מנכ"לית סיטיגרופ חשפה: הטיפ שקיבלתי מוורן באפט בארוחת צהריים

ברויטרס נחשף כי באפט ייעץ למנכ"לית סיטיגרופ להמשיך לקדם את תוכנית ההתייעלות שלה בבנק, הכוללת פיטורים של כ-20,000 עובדים ברחבי העולם • נכון לספטמבר 2023, באפט נותר אחד מחמשת מחזיקי המניות הגדולים בבנק

ג'יין פרייזר ו-וורן באפט / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Andrew Harnik),Reuters
ג'יין פרייזר ו-וורן באפט / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Andrew Harnik),Reuters

מנכ"לית סיטיגרופ , ג'יין פרייזר, נועדה לאחרונה עם וורן באפט לארוחת צהריים, במהלכה שוחחו על תוכנית ההתייעלות הנרחבת שהיא מובילה בבנק, כך לפי רויטרס.

שוק המניות ששבר שיא של 34 שנה ותפס את תשומת הלב של וורן באפט
WSJ | האם הכללים של צ'רלי מאנגר להשקעה עדיין תקפים? אפילו הוא לא היה בטוח כל כך

לפי הדיווח, באפט ייעץ לה להמשיך להתקדם עם התוכנית, אשר כוללת, בין היתר, פיטורים של כ-20,000 עובדים ברחבי העולם, בתוך תקופה של שנתיים. בדיווח צוין כי פרייזר מכוננת את תהליך הארגון מחדש הגדול ביותר בבנק מזה עשורים, בשאיפה לצמצם מכשולים בירוקרטיים, תוך הגדלת רווחי החברה ומחיר המניה שלה.

פרייזר שיתפה את המנהלים הבכירים בבנק על הפגישה בשיחת ועידה שהתקיימה לאחרונה, וכן מסרה להם שמידע נוסף באשר לצעדי הארגון מחדש בחברה יועבר להם השבוע, כך אמר מקור המעורה בפרטים. כמו כן, במזכר שנחשפה אליו סוכנות הידיעות בלומברג, נכתב כי הבנק יקצץ במשרות נוספות כבר השבוע.

נציג של ברקשייר האת'וויי , חברת האחזקות בבעלותו של באפט, מסר שהוא אישר את קיומה של ארוחת הצהריים, אך סירב למסור פרטים נוספים מעבר לכך. נכון לספטמבר 2023, באפט נותר אחד מחמשת מחזיקי המניות הגדולים בחברה, לפי מידע של חברת הפיננסים LSEG.

מחלץ בנקים סדרתי

לפי רויטרס, ברקשייר האת'וויי הציבה הימור של 3 מיליארד דולר על סיטיבנק ב-2022, מה שהקפיץ את מניית החברה וחיזק את תחושת הביטחון של המשקיעים בה. המהלך של באפט בא לאחר שמניית סיטי נפלה בכ-38% תוך שנה - יותר מכל יתר הבנקים הגדולים בוול סטריט.

בדיווח של סוכנות הידיעות ממאי באותה שנה, ציטטו את תומס הייס, יו"ר בחברת ההשקעות Great Hill Capital, שאמר כי "סיטי היא אחת המניות הזולות ביותר בשוק. לאחר שבאפט 'בירך' אותה, היא אמורה סוף סוף לקבל את תשומת הלב שמגיעה לה ולמשוך משקיעים בשבועות ובחודשים הקרובים".

לא מדובר במקרה היחיד בו באפט עזר לחלץ את אחד הבנקים הגדולים בארה"ב מצרות. ברויטרס צוין כי בבנק אוף אמריקה, תמיכתו של באפט עזרה לשקם את ביטחון המשקיעים בחברה, בעוד המנכ"ל בריאן מויניהן בנה מחדש את הבנק, בשלהי המשבר הכלכלי של 2008. הוא גם השקיע 5 מיליארד דולר בגולדמן זקס ברבעון הרביעי של 2008, בעיצומה של שנת המשבר.