אין כמו אמא, גרסת המלחמה: הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר השבוע

השילוב בין פריטה על נימי הרגש, בחירת גיבורות חדשות ומהלך הטבות אמיתי מסייע לבנק הפועלים לעמוד בראש דירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לבמבה - שהשבוע עברו זכויות הקניין הרוחני שלה לנסטלה השוויצרית

קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך
קמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

גם בימי מלחמה יש דברים שלא משתנים, כמו "עונת" ביטוחי הרכב. וכך, גם השבוע רושמות חברות הביטוח נוכחות בולטת במדד הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה. אם בוחנים את כלל ענף הפיננסים, מדובר בשבע מתוך עשר הפרסומות בדירוג. מעל כולן בולטת זו של בנק הפועלים, שהיא הזכורה ביותר השבוע. 

התחזית: שיווק בשידור חי, קמפיינים מותאמים אישית וסיפור מותג שניסח AI
כמה תפסיד מדינת ישראל כשהבמבה והפתיתים יעברו מאסם לנסטלה?
ויסוצקי מצטרפת לגל: מעלה מחירי חלק ממוצריה בעד 8%

הפרסומת של בנק הפועלים מנסה לפרוט על כל נימי הרגש באמצעות גיבורה חדשה - כולם צריכים גיבורים במלחמות - אמא שהיא גם וגם וגם. התוצאה מייצרת תחושה של "יום האם" פינת "אשת חיל מי ימצא": אשת מילואימניק שמתמודדת לבד עם הילדים וגם מחזיקה עסק עצמאי. אף אחד לא עוזר לה - חוץ מהבנק, שמציע חבילת הטבות. כיפאק היי לבנק.

צריך לומר - מדובר במהלך ראוי שלא כולל רק דיבורים, אלא באמת מתייחס לצרכים ונותן הטבות בפועל. אלא שקצת פחות הרואיות סביבו הייתה יכולה לסייע לאמינות. אחרי הכול, מערכת היחסים של רובנו עם הבנק ועם העולם סביבנו הרבה יותר מורכבת מזה.

הפרסומת האהובה ביותר, זה השבוע הרביעי ברציפות, שייכת לבמבה של אסם. כזכור, מדובר בפרסומת סופר-ישראלית, כולל אמא ואבא של שבת, שיר ילדים אהוב מהפסטיגל ופטריוטיות חזקה. כולם יחד מייצרים תחושה קהילתית, אבל זו הופרה השבוע כשנודע כי זכויות הקניין הרוחני של אסם, יצרנית במבה, נמכרו לתאגיד נסטלה השוויצרי. גם אם זה רק עניין טכני ושולי - וכלל לא בטוח שכך הוא הדבר - יש בו כדי לערער את התחושה הזו.

קמפיין במבה של אסם / צילום: צילום מסך
 קמפיין במבה של אסם / צילום: צילום מסך

רגע לפני ששנת 2023 הסתיימה, בחברת בזק החליטו להיפרד מהפרזנטור הוותיק גידי גוב, ולהחליפו בסטנדאפיסטית והשחקנית עדי אשכנזי. המהלך עורר סימני שאלה באשר לבחירה, המסר שהיא נועדה לבטא והקהל שאליו בזק פונה. השבוע הגיע התשובה, בדמות קמפיין משותף - גוב ואשכנזי מציגים יחד את רשת הסיבים האופטיים של בזק, שאליהם כבר נחשף הצופה לא פעם.

במילים אחרות, התחושה היא שהקמפיין לא מחדש שום דבר ברמה המוצרית, אלא רק מנסה "לגמור את זה יפה". בזכות המפגש המפתיע ביניהם והאהדה הציבורית הגבוהה (במיוחד כלפי גוב), הפרסומת מתברגת כבר בשבוע הראשון שלה במקום השלישי בזכירות, והחמישי באהדה.

גידי גוב ועדי אשכנזי בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך
 גידי גוב ועדי אשכנזי בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר הוא תנובה, עם כמיליון שקל בקמפיינים לגבינת עמק, פיראוס ולקוטג' 12%. במקום השני מבחינת השקעה נמצאת חברת החשמל, עם כ-964 אלף שקל בקמפיין שקורא לציבור לקבל עדכונים ישירים מהחברה. במקום השלישי נמצאת שטראוס, עם השקעה בגובה כ-950 אלף שקל בקמפיינים שונים לפסטה, דנונה, רבע לשבע ופסק-זמן. אף אחת מכל הפרסומות הללו לא התברגה בדירוג.

השקעה סטטית
ההשקעה בפרסום עומדת השבוע על 23 מיליון שקל, לעומת 22 מיליון שקל בשבוע שעבר. 

המשרד האהוב
גם השבוע מקאן תל אביב (אסם) וגליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח ישיר) אחראים לפרסומות האהובות ביותר, בפער עצום מהשאר. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.