לפני אישור תקציב המדינה: מספר 2 באגף התקציבים פורש

איתי טמקין, שכיהן בשנים האחרונות כסגן הממונה על התקציבים לנושא מאקרו ותקציב, צפוי להישאר בתפקידו עד אישור התקציב החדש בכנסת, שמתוכנן לעבור בחודש הבא

איתי טמקין / צילום: דוברות משרד האוצר
איתי טמקין / צילום: דוברות משרד האוצר

ימים ספורים לפני הנחת תקציב המדינה החדש על שולחן הכנסת, הודיע היום (ב') אחד האנשים הבכירים ביותר באגף התקציבים במשרד האוצר, איתי טמקין, על פרישתו מהתפקיד. טמקין, שכיהן בשנים האחרונות כסגן הממונה על התקציבים לנושא מאקרו ותקציב, צפוי להישאר בתפקידו עד אישור התקציב החדש בכנסת, שמתוכנן לעבור בחודש הבא. 

צה"ל יהפוך למכונת מלחמה? משקיע העל וההסכם הסודי שמסעיר את מערכת הביטחון
בדיקת גלובס | שנה לרפורמה הגדולה של שוק ההון: מי המרוויחים הגדולים?
"אנשי אגף התקציבים נבזיים": ככה עוד לא שמעתם מנכ"ל של חברה ממשלתית מדבר

טמקין מסיים קדנציה ארוכה בה כיהן בתפקידים המשמעותיים ביותר באגף התקציבים. בתפקידו הוא קידם מספר רב של רפורמות מבניות משמעויות, שהמרכזיות בהן היו בתקציב 2022, כגון ביטול איגרות החוב המיועדות והעלאת גיל הפרישה לנשים. עוד הובילו הצוותים שתחת טמקין את רפורמות הבנקאות הפתוחה, פתיחת שוק התשלומים בישראל לתחרות, השלמת הפרדת חברות כרטיסי האשראי מהבנקים וביטולם של ביטוחי המנהלים.

לפי הודעת האוצר, "במסגרת תפקידו הוביל טמקין בעשור האחרון את הליכי בניית ואישור התקציב, לרבות גיבוש מסגרות התקציב שהובילו לשיפור ניכר ומתמיד באיתנות הפיסקאלית של הממשלה ואפשרו לה להתמודד עם המשברים הכלכליים שפקדו את המשק בשנים האחרונות. לצד זאת, טמקין הוביל וריכז את חקיקת חוק 'הנומרטור', ששיפר באופן דרמטי את יכולת התכנון של הממשלה בטווח הבינוני וזכה לשבחים מכלל חברות הדירוג והארגונים הבינלאומיים".

טמקין, בעל תואר ראשון ושני בכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון, הוביל בתקופה האחרונה את תוכנית ההתאמות שאישרה הממשלה לצורך התמודדות עם ההשלכות התקציביות של מלחמת "חרבות ברזל". בנוסף על יתר תפקידו, אחראי טמקין על הקשר של אגף התקציבים עם חברות דירוג האשראי וכן על הובלת המשא-ומתן מול ההסתדרות בנוגע להסכמי השכר השונים.