ישראל במלחמה | סיקור שוטף

צה"ל התיר לפרסום את שמו של חלל צה"ל שנפל אתמול בקרב בעזה

2 חוליות חיזבאללה חוסלו בלבנון מהאוויר ומהקרקע • בעזה – כלי טיס תקפו מחבלים שביצעו ירי ממבנה, לוחמי צנחנים, גבעתי ושיריון בח'אן יונס חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים • ארה"ב תקפה הלילה שוב מטרות השל החות'ים בתימן: "נוודא שנגיב אם ימשכו" • דיווח: ה-C.I.A אוסף מידע על חטופים ברצועה, והוא הצליח להעביר לישראל מודיעין על בכירי חמאס • עדכונים שוטפים

פעילות כוחות צה''ל במרחב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל
פעילות כוחות צה''ל במרחב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

עדכונים שוטפים 


21:00 - החלה עצרת משפחות החטופים, מקרון בנאום מוקלט: "אסור לוותר"

המונים התכנסו בכיכר החטופים בתל אביב לעצרת לציון 100 ימים למלחמה ושהותם בשבי בעזה של 136 החטופים. העצרת המיוחדת, בהשתתפות אנשי ציבור ואמנים רבים, תימשך עד השעה 7:00 בבוקר. בתחילתה, הוקרן גם נאום מצולם של נשיא צרפת מקרון: "צרפת אינה נוטשת את ילדיה, יש לחזור ולחדש שוב ושוב את המשא ומתן לשחרורם. אסור להיכנע, אסור לוותר לעולם".

20:30 - מפגינים חסמו את איילון

מפגינים חסמו את איילון דרום בתל אביב לזמן קצר באזור מחלף השלום, כמה מהם נעצרו. הם נשאו עימם שלטים בדרישה להחזיר את החטופים וקראו לחקירת מחדל 7 באוקטובר. מטה משפחות החטופים הבהיר כי המחאה באיילון לא אורגנה בידיו, או קשורה לעצרת שמתקיימת בשעה זו בכיכר החטופים.


20:15 - ראש עיריית קריית שמונה: "לא נחזור לעיר אם האיום לא יוסר"

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן הגיב על הפרסומים בדבר בחינה של החזרת תושבי העיר לבתים: "כל זמן שלא יהיה שינוי במצב הביטחוני בצפון וכל עוד האיום הביטחוני לא יוסר, תושבי קריית שמונה לא יחזרו לעיר, לא מחר, לא ב-29.2 וגם לא בעוד חודשיים".

"יש לנו סבלנות. הפעם אנחנו דורשים הכרעה ולא כניעה", הוסיף שטרן. "אם צריך לצאת לרחובות נעשה את זה גם. התפננו מהעיר כדי לחזור למציאות אחרת ולא למצב שהיה ערב הפינוי. לא נסכים שמה שקרה ב-7 באוקטובר, יקרה חלילה גם בצפון".

20:00 - ראש הממשלה נתניהו: "אחרי טבח 7 באוקטובר - לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת מהקריה בתל אביב, על רקע ציון 100 ימים להחזקתם של 136 חטופים ברצועת עזה, והדיון נגד ישראל בבית המשפט הבין-לאומי לצדק בהאג. "אף אחד לא יעצור אותנו. ההתנפלות הצבועה של האג - היא שפל מוסרי בתולדות האומות". לדברי נתניהו,"לא נתפשר על פחות מניצחון מוחלט". הוא גם מסר למשפחות החטופים: "אני לא מוותר על אף אחד".

19:10 - הרמטכ"ל: "לא קבענו מועד לתחילת התחקיר"

הרמטכ"ל הרצי הלוי נשא הצהרה והתייחס לתחקיר מחדל 7 באוקטובר: "אנחנו מבינים שהמלחמה תימשך עוד זמן רב, ולכן התחלנו לתכנן את מבנה התחקירים. חובה עלינו ללמוד גם תוך כדי המלחמה הזו, כאשר הלחימה תמיד תהיה בעדיפות הראשונה - לא נפגע בה, הרי אנחנו אלה שעושים גם אותה. לא קבענו עדיין מתי נתחיל לתחקר, אך קבענו שנתחקר מוקדם ככל שניתן את האירועים שהביאו לפתיחת המלחמה". 

