גוגל | בלעדי

גוגל נערכת לגל פיטורים, חשש בישראל שיגיע גם אליה

המהלך בענקית החיפוש צפוי לכלול כ־30 אלף עובדי פרסום, ולדברי גורם המקורב לחברה - יזלוג גם לארץ • גוגל מעסיקה בישראל כ־2,000 עובדים, מתוכם כ־600 במחלקות הפרסום והשיווק

משרדי גוגל בחיפה / צילום: Shutterstock
משרדי גוגל בחיפה / צילום: Shutterstock

לאחר הפרסום לגבי כוונת אלפאבית (גוגל) , חברת האם של ענקית החיפוש גוגל, להוביל גל פיטורים נרחב של כ־30 אלף משרות, בדגש על חטיבת הפרסום והשיווק, לגלובס נודע כי המהלך צפוי לכלול גם את העובדים בישראל, כך אומר גורם המקורב לחברה. כיום, גוגל מעסיקה בישראל כ־2,000 עובדים, מתוכם כ־600 במחלקות הפרסום והשיווק. עם זאת, מציין הגורם כי לא ידוע כמה עובדים יפוטרו בגל הקרוב.

לדברי גורמים בסביבת ענקית החיפוש, גוגל העולמית צפויה ליישם את שיטת דירוג העובדים החדשה שלה, שבמסגרתה צפויים כ־2% מהעובדים להיות מפוטרים. בהערכה גסה, מדובר בכ־3,500 משרות. עיקר המהלך נובע משינוי משמעותי בחטיבות השיווק של החברה, בין היתר בשל הצעדים האחרונים של גוגל בעולם הבינה המלאכותית, ובפרט בגלל שילוב הכלי בחטיבות הללו ברחבי העולם. אולם, לא ברור עד כמה ניתן להשתמש בכלי על מנת להחליף עובדים דוברי עברית.

נכון למועד הורדת העיתון לדפוס, לא נמסרה תגובה מגוגל ישראל לפרטי הידיעה.

גוגל קיצצה בשנה שעברה 6% מכוח האדם

שון דאוני, האחראי בחברה על תחום מכירת המודעות ללקוחות גדולים באמריקה, אמר לפני מספר שבועות כי גוגל אכן מתכננת ארגון מחדש של הצוותים בחטיבות אלו, כך לפי דברי מקורות שפורסמו בדה אינפורמיישן בדצמבר. באותו הפרסום נכתב כי אדם נוסף בחברה אישר את גיבוש תוכנית הפיטורים.

בינואר בשנה שעברה פיטרה גוגל כ־6% מכוח העבודה שלה, כלומר קיצצה 12 אלף משרות, מה שנהפך למהלך הפיטורים הגדול ביותר של החברה. בזמנו פורסם כי הפיטורים מגיעים בצל התמודדות החברה עם האטה בפרסום הדיגיטלי, כמו גם תחרות קשה בטכנולוגיות הענן.

לפי דה אינפורמיישן, ב־2023 עסקי הפרסום של ענקית החיפוש הניבו הכנסות בגובה 59.6 מיליארד דולר, מה שהיווה עלייה של 9.5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. עסקי הפרסום עצמם מהווים כ־80% מסך ההכנסות הכוללות של גוגל, והטמעה של כלי בינה מלאכותית בחטיבה זו יכולה להיות אלטרנטיבה זולה משמעותית בעבור החברה בהשוואה לכוח האדם שכיום היא מעסיקה.

בשנה החולפת, המניה של אלפאבית עלתה בכ-58%. בין הסיבות, על פי אנליסטים, הן הודות לשימוש ושילוב הכלי בשלל השירותים של החברה, כמו במנגנוני החיפוש, הענן וחטיבות הפרסום.