עמי אפלבאום עוזב את רשות החדשנות. זה המחליף שלו

שבע שנים לאחר שמונה לתפקידו כיו"ר רשות החדשנות, ד"ר עמי אפלבאום יסיים את תפקידו • שר המדע אקוניס מקדם את ד"ר אלון סטופל, בכיר בחברת אלביט מערכות, לתפקיד • לאחרונה מתח אפלבאום ביקורת על התקציב המוקדש לרשות, שהסתכם בשנה שעברה ב-1.5 מיליארד שקל ובשנה הנוכחית קוצץ ב-100 מיליון שקל

ד''ר אלון סטופל / צילום: רוני פרל סטודיו 18
ד''ר אלון סטופל / צילום: רוני פרל סטודיו 18

לאחר שבע שנים בתפקיד, יעזוב בקרוב ד"ר עמי אפלבאום את תפקידו כיו"ר רשות החדשנות. אפלבאום מונה לתפקיד על ידי אלי כהן ב-2017 עוד בזמן שהיה שר הכלכלה מטעם מפלגת כולנו של משה כחלון. כעת, מקדם שר המדע אופיר אקוניס את ד"ר אלון סטופל מאלביט לתפקיד. שמו יובא לאישור בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב, לאחר שמועמדותו אושרה על ידי ועדת האיתור, נציבות שירות המדינה ומשרד המשפטים.

ניתוח | חברת הסייבר ששילשה את כמות המשרות: דפוסי הצמיחה של ההייטק הישראלי נחשפים 
חברת חלבוני החלב הישראלית שהפכה לשלישית בעולם שמקבלת אישור FDA 

ד''ר עמי אפלבום, יו''ר רשות החדשנות היוצא / צילום: איל יצהר
 ד''ר עמי אפלבום, יו''ר רשות החדשנות היוצא / צילום: איל יצהר

ד"ר סטופל (56), נשוי ואב ל-5, משמש בשנים האחרונות כסמנכ"ל וכמדען הראשי של חברת אלביט מערכות, ובעברו כיהן במגוון תפקידים בכירים במפא"ת במשרד הביטחון בפיתוח מערכות הגנה מפני טילים ורקטות. הוא יחליף את אפלבאום, איש תעשיית השבבים ששימש בעברו כנשיא חברת KLA וקודם לכן כסגן הנשיא שלה. הוא מונה לתפקיד היו"ר עוד בזמנו של אהרון אהרון כמנכ"ל רשות החדשנות. כיום משמש כמנכ"ל דרור בין, איש חברת רד בעברו.

פחות 100 מיליון שקל

בחודשים האחרונים מתח אפלבאום ביקורת על אי-הגדלת תקציב רשות החדשנות, שהסתכם בשנה שעברה ב-1.5 מיליארד שקל ובשנה הנוכחית יקטן ל-1.4 מיליארד. כזכור, הממשלה קיצצה כ-100 מיליון שקל מתקציב הרשות, דבר שמאתגר את יכולתה לתמוך בסטארט-אפים בתחומים שקריטיים לתעשייה הישראלית כמו בינה מלאכותית, חומרים מיוחדים, חדשנות בתעשייה מסורתית ואנרגיה ירוקה.

מאז פרוץ המלחמה הודיעה הרשות על מספר תוכניות ייחודיות להקלת הקושי שנובע מהמלחמה, כמו הקצאת 100 מיליון שקל לחברות העומדות בתנאים ועוד עשרות מיליונים לעידוד שילוב ג'וניורים (חסרי ניסיון בהייטק) בתעשייה.