סטודנטים יהודים מארה"ב הגיעו לארץ כדי לקבל "ארגז כלים" הסברתי

עשרות סטודנטים מהאוניברסיטאות קורנל, קולומביה, MIT ,UPenn ועוד סיירו ביישובי העוטף ושמעו עדויות ממקור ראשון על אירועי המלחמה • חברי המשלחת גם שוחחו עם הנשיא הרצוג • ישראל מתגייסת

משלחת סטודנטים מארה''ב עם הנשיא יצחק הרצוג ונועה תשבי
משלחת סטודנטים מארה''ב עם הנשיא יצחק הרצוג ונועה תשבי

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

משלחת המונה עשרות סטודנטים יהודים מאוניברסיטאות מובילות בארה"ב הגיעה בשבוע שעבר לביקור בן שבוע בישראל, על מנת להצטייד ב"ארגז כלים" הסברתי להתמודדות עם האנטישמיות הגוברת במוסדות האקדמיים. 

ישראל מתגייסת | בני הזוג שגייסו באינסטגרם 300 אלף דולר לטובת ציוד לחיילים
ישראל מתגייסת | תערוכת האמנות בקיסריה שהכנסותיה ייתרמו לנפגעי המלחמה
ישראל מתגייסת | מקבוצת וואטסאפ למיזם שגייס מאות אלפי שקלים כדי לשמח חיילים בשטח

הסטודנטים הגיעו מאוניברסיטאות כמו MIT, אוניברסיטת פנסילבניה, אוניברסיטת קורנל, קולומביה וג'ונס הופקין, בחסות ארגוני ההסברה Hasbara Fellowships IsraelAmbassadors.com ובשותפות עם התנועה למאבק באנטישמיות.

במסגרת הביקור סיירו הסטודנטים ביישובי העוטף, פגשו ניצולים, שמעו עדויות ממקור ראשון על אירועי השבת השחורה ועל המלחמה שפרצה בעקבותיה, וגם ביקרו במשכן הכנסת ונפגשו עם הנשיא יצחק הרצוג.

סשה רויטמן־דרטווה, מנכ"ל התנועה, מספר כי "הסטודנטים ניצלו את חופשת החגים שלהם על מנת להגיע לארץ למשימת סולידריות של Take Action for Israel. הם אספו עדויות ממקור ראשון, למדו, תכננו וגיבשו יחד את הדרך שבה הם יילחמו באנטישמיות ובתעמולה אנטי ישראלית בקמפוסים שלהם. המטרה היא שהם יהוו את חוד החנית של הדור הצעיר בהסברה פרו ישראלית יעילה".

בשיחה עם הנשיא הרצוג ועם נועה תשבי, השניים עודדו את הסטודנטים להיות פעילים מבחינת לקיחת יוזמות חינוכיות, כמו ללמד ולהיאבק בבורות, ובנוסף, לא לפחד להביע עמדות בעד ישראל.

נלחמים באנטישמיות

הסטודנטים שלקחו חלק במשלחת סיפרו כי מאחורי הביטויים האנטישמיים שבהם הם נתקלים מסתתרים הרבה בורות וחוסר ידע על ישראל. לכן, בעמותה דאגו לצייד אותם בסיפורים אישיים של ניצולים מהשבת של ה־7 באוקטובר, כמו גם עדויות ונתונים על המתרחש בארץ ועל הצדדים בסכסוך.

לדברי איתן אולינר, סטודנט מאוניברסיטת קורנל שלקח חלק במשלחת, "אנחנו כאן כדי לומר לעולם כסטודנטים יהודים שלא נשקוט מול האנטישמיות בקמפוסים". סם קופלר, מאוניברסיטת פנסילבניה, סיפר כי היה לו חשוב להגיע לארץ "על מנת לרכוש את הכישורים והכלים ההסברתיים".

התנועה למאבק באנטישמיות נוסדה ב־2019. מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל הקימה התנועה קרן חירום לסיוע לקהילות שנפגעו מאירועי הטבח, שגייסה עד כה יותר ממיליון דולר למטרות קהילתיות שונות. 