הלוי התייחס למצב של החטופים, אחרי מאה ימים בשבי חמאס. "אנחנו פועלים בכל האמצעים, רובם חשאיים, על מנת להשיבם וכך נוסיף לעשות עד שנחזיר את כולם", אמר הרמטכ"ל. "המשימה הזו טרם הושלמה. אני יודע שלכל דקה יש משמעות קריטית ואנחנו לא אדישים לכך. הזמן דוחק להשבת החטופים ואנחנו לא שוכחים לרגע ולא זונחים את המטרה הנעלה הזאת". 

19:00 - השב"כ והמוסד חשפו: כך נראה מנגנון הטרור של חמאס ברחבי העולם

המוסד והשב"כ התירו לפרסום פעילות נרחבת לסיכול פיגועים של חמאס ברחבי העולם. לפי הודעת הארגונים הביטחוניים, שנמסרה באמצעות משרד ראש הממשלה, חמאס ניסה לקדם פיגועים נגד יעדים ישראליים ויהודיים במזרח התיכון, באפריקה ובאירופה.

בפעילות נחשף מנגנון ההפעלה הענק של חמאס ברחבי העולם. הפקודות הועברו ממפקדי חמאס בלבנון עד אחרון המחבלים בתשתית המבצעת. בשוודיה למשל, סוכל ניסיון לפגוע בשגרירות ישראל תוך הפעלת ארגוני פשיעה אירופיים ורכש של רחפנים. הכתבה המלאה

18:20 - דיווח: הופצץ בסיס של החות'ים בתימן בעיר הנמל חודיידה

18:00 - צה"ל התיר לפרסום שמו של חלל צה"ל שנפל אתמול בקרב בעזה

צה"ל התיר לפרסום את שמו של רס"ר במילואים דן ווידנבאום, בן 24 מרעננה, לוחם בגדוד 5037 בחטיבת "יפתח" (11), שנפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה. בנוסף, שני קצינים ולוחם נפצעו קשה במהלך סוף השבוע בקרבות שונים במרכז ובדרום הרצועה.

17:15 - ביידן: העברנו לאיראן מסרים על התקיפות נגד החות'ים

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בשיחה עם עיתונאים לתקיפות נגד החות'ים בימים האחרונים. "העברנו לאיראן מסרים פרטיים על התקיפות", אמר הנשיא האמריקני בבית הלבן. "אנחנו בטוחים שאנו מוכנים למול האיום".

17:05 - צבע אדום ביד מרדכי, נתיב העשרה וארז

16:50 - טיל נ"ט פגע בבית בשתולה, לא היו נפגעים

טיל נ"ט נורה מלבנון לעבר היישוב שתולה שבגליל המערבי. הטיל פגע ישירות בבית פרטי, נזק נגרם למבנה אך לא היו נפגעים.

16:30 - דיווח: ישראל עדכנה את מצרים על מבצע ברצועת עזה, סמוך לגבול

על פי הוול סטריט ג'ורנל, גורמים ישראליים עדכנו את מצרים על מבצע צבאי להשתלטות על ציר פילדלפי שבין מצרים לרצועת עזה, בצד העזתי. המבצע יכלול הצבת כוחות ישראליים במעבר שנמצא בציר ופינוי גורמים פלסטינים מהאזור, כך לפי בכירים מצרים וישראלים שצוטטו בכלי התקשורת האמריקני.

הציר נחשב לנקודה אסטרטגית, שתאפשר לישראל לפקח על הכנסת אמצעי לחימה לתוך עזה, ובריחת פעילי טרור ממנה. "ציר פילדלפי צריך להיות בידיים שלנו, צריך לסגור אותו", אמר נתניהו במהלך המלחמה. "ברור שכל הסדר אחר לא יבטיח את פירוז הרצועה". 

16:00 - צה"ל חושף לראשונה: מחבלים בצפון הרצועה חוסלו מהאוויר - באמצעות רחפן 

חוליית מחבלים חוסלה לראשונה באמצעות רחפן בצפון רצועת עזה, כך חשף היום דובר צה"ל. בפעולה של היחידה הרב-מימדית, שהוקמה רק לפני 4 שנים וכבר מתמרנת ברצועה, זוהתה החוליה - והופצצה. כפי שניתן לראות בתיעוד, הרחפן המבצעי מתקרב לאחת הקומות בבניין שבו שהו המחבלים - ומתקיף אותו מהאוויר.

