ולאזור העוטף בפרט.

קיבוץ כיסופים, השוכן כק"מ מהגבול עם עזה, ספג מהלומה קשה ב־7 באוקטובר, כאשר 12 מחברי הקיבוץ ושישה עובדי חקלאות מתאילנד נרצחו, וחבר הקיבוץ שלמה מנצור בן ה־85 נחטף, ועדיין נמצא בשבי בעזה.

הייניק, שניהל את הרפת ב־15 השנים האחרונות, הגיע אליה מביתו באשקלון ביום השלישי למלחמה, כדי לטפל בפרות שלא נחלבו מספר ימים. שם הוא נרצח על ידי חוליית מחבלים שארבה ברפת. כוחות צה"ל הצליחו לטהר את המקום, אך מכון החליבה נהרס.

"נייצר כמות גדולה יותר"

רפתות העוטף מהוות כ־5% מכלל תוצרת החלב של ישראל. רפת כיסופים מנתה כ־770 פרות ועגלות, וייצרה עבור תנובה כ־4 מיליון ליטר חלב גולמי בשנה. כשהתקבלה ההחלטה לשוב ליישב את הקיבוץ ולהקים מחדש את הרפת, תנובה נרתמה לסייע בשיקום ובהקמת מכון החליבה.

"קרן הרפתנים שלנו נועדה לשיקום מהיר של רפתות העוטף", אומר היו"ר חיים גבריאלי. "אחד העקרונות המרכזיים שהגדרנו לעצמנו הוא אישור מהיר של המענקים, והיום, כשלושה חודשים מאז הקמת הקרן, כבר הספקנו לסייע ביותר מ־5 מיליון שקל לשיקום הרפתות בנחל עוז, עין השלושה, עלומים, ניר יצחק, יכיני, וכמובן, כיסופים".

"לאחר חורבנה של הרפת הזו, שהייתה מפעל חייו של ראובן ז"ל, החלטנו לשקם אותה", מספר אמנון זרקא, מנהל משק כיסופים. "מכון החליבה החדש יופעל בעוד תשעה חודשים, ויאפשר למשק כיסופים לייצר חלב בכמות גדולה בהרבה מזו שיוצרה עד אוקטובר 2023".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

סיילספורס

חברת התוכנה סיילפורס פותחת תוכנית הכשרה ייעודית לנפגעי המלחמה, בשיתוף עם עמותת תפוח, ארגון Elevation ו-CRM period. התוכנית תכלול הכשרה לתפקיד של Salesforce admin, כשהחזון הוא להעניק לאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה הזדמנות להיכנס לתעשיית ההייטק.

מדובר בתכנית שסיילספורס מקיימת בשנים האחרונות, עם אחוזי שילוב גבוהים בשוק העבודה, כשהפעם היא ייעודית לנפגעי המלחמה, בדגש על מנטורינג ומיומנויות נדרשות, כמו גם חשיפה בשלב מוקדם לאקוסיסטם של סיילספורס.

התוכנית מתקיימת ללא עלות פעמיים בשבוע בשיעורי אונליין, לצד מפגשים פיזיים, ואורכה ששה חודשים. מעבר לתכנים הטכניים, המשתתפים יעברו הכנה להשמה, ליווי לראיונות עבודה, סימולציות וכו'. כמו כן, במהלך הקורס לכל משתתף יוצמד מנטור מהחברה.

להרשמה לתוכנית - לחצו כאן

הגל שלי

עמותת הגל שלי, הפועלת למען בני ובנות נוער בסיכון באמצעות גלישת גלים, הרחיבה את פועלה למען נפגעי טראומה ופוסט טראומה מאז ה-7 באוקטובר. בין אלה נמנים צעירים שיצאו מהתופת בעוטף עזה והצפון, שורדי מסיבת הטבע נובה ברעים, וחטופים צעירים שחזרו מהשבי.

הצלחת התוכנית הגיעה עד הבית הלבן, ואחד משני מייסדי העמותה, ירון וקסמן, הוזמן לשם כדי לספר על התכנית הייחודית שפיתחו לטיפול בטראומה ופוסט טראומה. בין היתר שיתף וקסמן באתגרים שלהם התוכנית נותנת מענה, ובסיפורה של תמר סמט ז"ל, חברת צוות שנרצחה במסיבת הנובה.

"דיברנו גם על חשיבות שחרורם המיידי של החטופים המוחזקים בשבי חמאס בעזה", מספר וקסמן, "וחילקנו את הסיכות הצהובות כסמל להגברת המודעות".

לאתר העמותה - לחצו כאן

חינאווי

רשת המשקאות חינאווי מקיימת יריד לתמיכה ביצרני יין מקומיים ולסיוע בשיקום יישובי העוטף. במסגרת היריד, יקבים קטנים מהאזור יוכלו להשתתף ללא עלות, ולקבל מעטפת פרסום ובמה לחשוף את מוצריהם. במקביל, חלק מהכנסות היריד ייתרמו לקרן החירום של התנועה הקיבוצית, הפועלת לשיקום יישובי העוטף.

היריד יתקיים בתאריכים 22-23 בפברואר, במתחם הקולינרי של חינאווי Wine & More בנוף הגליל. צפויים לקחת בו חלק עשרות יקבים ישראלים קטנים וגדולים.

"זו חובתנו המוסרית כקהילה עסקית לתרום לשיקום המדינה והחברה", אומר ניב הלוי, מנכ"ל חינאווי Wine & More. "בין מכלול היוזמות שאנו מובילים מתחילת המערכה, בחרנו גם לתמוך בעורף ולקיים אירוע תמיכה המתכתב עם עולמות התוכן בהם אנו פועלים. אני ומשפחתי מפונים בעצמנו מיישובי העוטף, כך שבזווית הראיה האישית, למחוות מסוג זה קיימת חשיבות משמעותית, הן מורלית והן כלכלית".

היריד יתקיים ביום ה' 22.2 בשעות 17:00-22:00, ולמחרת, יום שישי בשעות 10:00-17:00. עלות הכניסה עומדת על 29 שקל וכוללת גביע יין במתנה. טעימת היינות תתאפשר בחופשיות, וללא הגבלה.