יוזמות אזרחיות

Urban Place

לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית, חברת חללי העבודה המשותפים הקימה עשרות עמדות עבודה מאוישות ברשת אינטרנט אלחוטית ואבזור מתאים בארבעה בסיסי צה"ל ביהודה ושומרון, לטובת סטודנטים מילואימניקים.

החברה מתכננת לסייע בפתיחת חללי עבודה נוספים בבסיסים בצפון הארץ, בעוטף עזה ועוד. לפי נתוני אורבן פלייס, חיילי המילואים מהווים כחמישית מכלל קהילת הסטודנטים.

לפרטים נוספים: roman@urbanplace.me

חברת טבע והקואליציה הישראלית לטראומה

במסגרת פרויקט "מטפלים בנפש", מאות מטפלים מקצועיים מאזור הדרום יוכשרו לתחום הטראומה, בצל העלייה בפניות לסיוע. מאחורי התוכנית עומדות חברת טבע והקואליציה הישראלית לטראומה.

מטרת התכנית לספק מענה לאתגרים שעלו בחודשים האחרונים, ובכלל זה, חיזוק חוסנה הנפשי של החברה הישראלית ותמיכה נפשית גם במטפלים המקצועיים, תוך הכשרת צוותים מקצועיים להתמחות בטיפול בטראומה.

לפרטים נוספים: https://t.ly/jHBZc

Israel Business Unusual

קבוצה של אנשי הייטק ישראלים המתגוררים בחו"ל החליטו לסייע לעסקים ישראלים להתנהל מול לקוחות מחו"ל בתקופת המלחמה. לשם כך הם הקימו את ארגון Israel Business Unusual, המציע שירותים כמו ניהול הצלחת לקוחות, פיתוח אסטרטגיה עסקית, תמיכה במערך מכירות, תגבור צוותים בתערוכות וירידים, דיגיטציה ואוטומציה של תהליכים ומשימות.

המתנדבים בארגון הם דוברי מספר שפות, ובעלי ניסיון בניהול לקוחות ושירות לקוחות. כמו כן, יש להם רשת קשרים גלובליים רחבה, אותה יעמידו במטרה לנסות ולמנוע ככל הניתן הפסדים בתקופה מאתגרת.

לדברי דניאל סרפתי, ממייסדי הארגון, "כאשר 350 אלף אנשים נמצאים במילואים, רובם צעירים בשנות ה-20 וה-30, עסקים ישראלים סובלים ממחסור בכוח־אדם ועלולים לאבד יתרון מול המתחרים".

אתר הארגון: https://israelbusinessunusual.life

לפניות במייל: info@israelbusinessunusual.life

עמותת דובוני החלמה

העמותה מחלקת בובות טיפוליות בצורות דובונים בבתי חולים, מרכזים רפואיים ובבתים ברחבי הארץ, כאשר המתנדבים עוברים הכשרה מיוחדת להענקת הבובות. הפעילות מתבססת על מחקרים מדעיים שהוכיחו את יעילות השיטה בשיפור תהליכי החלמה לאחר טראומה גופנית, נפשית או רגשית. 

דובון טיפולי של עמותת דובוני החלמה / צילום: חן סקונדה
 דובון טיפולי של עמותת דובוני החלמה / צילום: חן סקונדה

המיזם החל לפעול באינתיפאדה השנייה, כאשר העמותה צברה ניסיון רב בחיזוק נפגעי פעולות איבה ונפגעי טראומה. כל דובון החלמה מוענק בצירוף חוברת קטנה עם הוראות שימוש הכוללות הנחיות לחיבוק 3 פעמים ביום במשך 10 דקות בכל פעם.

נתון מעניין הוא ש-80% מדובוני ההחלמה מוענקים למבוגרים. מתחילת המלחמה הוענקו 2,000 דובוני החלמה, 70% מהם לחיילים ולפצועים בבתי החולים, למשפחות החטופים וחטופים ששבו הביתה ולמשפחות המפונים".

משפחות החטופים, חטופים משוחררים ומפוני יישובים בדרום ובצפון, המעוניינים לקבל דובון החלמה, יכולים ליצור קשר עם העמותה: 072-2611702