שחקנית גדולה נוספת נכנסת לתחום החשמל: בזק

בזק וג'נריישן קפיטל צפויות להקים יחד חברה־בת משותפת לשיווק חשמל לצרכנים ביתיים ולעסקים קטנים • בזק תוביל את תחום השיווק, המכירות והשירות, בעוד שג'נריישן קפיטל תעמיד לטובת המיזם את החשמל ממגוון אמצעי הייצור שברשותה

בזק נכנסת לתחום החשמל / צילום: Shutterstock
בזק נכנסת לתחום החשמל / צילום: Shutterstock

בזק  וג'נריישן קפיטל  הודיעו הבוקר (א') על חתימת מזכר הבנות לשיתוף פעולה בין PowerGen, חברה בשליטת קרן ג'נריישן, לבין בזק, להקמת חברה־בת משותפת בשיעורי אחזקה זהים, לשיווק, מכירה ואספקת חשמל לצרכנים ביתיים ולעסקים קטנים.

ראיון | "אנשי אגף התקציבים נבזיים": ככה עוד לא שמעתם מנכ"ל של חברה ממשלתית מדבר
להיות מספר שתיים: המאבק בין הערוצים 13 ו-14 עולה הילוך

העסקה נחתמה בעת בה חברת דליה אנרגיות מתקרבת לסגירה פיננסית של רכישת תחנת הכוח אשכול באשדוד תמורת 9 מיליארד שקל, בעסקה שתסיים את המונופול של חברת החשמל במקטע הייצור - כפי שנקבע ברפורמת משק החשמל ב־2018. החברה המשותפת של בזק וג'נריישן צפויה לתחרות לא פשוטה מצד שחקניות גדולות, כמו הוט, פרטנר, אלקטרה, פזגז, אמישראגז וסלקום.

על אף התחרות, התוכנית העסקית של המיזם הגדירה יעד של 400 אלף לקוחות עד סוף שנת 2030, כאשר בשנה זאת, לפי חברת הייעוץ BDO, נתח השוק שצפוי לעבור למתחרי חברת החשמל מוערך בכ־10 מיליארד שקל.

החלוקה בין בזק ל־PowerGen תתבצע כך שבזק תוביל את תחום השיווק, המכירות והשירות, כאשר PowerGen, בעלת נכסי אנרגיה כמו תחנות כוח בגז טבעי, מתקנים סולאריים ופתרונות אגירה, תעמיד לטובת המיזם את החשמל ממגוון אמצעי הייצור שברשותה.

מגבלה שעלולה לעמוד בפני כניסת בזק לתחום היא התלות במונים חכמים. במטרה לבצע ניוד של ספק החשמל הביתי, צריך להחליף את המונים הישנים במונים חכמים. משמעות הדבר היא שבזק יהיו תלויים בקצב ההחלפה - כאשר מי שמבצעת את התהליך היא חברת החשמל בעצמה.

"לראשונה מאז ומעולם, בזק יוזמת מהלך אסטרטגי ונכנסת לתחום פעילות משמעותי שאינו חלק מעולם התקשורת", מסר מנכ"ל בזק, רן גוראון. "אנו נפעל בשוק הנאמד במיליארדי שקלים בשנה, תוך מינוף העוצמות והיתרונות של החברה. המיזם החדש יהווה זרז להתפתחות שוק החשמל, ויוביל את בשורת התחרות בתחום קריטי בישראל". ארז בלשה, מנכ"ל ג'נריישן קפיטל, הוסיף: "נערכנו לשינוי זה זמן רב. הקמת מיזם האספקה עם בזק, הינה חלק מיישום התוכנית האסטרטגית של קרן ג'נריישן להיות מובילת שוק בתחום אספקת החשמל למגוון לקוחות, וזאת על בסיס חשמל המיוצר בנכסי הייצור והאגירה שבבעלותה".