15:46 - יו"ר רפא״ל, יובל שטייניץ, על מערכת "מגן אור": "תכנס למבצעיות בשטח תוך שנה וחצי-שנתיים"

ד"ר שטייניץ סיפר באירוע שבתרבות במשען על מבצעיות מערכת "מגן אור", מערכת הגנה מבוססת נשק לייזר להגנה מפני רקטות: "המערכת תיכנס למבצעיות בשטח תוך שנה וחצי-שנתיים מהיום, ותשולב במערך כיפת ברזל. היא תאפשר לנו לשפר מאוד את ההגנה שיש לנו היום וגם תוריד בצורה דרמטית את העלויות כי את רוב הטילים ניירט בלייזר וחלק קטן יותר נמשיך ליירט בכיפת ברזל".

14:22 - מפקד פיקוד המרכז בזירת הפיגוע באדורה: "נמנע פיגוע משמעותי, המחבלים נתקלו במערכת הגנה חזקה"

אלוף הפיקוד, יהודה פוקס, ומפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו קיימו הערכת מצב בנקודת חיסול המחבלים מניסיון הפיגוע ביישוב אדורה. "אנחנו בתקופה מאתגרת, במרבית הפעמים אנחנו מצליחים לעצור או לפגוע במחבלים לפני שהם יוצאים לבצע את הפיגועים", אמר פוקס.

עוד הוסיף: "במקרה הזה, נמנע פיגוע משמעותי כששלושה מחבלים הצליחו להגיע ולפרוץ את גדר הישוב, אך הם נתקלו במערכת הגנה חזקה ומוכנה, דרך חייל ההגמ"ר שנפצע והקפיץ את הכוחות ועד לגדוד המילואים שחתר למגע וחיסל את המחבלים. אנחנו נלמד מהאירוע על מנת להפיק לקחים ולהשתפר, ובמקביל נמשיך לפעול במאמץ התקפי רחב".

13:50 - צה"ל שוב תוקף בלבנון

צה"ל החל תקיפה יזומה בדרום לבנון. מטוסי קרב תוקפים מספר יעדי חיזבאללה. זאת אחרי שמוקדם יותר הצבא הודיע כי מסוק קרב של חיל האוויר תקף אמש חוליית מחבלים במרחב מרווחין שבדרום לבנון.

13:27 - תיעוד: הימלטות מבית חולים במרכז הרצועה

בסרטון שהתפרסם בכלי התקשורת הערביים וברשתות החברתיות, נראים עזתים בורחים מבית החולים חללי אל-אקצא בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. זאת, לאחר שטנקים של כוחות צה"ל נצפו בסמוך לבית החולים.

13:04 - אביגדור ליברמן על התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל: "לנתק את היחסים"

יו"ר ישראל ביתנו ושר הביטחון והחוץ לשעבר קרא לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינות התומכות בארגוני הטרור בעולם, ובפרט בחמאס ובחיזבאללה.

"חייבים לגבות מחיר. על הפארסה האנטישמית המתקיימת כרגע בהאג, ביוזמת דרום אפריקה, חייבים לגבות מחיר ובראש ובראשונה לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם מדינה התומכת בארגוני טרור בעולם", כתב ליברמן ב-X (לשעבר טוויטר) והוסיף: "במקביל מדינת ישראל חייבת לקרוא ליהודים בדרום אפריקה לעלות לישראל ולא לחכות לפרץ אנטישמיות שיכלול רדיפה ופגיעה ביהודים, כפי שההיסטוריה לימדה אותנו".

12:00 - תיעוד: חיסול מחבלים חמושים במפקדת חמאס

לוחמי צוות הקרב של חטיבה 179 (עוצבת ראם) זיהו חוליית מחבלים, חמושה בטילי RPG וקלאצ'ניקוב, נכנסים למבנה ששימש כמפקדה של חמאס, ארבו להם - והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל אותם.

