גוגל | בלעדי

הפיטורים בגוגל מתקרבים לישראל: סומנו המחלקות שייפגעו באירופה והמזה״ת

לגלובס נודע כי בגוגל נפוצה רשימה של החטיבות בחברה באזור המזרח התיכון ואירופה (EMEA) אשר צפויות להיפגע מתכנית הקיצוצים • נכון לעתה, אומדן הפיטורים בחברה איננו ידוע, אך לפי הערכה, מדובר באלפים ברחבי העולם

משרדי גוגל בחיפה / צילום: Shutterstock
משרדי גוגל בחיפה / צילום: Shutterstock

הפיטורים בגוגל כבר החלו לצאת אל הפועל בימים האחרונים בארה״ב, ולפי דיווחים באתרים כגון דה ורג' והניו יורק טיימס פוטרו לפחות אלף עובדים ממחלקות שונות בהם הנדסה וחומרה. הפיטורים נגעו לצוותים שאמונים על מוצרי חומרה כמו שעוני הכושר פיטביט, מכשירי הפיקסל - הסמארטפונים מתוצרת גוגל, והמסייע האישי - שגם בו החליטה גוגל להשבית כמה תכונות ומאפיינים. 

2024 מתחילה בפיטורים בהייטק הישראלי. האם אנו לקראת גל?
ענקית הגיימינג פלייטיקה מצטרפת לגל הקיצוצים: תפטר כ-400 עובדים

 זאת בהמשך לדיווחים בשבוע שעבר על פיטורים של אלפים ממחלקות הפרסום בחברה. כמו בשנה שעברה, אז ניצלה גוגל את תחילת השנה כדי לקצץ 12,000 עובדים, או 6% ממצבת העובדים שלה, גם השנה עורכת גוגל שינויים מרחיקי לכת - הפעם כדי להקצות יותר משאבים לפיתוח בינה מלאכותית כחלק מהתחרות החריפה בין ענקיות הטכנולוגיה על תוצריה.  

גל הפיטורים בגוגל מתרחב: ווייז הישראלית צפויה לספוג קיצוצים

כעת, נודע לגלובס, כי בגוגל נפוצה רשימה של החטיבות בגוגל באזור המזרח התיכון ואירופה (EMEA) אשר צפויות להיפגע מתכנית הקיצוצים. מדובר במחלקות החיפוש, מוצר הליבה של החברה (בישראל ממוקמים רוב העובדים בתחום זה בחיפה); מחלקת מוצרי אבטחת המידע והפרטיות, כלל חטיבות ההנדסה ומחלקת הפרסום והשיווק. גם חטיבת המפות - בה פעילה גם ווייז הישראלית - סומנה כמי שצפויה לספוג קיצוצים באזור אירופה והמזרח התיכון. בקיץ שעבר, החברה הוכפפה לחטיבה ומערכת הפרסום העצמאית שלה בוטלה לטובת מערכת הפרסום של גוגל מפות. החטיבה עברה מספר זעזועים בשנה האחרונה, שכללו גם את עזיבת מנכ"לית ווייז.  

רוב פעילות גוגל באזור זה מרוכזת בדאבלין, ציריך, לונדון, וורוצלאו, מינכן, תל אביב וחיפה. יש להדגיש כי הפיטורים טרם הגיעו לישראל ואיש מקרב 2,000 עובדי החברה בתל אביב ובחיפה לא זומן לשימוע. גל הפיטורים בינתיים מתרחב: התאגדות עובדים ביפן הזהירה את חבריה מכך שגוגל החלה כבר בפיטורים, והנחתה אותם: ״להקליט את כל השיחות, לא לחתום על דבר, ולהתיייעץ עם עורכי דין לענייני עבודה באיגוד העובדים״. 

דובר החברה מסר: "כפי שאמרנו בעבר, אנחנו משקיעים באופן אחראי בסדרי העדיפויות המרכזיים של החברה ובהזדמנויות המשמעותיות שלפנינו. כדי להכין את עצמנו בצורה הטובה ביותר למהלך, במחצית השנייה של 2023, מספר צוותים שלנו התייעלו כדי לעבוד טוב יותר ולהתאים את המשאבים לסדרי העדיפויות המרכזיים של המוצר שלהם. חלק מהצוותים ממשיכים לבצע שינויים ארגוניים שכאלו, שכוללים מספר ביטולי תפקידים ברחבי העולם. כל שינוי ארגוני שמוצע כפוף לתהליכים ולרגולציה מקומית. אנחנו ממשיכים לתמוך בכל העובדים שהושפעו בזמן שהם מחפשים תפקידים חדשים בתוך Google  ומחוצה לה".