"הצניחה שחיכינו לה כדי לקנות": המלצת ההשקעה של מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן

מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן, ממליצים למשקיעים לקנות אג"ח ארה"ב ל-5 שנים לאחר שרשמו זינוק חד בשבוע החולף • לטענתם, תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צפויות לרדת בקרוב על רקע נתוני מאקרו חיוביים שעתידים להתפרסם

הבנקים הגדולים בארה''ב ממליצים לקנות אג''ח ממשלת ארה''ב ל-5 שנים / צילום: Shutterstock
הבנקים הגדולים בארה''ב ממליצים לקנות אג''ח ממשלת ארה''ב ל-5 שנים / צילום: Shutterstock

שני הבנקים הגדולים בארה"ב, מורגן סטנלי וג'יי.פי מורגן, ממליצים למשקיעים לקנות אג"ח ארה"ב לחמש שנים לאחר שזינקו בכ-22 נקודות בסיס בשבוע שעבר - הזינוק החד ביותר שנרשם מאז חודש מאי האחרון. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-5 שנים ירדה מעט היום (ב') מאז הזינוק החד שרשמה בשבוע שעבר (4.06%) ועומדת על 4.01%.

מדד S&P 500 נסחר בשיא כל הזמנים: מה צופים הכלכלנים להמשך? 
עסקת הענק של מטא והמדד שהגיע לשיא היסטורי: האם שוק השבבים לקראת מפץ? 

הזינוק בתשואות האג"ח האמריקאיות התרחש על רקע ההבנה כי המשקיעים היו אופטימיים מדי לגבי מתווה הורדות הריבית הצפוי של הפד. התבטאויות ניציות מצד חברי הפד יחד עם נתוני מכירות קמעונאיות חיוביות, הביאו לירידה משמעותית בציפיות להורדת הריבית במרץ, וכעת בשוק מעריכים שיש סבירות של 40% שתתרחש.

נכון לעכשיו, השוק צופה סך של חמש הפחתות ריבית בשיעור של 0.25% בכל החלטה במהלך השנה הנוכחית, זאת בניגוד ל-12 בינואר, אז השוק ציפה כי הפד יוריד את הריבית בין שש לשבע פעמים. צוין גם כי ממשלת ארה"ב צפויה לבצע מכירות של אג"ח בטווחי זמן של שנתיים, חמש ושבע שנים ביום שלישי הקרוב, מה שעלול להפעיל לחץ כלפי מעלה על התשואות לאור הגידול בהיצע של אגרות החוב.

"זו 'הצניחה' שחיכינו לה כדי לקנות", כתב האנליסט מתיו הורנבך, ראש מחלקת אסטרטגיית מאקרו עולמית במורגן סטנלי, למשקיעים. "עם תמיכה פיסקלית מופחתת ומזג אוויר קר הרבה יותר קיימים סיכונים פוטנציאליים לתוצאות שליליות בנתוני הפעילות הכלכלית של ארה"ב, במיוחד בחודש פברואר, מה שמסמן שקיימת הזדמנות קניה".

לפי דיווח בבלומברג, במורגן סטנלי מאמינים שקיימת אפשרות לירידת תשואות אג"ח ממשלת ארה"ב אלא אם כן הנתונים הכלכליים שיתפרסו בשבועות הקרובים יפתיעו את השוק לשלילה. בג'יי.פי מורגן ממליצים כעת למשקיעים לקנות אג"ח לחמש שנים מכיוון שהתשואות כבר טיפסו לרמות שנראו לאחרונה בדצמבר.

התנודתיות בשוק החוב האמריקאי צפויה להימשך

התנודתיות בשוק החוב האמריקאי צפויה להימשך גם בשבוע הקרוב על רקע שני נתונים כלכליים חשובים שעתידים להתפרסם. ראשית, ביום חמישי הקרוב יתפרסם האומדן הראשון לנתוני התמ"ג לרבעון האחרון של 2023 בארה"ב, ועל פי הערכות הוא צפוי לאותת על הצמיחה החזקה ביותר שנראתה מאז 2021. ביום שישי יתפרסם מדד האינפלציה המועדף על הפד (ה-PCE), כאשר הצפי המוקדם חוזה כי המדד יעמוד על 3%, הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2021.

בבלומברג מדגישים כי הנתונים האלו עשויים לתמוך בעמדה שהפד משיג את יעדו המוצהר של האטה כלכלית עדינה. מקרה כזה, קובעי המדיניות יוכלו ליישם הורדות ריבית השנה. עם זאת, אי הוודאות לגבי מתי ובאיזו מהירות יתחיל מחזור ההקלות המוניטאריות הובילה לתנודות בשווקי האג"ח. ג'יי.פי מורגן צופה כי הורדת הריבית הראשונה על ידי הפד תתרחש ככל הנראה ביוני, בניגוד לעיתוי הצפוי במאי. במורגן סטנלי, לעומת זאת, צופים כי הבנקים המרכזיים בארה"ב ובאירופה עשויים לבצע הורדת ריבית כבר במרץ.