במקביל, צוות הקרב של חטיבה 646 פשט על חמ"ל פעיל של ארגון הטרור חמאס ואיתר עשרות אמצעי לחימה, מחשבים, טלפונים ואמצעים מודיעיניים רבים. לאחר סיום פעילות הכוחות במרחב, החמ״ל ואמצעי הלחימה הושמדו בפעילות הנדסית של הכוח.

זיהוי חוליית מחבלים חמושים על ידי לוחמי חטיבה 179 והשמדתם | צילום: דובר צה"ל 

11:17 - משרד הבריאות בעזה: 23,843 פלסטינים נהרגו

לפי משרד הבריאות בעזה, שנמצא תחת שליטת חמאס, 60,317 נפצעו מאז תחילת המלחמה.

11:23 - החות'ים: התקיפות האמריקניות - לא יעילות

דובר החות'ים התראיין לסוכנות הידיעות רויטרס, והצהיר כי התקיפות האמריקניות על מטרות החות'ים בתימן ביומיים האחרונים היו "לא יעילות". לדבריו, הדבר תקף גם לתקיפה האמריקנית בבסיס הצבאי בצנעא הבירה. לדבריו, איש לא נפגע בתקיפות והוא התחייב שתהיה "תגובה חזקה ואפקטיבית".

10:03 - צה"ל תקף שתי חוליית מחבלים בדרום לבנון

מסוק קרב של חיל האוויר תקף אמש חוליית מחבלים באזור מרווחין שבדרום לבנון. במקביל, כוחות מיוחדים וכוחות ארטילריה של צה"ל ירו לעבר חוליית נ"ט במרחב יארון.

09:48 - לוחמי צה"ל ממשיכים לסכל טרור ולחסל מחבלים ברחבי הרצועה: תיעוד מיוחד של השמדת משגרי רקטות מוכנות לשיגור; דיווחים: אוטובוס הותקף בדיר אל בלאח.

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 646 איתרו והשמידו בשכונת בשכונת אל מועארקה שבמרכז הרצועה שני מתחמי משגרי רקטות המוכנים לשיגור. לוחמים נוספים מהחטיבה איתרו והשמידו עשרות משגרים לשיגור בטווח הזמן המיידי. בתיעוד מיוחד מהשמדתם שפרסם דובר צה"ל, ניתן לראות כי חלק מהמשגרים היו טעונים ומוכנים לשימוש.

לוחמי צה"ל שפעלו בח'אן יונס זיהו מחבלים שהתקרבו לכוחות - והם חוסלו באמצעות ירי טנקים. במקביל, לוחמי הצנחנים זיהו מחבלים מבצעים ירי ממבנה ובורחים, הכוחות הכווינו כלי טיס של חיל האוויר אשר תקף את המחבלים. אחד המחבלים חוסל ומחבל שני ברח למבנה נוסף. הברחן היה תחת מעקב של הכוח וזמן קצר לאחר מכן הוכוון כלי טיס נוסף שתקף את המחבל והוא חוסל. בפעילות של לוחמי צוות הקרב החטיבתי 55 בבית מחבל, נמצאו חוברות הדרכה של הג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני, עמדות ירי צלפים שכוונו לכוחותינו ואמצעים טכנולוגים נוספים. לא רחוק משם, לוחמי סיירת גבעתי זיהו מחבלים רעולי פנים, ירו ירי טנקים לעברם והמחבלים חוסלו.

לפי סוכנות הידיעות שאהב, הנשלטת בידי חמאס, אוטובוס בדיר אל-בלח עולה באש לאחר שנתקף מהאוויר בידי כוחות צה"ל. לפי שעה, אין אישור מהגורמים בצה"ל על האירוע.

09:15 - צה"ל מאשר: חייל מילואים נפצע בינוני בפיגוע באדורה, משפחתו עודכנה

צה"ל הודיע רשמית שחייל מילואים הוא זה שנפצע באורח בינוני בפיגוע אתמול באדורה. אותו חייל הוא זה שהוקפץ לגדר בעקבות ההתרעה, והזעיק את יתר הכוחות לאחר שנפצע מירי המחבלים. כוחות המילואים שהוזעקו חיסלו את שלושת המחבלים.

