הסכסוך בין קשת ל־yes נפתר, ונועה קירל חזרה להפסקת הפרסומות בערוץ 12

הפרסומת החדשה והרגועה של yes מתברגת במקום התשיעי בזכירות - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת של פרטנר היא הזכורה ביותר, ושל במבה היא האהובה ביותר שבוע שני ברציפות

נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך
נועה קירל בקמפיין yes / צילום: צילום מסך

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.

במהלך חודש דצמבר שודרו בערוץ קשת 12 התראות לצופים שהם מנויי yes: בקרוב לא תוכלו לצפות בתכנים שלנו ב־VOD, להשהות את הצפייה או להקליט תוכניות. במסגרת ההודעות לא ניתנו הסברים על הסיבה למהלך (אלה הופיעו בעיתונות הכלכלית), אבל בכל מקרה הוא כבר אינו רלוונטי: ברגע האחרון הסכסוך בין שני הצדדים הסתיים, והבעיה הוסרה מסדר היום.

במסגרת אותו סכסוך גם נמנעה yes מלפרסם בערוץ 12 במשך זמן רב. כעת, במסגרת פתרונו, היא חוזרת להפסקת הפרסומות בערוץ שרושם את נתוני הרייטינג הגבוהים בישראל, במיוחד מאז פרוץ המלחמה.

 

מדובר בפרסומת רגועה מאוד, אפילו מעבר לרוח התקופה, שבה לא ממש התאמצו להפעיל את הפרזנטורית נועה קירל. חוץ מאשר לעמוד מול המצלמה ולהגיד משפט אחד, היא לא עושה דבר. יתר הפרסומת מורכבת מהעונה השנייה של הסדרה "הטבח" וההצעה המוצרית: yes פלוס פייבר. כל זה מספיק לה כדי להתברג במקום תשיעי בטבלת הזכירות.

את המקום הראשון בטבלת הזכורות תופסת חברת התקשורת פרטנר, עם הפרזנטור סטטיק. בלי שירים וריקודים, אבל עם הפקה מושקעת בצבע ה"נכון", הצרכן מקבל הצעה לחבילת תקשורת במיתוג חדש. הפרסומת מתמקמת במקום השני באהדה.

קמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך
 קמפיין פרטנר / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע השני ברציפות שייכת לאסם, עם הבמבה, התינוק ואליעד. השימוש בשיר ילדים אהוב מהפסטיגל, הסיטואציות מחיי היומיום והחמידות הכללית מייצרים תחושת לכידות חברתית כמעט פטריוטית, מהסוג שבימים אלה הציבור מוכן לקבל גם מחברה מסחרית.

קמפיין אסם / צילום: צילום מסך
 קמפיין אסם / צילום: צילום מסך

בלי אוויר

בשבועות האחרונים לא מעט מפרסמים נפקדים מהפסקת הפרסומות. אצל חלקם מדובר ב"הפסקת התרעננות" לצורך הכנת סרטונים חדשים, אבל הנוכחות הקבועה לאורך כל השנה עושה כנראה את שלה.

וכך, למשל, במקום השני נמצאת הפרסומת של בנק מזרחי טפחות, שעלתה לאחרונה בחנוכה. הנוכחות היחידה היא בעצם הפעילות שהבנק מציע באתר שלו, ושיתופי הפעולה של הכרטיס הכתום לתמיכה בעסקים קטנים.

גם הפרסומת של בזק כלל לא באוויר, אבל ייתכן שההודעה על הפרידה מהפרזנטור גידי גוב עשתה את שלה, והשאירה אותה במודעות גבוהה אצל הצופים - מקום שביעי בזכירות, וחמישי באהדה.

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, המפרסם שהשקיע את הסכום הגבוה ביותר הוא שירותי בריאות כללית, עם כ־1.3 מיליון שקל. מדובר בפרסומת שמציגה באופן מאוד אינפורמטיבי, ואף מעט מרוחק, את שירותי התמיכה שהקופה מציעה. אולי משום כך, היא אינה מתברגת כלל בטבלה.

המפרסמת השנייה בגודלה מבחינת השקעה היא קמעונאית המזון הצרפתית קרפור עם כמיליון שקל. הפרסומת מקדמת מבצעים בלעדיים של הרשת, בזמן שכותרות העיתונים מדווחות על עליות מחירים של יבואניות ויצרניות. המפרסם השלישי בגודלו השבוע הוא סנו, עם כ-750 אלף שקל בשני קמפיינים למוצרים.

צניחה בהשקעה

ההשקעה בפרסום צונחת מ־28 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־24 מיליון שקל בלבד השבוע.

המשרד האהוב

מקאן תל אביב ואדלר־חומסקי & ורשבסקי אחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר: אסם, פרטנר ובנק דיסקונט.