המנהלות הבכירות במשק מתגייסות לקריאה להשבת החטופים מידי חמאס

15 מנהלות הצטלמו עם חולצה הקוראת לשחרור החטופים בעברית, ערבית ואנגלית • סיביל גולדפיינר, בעלת קום איל פו ויוזמת המהלך: "רק לחץ ציבורי ישכנע את מקבלי ההחלטות"

ליאורה עופר, דנה עזריאלי, עדי סופר תאני, טל גרנות / צילום: שליו אריאל
ליאורה עופר, דנה עזריאלי, עדי סופר תאני, טל גרנות / צילום: שליו אריאל

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

שורה של מנהלות בכירות במשק התכנסו לאחרונה ליום צילום מיוחד במטרה להציף את נושא השבת החטופים. בין 15 המנהלות שהצטלמו נמנות ליאורה עופר יו"ר ומבעלי מליסרון, דנה עזריאלי יו"ר ומבעלי קבוצת עזריאלי, טל גרנות גולדשטיין מנכ"לית קבוצת HOT, עדי סופר תאני מנכ"לית פייסבוק ישראל, אלונה בר און, מו"ל גלובס ועוד.

ישראל מתגייסת | הדמיון המפתיע בין פרסומות החקלאים והסטודנטים של בנק לאומי ומפעל הפיס
ישראל מתגייסת | אחרי עסקת הענק של קלע דוד, פינלנד תורמת מיליון אירו למד"א
ישראל מתגייסת | העמותה שגייסה בגדי חורף למפונים ולחטופים שחזרו בשווי של 10 מיליון שקל

כל אחת מהן הצטלמה על רקע נקי כשהיא לובשת חולצת טי שחורה שעוצבה במיוחד לרגל המהלך, ועליה לוגו בצורת הסרט הצהוב המזוהה עם המאבק להשבת החטופים והמשפט "רוצות אותם חיים" בעברית, בערבית ובאנגלית.

את המהלך יזמה סיביל גולדפיינר בעלת בית האופנה קום איל פו. לדבריה, "המהלך נולד מתוך הייאוש והדחיפות לנוכח מה שקורה עם החטופים. מה שקורה פשוט מזעזע. בעסקה הקודמת, הלחץ הציבורי עזר לנתניהו לקבל את ההחלטה. חשבתי שבעזרת נשים בעלות השפעה אפשר יהיה לזעוק יותר חזק עד שיגיע לאוזנו של ראש הממשלה".

באשר להתגייסות המנהלות למהלך אומרת גולדפיינר כי "למרות שמדובר בנשים עסוקות מאוד, התשובות שקיבלתי היו מהירות וישירות, 'כן. ברור. מתי?'. נראה שיש קונצנזוס בנושא הזה, במיוחד של נשים.

"אם לא ישוחררו החטופים, זה יהיה כתם לדיראון עולם על ישראל. חייבים לשים אותם בעדיפות עליונה. רק לחץ ציבורי ישכנע את מקבלי ההחלטות. אין לי ספק שאם נשים היו מנהלות את העניינים, החטופים כבר היו בבית".

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

אדמה

החברה, המספקת פתרונות לחקלאים בשלל מדינות מסביב לעולם, מקימה קרן מלגות למימון תארים אקדמיים בתחומי החקלאות, בהיקף של כמיליון שקל, לתושבי עוטף עזה ויישובי גבול הצפון.

תוכנית המלגות כוללת מימון מלא של כ־25 תארים אקדמיים (ראשון או שני) בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית, הממוקמת ברחובות. המלגות יינתנו בתחומים של קרקע ומים, בעלי חיים, מדעי הצמח, אגרואקולוגיה ובריאות הצמח, כלכלת סביבה וניהול.