"מדובר בפיגוע משמעותי שנמנע בזכות החיבור בין חדות הסיור של גדוד ההגנה המרחבית למרכיבי הביטחון האזרחיים אשר התריעו על האירוע, ללוחמי המילואים שחתרו למגע וחיסלו אותם לאחר שהוקפצו כוחות רבים", אמר הבוקר מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו. "בתקופה האחרונה תירגלנו רבות את הכוחות והמערכות לרגע הזה וברגע האמת המחבלים פגשו קצה עוצמתי, שלם וחד וכך יעשה לכל מי שיבקש לפגוע בנו". לכתבה המלאה

09:15 - צה"ל מאשר: חייל מילואים נפצע בינוני בפיגוע באדורה, משפחתו עודכנה

צה"ל הודיע רשמית שחייל מילואים הוא זה שנפצע באורח בינוני בפיגוע אתמול באדורה. אותו חייל הוא זה שהוקפץ לגדר בעקבות ההתרעה, והזעיק את יתר הכוחות לאחר שנפצע מירי המחבלים. כוחות המילואים שהוזעקו חיסלו את שלושת המחבלים.

"מדובר בפיגוע משמעותי שנמנע בזכות החיבור בין חדות הסיור של גדוד ההגנה המרחבית למרכיבי הביטחון האזרחיים אשר התריעו על האירוע, ללוחמי המילואים שחתרו למגע וחיסלו אותם לאחר שהוקפצו כוחות רבים", אמר הבוקר מפקד חטיבת יהודה, אלוף-משנה ישי רוזיליו. "בתקופה האחרונה תירגלנו רבות את הכוחות והמערכות לרגע הזה וברגע האמת המחבלים פגשו קצה עוצמתי, שלם וחד וכך יעשה לכל מי שיבקש לפגוע בנו". 

08:24 - הסתיים אירוע חדירת מחבלים ביישוב אדורה. ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה.

שלושה מחבלים חצו אמש את גדר היישוב בדרום הר חברון, תוך שהם חמושים בנשק רב. השלושה ירו לעבר גבר בן 34 באזור התעשייה הסמוך לאדורה, ופצעו אותו קל-בינוני. הפצוע, שזיהה את החתך בגדר, נותר בהכרה. הכוחות הרבים שהוזעקו למקום - כיתת הכוננות, חיילים ולוחמי מג"ב - פגשו את הפצוע והמשיכו בסריקות. פצצות תאורה נורו בשמי אדורה, והתושבים הונחו לנעול דלתות מחשש שהחדירה בוצעה לתוך היישוב. יריות נשמעו במרחב. לפי הסימנים בשטח, החוליה תכננה פיגוע גדול.

05:52 - ארה"ב תקפה מתקן מכ"ם חות'י בתימן כתגובה להתקפות החות'ים אתמול

גורם בצבא ארה"ב מסר כי כוחות ארה"ב תקפו באמצעות ספינת קרב אמריקנית מתקן מכ"ם בתימן ששימש את החות'ים, וכי התקיפה היא פעולת תגמול ספציפית בהמשך להתקפות שביצעו החות'ים אתמול. עוד מסר הגורם, כי בדומה לתקיפה הקודמת אמש, האחרונה בוצעה באמצעות טילי טומהוק. הוא הוסיף, "התקיפה של ארה"ב נועדה לפגוע ביכולתם של החות'ים לתקוף ספינות בים, לרבות ספינות מסחריות".

הפנים החדשות של חמאס: בטורקיה תולים כרזות שלו, בתימן מתחפשים אליו 
המתקפה הלילית: משפט אחד שהושמט מהודעת הבית הלבן מגלה מה באמת רוצה ארה״ב 

03:19 - צבא ארה"ב מבצע תקיפה נוספת של מטרות של החות'ים בתימן

יממה לאחר שפתח בגל תקיפות על יעדים של החות'ים בכמה ערים מרכזיות בתימן, צבא ארה"ב תוקף שוב מטרות נוספות של החות'ים בבירה צנעא. תושבים דיווחו על פיצוצים עזים שנשמעים בבירה.

