חוזר לסייבר: הג'וב החדש של נפתלי בנט

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מצטרף לדירקטוריון חברת הסטארט-אפ לאסו סקיוריטי המפתחת פתרונות אבטחה מבוססי בינה מלאכותית • "המשימה של החברה חיונית לקדמה ואני גאה להיות בדירקטוריון, וחלק מהמסע שלה", אמר בנט

נפתלי בנט / צילום: יואב דודקביץ , ידיעות אחרונות
נפתלי בנט / צילום: יואב דודקביץ , ידיעות אחרונות

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט מצטרף לדירקטוריון של סטארט-אפ הסייבר הצעיר לאסו סקיוריטי, שהוקם אשתקד. החברה מפתחת פתרונות אבטחה מבוססי בינה מלאכותית יוצרת באמצעות מודלי שפה גדולים. בסבב הגיוס הראשון של החברה, זאת בהובלת אנטרי קפיטל, גייסה לאסו סקיוריטי 6 מיליון דולר. 

ההכנסות מפרסום איכזבו ומניית אלפאבית יורדת במסחר המאוחר
מיקרוסופט עקפה את התחזיות; הכנסות הענן זינקו ב-20% ב-2023

מדובר בחברת ההייטק השנייה אליה מצטרף בנט מאז שפרש מהפוליטיקה. במאי הצטרף בנט לדירקטוריון Quantum Source, המפתחת טכנולוגיה למימוש מחשבים קוונטים פוטוניים עם יכולת לתיקון שגיאות. 

בעברו, טרם הצטרף לזירה הפוליטית, בנט היה בין המייסדים של חברת הסייבר סאיוטה, שנמכרה בשנת 2005 לחברת RSA, חברת אבטחת מידע אמריקאית, בסכום שעמד על 145 מיליון דולר. 

בשנת 2009 כיהן לתקופה קצרה כמנכ"ל חברת התוכנה הישראלית סולטו, שנמכרה בשנת 2013 לחברה האמריקאית אשורון, בסכום של כ-130 מיליון דולר. 

נפתלי בנט מסר כי "המהפכה הטכנולוגית והחדשנות של AI גנרטיבי (GenAI) צדה את תשומת ליבם לא רק של יזמים וחברות שהטמיעו את הטכנולוגיה להתפתחות וליצירת יתרון תחרותי, אלא גם של האקרים והתקפות זדוניות. המסירות של לאסו סקיוריטי לחיזוק האבטחה והשימוש ב-LLMs, משקפת איזון חשוב בין קדמה טכנולוגית לבין מתן עדיפות לאבטחת מידע". עוד אמר ש"בעידן שבו לחדשנות אין גבולות, המשימה של לאסו סיקיורטי חיונית לקדמה, ואני גאה להיות בדירקטוריון וחלק מהמסע של לאסו סקיוריטי". 

אלעד שולמן, מנכ״ל לאסו סקיוריטי, אומר כי "המשימה של לאסו סקיורטי היא לעודד אימוץ של היכולות הטכנולוגיות פורצות הדרך של מודלי שפה גדולים (LLMs) מבלי לסכן את אבטחת המידע שלה. "עוד הוא אומר כי ״אנו שמחים על הצטרפותו של ראש ממשלת ישראל לשעבר נפתלי בנט לדירקטוריון של לאסו. בנט מביא עמו ניסיון רב שנים ורקע מקצועי עשיר, ומוסיף זווית ראייה ייחודית ויצירתית להחלטות הדירקטוריון באשר לכיוון אליו לאסו מתפתחת".