כלמוביל תאפשר רכישת כלי רכב באמצעות מטבעות דיגיטליים

יבואנית הרכב תאפשר לראשונה בישראל לרכוש כלי רכב באמצעות מטבעות דיגיטליים • ניתן יהיה לשלם חלק מהתשלום או את כולו במטבעות דיגיטליים, עד תקרה של כמיליון שקל לרכב

קניית רכב באמצעות מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock
קניית רכב באמצעות מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock

קבוצת כלמוביל, יבואנית מותגי הרכב יונדאי, מרצדס, מיצובישי, ג'נסיס, SMART ו-ORA, תאפשר לראשונה בישראל ללקוחות לרכוש כלי רכב באמצעות מטבעות דיגיטליים. במסגרת הפיילוט חתמה כלמוביל על שיתוף פעולה עם חברת Bits of gold, מהגדולות והוותיקות בישראל למסחר במטבעות דיגיטליים ובעלת רישיון מרשות שוק ההון ביטוח וחסכון. 

ניתוח | הכנסות המסים על רכב חשמלי היו בשיא ב-2023. אבל לאוצר זה לא מספיק
סין בחרה צד במלחמה - האם זה יגרום לישראלים לקנות פחות רכבים סיניים?

את המהלך מלווה חברת השירותים הפיננסים KPMG. במסגרת שיתוף הפעולה לקוחות יוכלו לשלם על רכב שיקנו מכלמוביל באמצעות המטבעות הדיגיטליים ביטקוין ואית'ריום, למעט המקדמה שאותה נדרשים לשלם בשקלים. ניתן יהיה לשלם חלק מהתשלום או את כולו במטבעות דיגיטליים, עד תקרה של כמיליון שקל לרכב, לאחר תהליך בדיקה הכפוף לרגולציה ולרישיון נותן שירותים פיננסיים (נש״פ) במטבעות דיגיטליים הניתן ל-Bits of Gold על ידי רשות שוק ההון.

בשלב הראשון , תתבצע בדיקת נאותות וזיהוי ראשוניים והעברת המטבעות מארנק הלקוח אל ארנקי Bits of gold, בליווי אישי של נציג החברה. בשלב השני, יתבצע תהליך זיהוי מלא ובחינת מסלול המטבעות לצורך עמידה בתנאי הרגולציה הישראלית. בשלב השלישי ובסיום כל הבדיקות יומרו המטבעות הדיגיטליים לשקלים, על פי השערה בעת ההמרה, באופן מפוקח עד להשלמת רכישת המכונית מכלמוביל.

סכום הקנייה יוגבל לרכב אחד למשפחה ותהליך הרכישה עצמו צפוי לקחת עד 8 ימים, תלוי בהרכב המטבעות המופקדים ואישורי החברות המלוות. יצוין כי עד כה תעשיית הרכב הממוסדת עדיין לא קיבלה הכרעה החלטית לגבי השימוש בקריפטו כמטבעות לרכישת רכב ורוב היוזמות בתחום זה בעולם מתבצעות ברמת הדילרים המקומיים.