02:50 - שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, הגנה על החלטת בריטניה וארה"ב לפתוח במתקפות נגד מטרות החות'יות בתימן

התקיפות שנפתחו במהלך הלילה נועדו "לשבש ולפגוע ביכולתם של החות'ים להמשיך בהתקפות הפזיזות נגד כלי שיט וספנות מסחרית", אמרה היום תומס-גרינפילד למועצת הביטחון של האו"ם בניו יורק. לדבריה, ההתקפות נחוצות ומתאימות, וציינה כי "הן עולות בקנה אחד עם החוק הבינלאומי ובמימוש הזכות האינהרנטית של ארה"ב להגנה עצמית, כפי שהיא משתקפת בסעיף 51 של אמנת האו"ם". תומס-גרינפילד הדגישה כי ארה"ב אינה רוצה סכסוך באזור, וכי המטרה הייתה "להפחית את המתיחות ולהחזיר את היציבות בים האדום, תוך שמירה על עקרונות היסוד של חופש הניווט".

01:05 - ביידן מזהיר את החות'ים מפני התקפות עתידיות

ביידן שוחח אתמול (שישי) בצהריים עם עיתונאים באמאוס, פנסילבניה, ונשאל אם ארה"ב תמשיך בתקיפות נגד החות'ים. הנשיא השיב: "אנחנו נוודא שנגיב לחות'ים אם ימשיכו בהתנהגות המקוממת הזו".

23:43 - פשיטות בצפון הרצועה, לחימה במחנות המרכז - תמונת המצב בקרבות

צה"ל שולט בכ-60% משטח רצועת עזה, כשהלחימה בצפון הרצועה עוברת לשלב השני. צה"ל דילל את הכוחות באזור והוא עובר לביצוע פשיטות נקודתיות. ישנו עיכוב מסוים במעבר לשלב הבא במחנות המרכז, בשל מציאת מתחמים של חמאס שיש להשמיד. בנוסף, צה"ל מתמקד בהגברת הלחץ הצבאי בח'אן יונס, מתוך הנחה שאובדן שליטה של חמאס יקדם את המשא ומתן לשחרור חטופים.

גורמים ביטחוניים מאמינים כי החזרת תושבי עזה לצפון הרצועה יכולה לשמש כקלף מיקוח במשא ומתן לשחרור חטופים. בנוסף, לדעת הגורמים, יש צורך לייצר אלטרנטיבה שלטונית לחמאס, אך הקבינט לא מכריע בנושא.

23:30 - נתקעו בין הגדרות ונוטרלו: כך חוסלו המחבלים באדורה

שלושת המחבלים שניסו לחדור ליישוב בדרום הר חברון הצליחו אומנם לחדור את אחד הגדרות והגיעו לאזור התעשייה, אך הם לא הצליחו לעבור את יתר מרכיבי הביטחון האזרחיים של היישוב. המחבלים נתקעו בין הגדר ההיקפית של אזור התעשייה לבין הגדר בתלתלית, שם נתקלו בכוח צה"ל במילואים ולאחר חילופי אש חוסלו.

בפיגוע נפצע באורח קל-בינוני גבר בשנות ה-30 לחייו. על המחבלים אותרו נשק מסוג m16, גרזן, סכינים ובקבוקי תבערה.

23:09 - דיווח: ה-C.I.A אוסף מידע על מיקום חטופים בעזה

ארגון הביון אוסף מידע על בכירי חמאס ועל מיקומם של בני ערובה בעזה, ומספק את המודיעין הזה לישראל, כך לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס". גורמים אמריקניים מסרו לעיתון כי כוח משימה חדש שהוקם בימים שלאחר השבעה באוקטובר גם הצליח להשיג מידע על בכירי חמאס.

22:01 - האמריקנים מעריכים: החות'ים יגיבו על התקיפה נגדם

בארה"ב מאמינים שהחות'ים יגיבו על המתקפה המשותפת של האמריקנים והבריטים על יעדים בתימן. הבית הלבן הבהיר: ארה"ב לא מעוניינת בעימות עם תימן, אך לא תהסס לנקוט צעדים נוספים בתגובה להתקפות החות'ים בים סוף.

"אנחנו לא מעוניינים בסכסוך מכל סוג שהוא באזור", אמר דובר הבית הלבן, ג'ון קירבי. "כל מה שהנשיא עושה זה לנסות למנוע כל הסלמה".

21:00 - לראשונה זה שלושה שבועות: אזעקות באשדוד; שיגורים גם למערב לכיש ולעוטף עזה

לפחות שלוש רקטות יורטו בהצלחה, לא ידוע על נזק או נפגעים.

 הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12