הקריטריונים לחלוקת המלגות הם מקום מגורים באחד מיישובי העוטף, גבול הצפון או אזור אחר שנפגע במלחמה, זיקה לתחום החקלאות והבעת רצון לשוב ולעסוק בעבודה חקלאית בסיום הלימודים. המלגה, שהיא כאמור בגובה שכר לימוד מלא, תחולק כך: 2,000 שקל עם אישור הקבלה לתוכנית, ויתרת התשלום בסוף כל שנת לימודים לאחר בדיקת עמידה בדרישות האקדמיות ורישום לקורסים בשנה שאחריה.

המועד האחרון להגשת מועמדות למלגה של אדמה: 3.3.24.

טופס הבקשה המקוון: http://scholarships.huji.ac.il

פלאפון ו־yes

שתי החברות מאמצות את עמותת חטיבת גבעתי, כשבמסגרת היוזמה הן צפויות לתרום לחיילי גבעתי ציוד קצה, כמו גם לסייע במלגות לימודים, להעניק שירותי תיקונים חינם באמצעות ניידת התיקונים של פלאפון שתגיע לבסיסים ונקודות כינוס של החטיבה, לחזק את תשתיות התקשורת והטלוויזיה בבסיסים ולהפיק אירועים משותפים כמו הקרנות מיוחדות ועוד.

האלוף במיל' יום טוב סמיה (באמצע), יצחק לויט, יו''ר עמותת בית חטיבת גבעתי, חיילי גבעתי ונציגי yes ופלאפון / צילום: פלאפון
 האלוף במיל' יום טוב סמיה (באמצע), יצחק לויט, יו''ר עמותת בית חטיבת גבעתי, חיילי גבעתי ונציגי yes ופלאפון / צילום: פלאפון

"הרצון של החברות לסייע לנו בפעילויות המיועדות לרווחת החיילים, המשפחות השכולות והפצועים של החטיבה הסגולה מהווה נדבך חשוב ויוצק תוכן אמיתי לאמרה שיחד ורק יחד ננצח", מציין יצחק לויט, יו"ר עמותת בית חטיבת גבעתי.

ארגון הג'וינט העולמי

אנני סנדלר, שנבחרה לנשיאה החדשה של ארגון הג'וינט העולמי, הובילה השבוע את משלחת חברי הדירקטוריון של הארגון שביקרה בישראל, לצד מנהיגים ומנהיגות בכירים מקהילות יהודיות. בין היתר, משתתפי המשלחת הגיעו ללמוד מקרוב על עשיית ג'וינט ישראל בחירום למען האוכלוסיות הפגיעות ביותר בחברה הישראלית, במטרה לקדם פתרונות מיידיים בתחומי תעסוקה, בריאות, חינוך ועוד.

מרכז היזמות של HIT

מרכז היזמות של המכון הטכנולוגי בחולון ערך אירוע חדשנות בנושא הסברה ישראלית, בהשתתפות בכירי מערך ההסברה המקומי. במסגרת הכנס, שנערך תחת השם Hasbara Now הוצגו רעיונות כמו סרטוני אנימציה בסגנון 'ניר וגלי' שיציגו את טיעוניה של ישראל, משחק מחשב אינטראקטיבי מז'אנר אימה־הישרדות שבו המשחקים מנסים להינצל מידי החמאס, כמו גם אתר שירכז את כל התכנים ההסברתיים וסרטוני דיבייט שייוצרו על ידי בינה מלאכותית. קהל היעד של הפתרונות הללו הוא סטודנטים וחברי סגל פרו ישראליים, בארץ ובחו"ל.

לדברי טלי מלאך מ־HIT, "אירועי ה־7 לאוקטובר המחישו בצורה הקרה ביותר כיצד קמפוסים בארה"ב הפכו לחממות של שנאה ואנטישמיות. אנו מאמינים שעל ידי איחוד כוחות של סטודנטים ומומחים נוכל ליצור פתרונות יעילים ומשמעותיים שיקדמו את מאמצי ההסברה הישראליים בקמפוסים בארה"ב ומעבר לכך".