הבייקרי בעמק חפר שתמצאו בו מאפה קקאו לוז שנראה כמו מיצג במוזיאון

עוגה באסקית, סטיקי באן ושלל מטעמים בלב גינת ירק, חלל אמנות מקומית עם תצפית פנורמית, קטיף של ארבעה זני אבוקדו וסטודיו לעיצוב הבית • ביקור בעמק חפר • חגית אברון תופרת יום 

כריכים ומאפים בנומי / צילום: נועם יעקובי
כריכים ומאפים בנומי / צילום: נועם יעקובי

יום של דילוגים מענגים בעמק חפר, בועה ירוקה ושלווה במרכז הארץ. בתוכנית: מאפים מושחתים במרפסת הצופה על גן ירק, תרבות ואדריכלות בבית היסטורי ששופץ לאחרונה, טיול מרנין לב המשלב קטיף תפוזים וכלניות וקניות בסטודיו לעיצוב הבית.

היקב הצפוני שמגיש יין טוב ובראנץ' צבעוני במיוחד, ואפשר לבקר בו בלי לחשוש מטילים
הפונדק בנגב שמשלב מוזיקה ופיצה, ומחכה שהמטיילים יחזרו
ההייטקיסט שהפך לנפח, ומגדל היום דור שלם בעקבותיו בקיבוץ שבדרום

10:00 | משהו לאכול: מאפים מושחתים מול אח בוערת

פתחנו את הבוקר במסעדת נומי, הנטועה בלב השדות הירוקים של כפר מונש. מסביבה גינת ירק, וכשנכנסים לחלל היפהפה שלה העין מיד נחשפת לשולחן האבירים שעליו מונח שלל הגון של מאפים הנראים כתכשיטים, העשויים ביד הקונדיטורית המוכשרת טולי נווה.

צריך לדעת, מדובר בסכנת התמכרות - למאפים, לבצקים, לעוגות, לריבוע מוגזם של קקאו לוז העשוי בצק קרואסון קקאו ממולא בקרם שקדים פרלינה, קראנץ' פייטה ומלח גס, שנראה כמו מיצג מוזיאוני. אבל ההתמכרות בנומי היא גם לתחושה, שבחלון הזמן שבו תשבו במקום נדמה יהיה שהחיים עשויים להיראות קצת יותר בסדר.

מאפים בנומי / צילום: נועם יעקובי
 מאפים בנומי / צילום: נועם יעקובי

ישבנו מול האח הבוערת שהפיצה חום וטוב ביום סגרירי, חלקנו מאפה מלוח שבלבו התערבלו תפוחי אדמה, שמנת ופלפל חריף. התלבטנו שעות אם לנעוץ שיניים בסטיקי באן או בפרוסת עוגה באסקית - עוגה שהיא יצירת מופת, הקורסת לתוך עצמה בשל המילוי המתפקע. טעמנו רק קמצוץ מהשלל המוצע והמתחלף, ונשבענו שאין דין פחמימה במלחמה כמניין הקלוריות של פחמימה לפניה.
נומי, כפר מונש

12:00 | משהו לעשות: תערוכות, סדנאות ונוף

חצינו את העמק ממזרחו למערבו דרך המושבים המוריקים, חולפים על פני רפתות ונופי פרדסים הקורסים תחת פרי כתום. נופיו החקלאיים של העמק היו כבשגרה, מדגישים בקרבנו את ההפך המוחלט - אין באמת שגרה, רק חלון של אתנחתה להסדרת נשימה.

שתיים וחצי קלוריות מה־2,000 שהוספנו בנומי נמוגו בטיפוס במדרגות בית הראשונים, מבנה היסטורי שאכלס את ראשוני המתיישבים של עמק חפר אי שם בסוף המאה ה-19. כתליו הדוממים של הבית, המשקיף על מטעי האבוקדו והפקאן, יודעים לספר את גלגוליו ותלאותיו. לאחרונה, בפרויקט שימור בשיתוף המועצה האזורית עמק חפר והקהילה המקומית, שופץ בית הראשונים לכדי חלל יפהפה והפך למרכז תרבות ואמנות לשימוש הקהילה המקומית.

בית הראשונים בביתן אהרון / צילום: נועה גוטמן
 בית הראשונים בביתן אהרון / צילום: נועה גוטמן

גם תושבים שלא מן המניין רשאים בכל ימות השבוע לטפס אל הבית במרום הגבעה וליהנות מהשקט ומהנוף. אפשר להסתובב בתערוכה של אמנות מקומית המוצגת באחד החדרים, להשתומם נוכח הפרגולה הבנויה מפסלי עץ אדירי ממד ולשאוף מלוא הריאות יופי ומרגוע בתצפית של 360 מהרי המזרח ועד הים במערב. במהלך ימות השבוע נערכים בבית הראשונים סדנאות הדפס ופיסול בעץ ואירועים צנועים בתיאום מראש.
בית הראשונים, ביתן אהרון

14:00 | משהו לנשמה: קטיף חורפי של תפוזים, אבוקדו וכלניות

בית הראשונים צמוד לשמורת ביתן אהרון, העוטה בימים אלה שילובים נאים של ירוק מנוקד בצבעי פריחה. הדרך בשמורה מסומנת, עולה ויורדת וטומנת בחובה מערות קבורה עתיקות החצובות ברכס הכורכר. אם רוצים לתגבר צעדים, ממשיכים אל תוך שדרת הפיקוסים המרשימה בכניסה ליישוב ביתן אהרון, ואז עם הכביש בדרך האילנות, וחולפים על פני בתים יפים ונקודות ציון היסטוריות מסומנות בשילוט על ראשית תולדות היישוב.

אם הגעתם בשישי או בשבת עם ילדים, רדו לצדה המזרחי של השמורה לעבר עגלת קפה בפטל, הנמצאת בלב מטעי האבוקדו השייכים לרם בנדרמן. בנדרמן, נצר למשפחה חקלאית מהעמק, היה עד לא מזמן איש צבא קבע, שביקש לנפשו חיים שלווים בטיפוח שטחי החקלאות של המשפחה. ב-7 באוקטובר הוא גויס לשירות מילואים, וכמו רבים, התייצב למשימה ועזב את העסק החקלאי שבבעלותו. בסופי שבוע הוא פותח את עגלת הקפה ואת שטח המטעים לקטיף חורפי של תפוזים, ארבעה זני אבוקדו שונים וכלניות.
קפה בפטל - עגלת קפה וקטיף, ביתן אהרון, 054-4722151

תוצרת הארץ | סטודיו לולה

ריחות של תה ירוק עם וניל ופצ'ולי נישאים באוויר עת פוסעים לסטודיו לולה, בית סבתא קטן הצמוד למגדל המים של היישוב גני עם, ממלכה של דברים יפים בצבעים המרגיעים את הנפש ואת העין.

סטודיו לולה לעיצוב הבית / צילום: חגית אברון
 סטודיו לולה לעיצוב הבית / צילום: חגית אברון

את המותג הקימה לימור חן גרובוסקי, מעצבת פנים שסגנונה האישי גובש לאחר שנות שיטוטים במקומות יפים בעולם. כמעט כל הפריטים בחנות - נרות, כלי קרמיקה וטקסטיל - הם בצבעי שמנת־אפרפר. הבדים הנעימים והכריות הרכות מזמינים ללגום שוקו חם באחד מהספלים, להתכרבל תחת אחת משמיכות הפשתן, להדליק נר ריחני ולא לצאת מהבית לעולם.
הראשונים 17 הדר עם, 09-8824752