גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מלכת הקריפטו המושכת בחוטים בבייננס

יי הי, מנחת תוכנית אירוח לשעבר, היא בעלת שליטה גורפת על מחלקות השיווק וההשקעות בבייננס ● היא גם בת זוגו של מייסד בייננס צ'נגפנג ז'או כבר שנים רבות

הרשויות בארה''ב הפילו את מלך הקריפטו, אבל המלכה עדיין על הרגליים / איור: גיל ג'יבלי
הרשויות בארה''ב הפילו את מלך הקריפטו, אבל המלכה עדיין על הרגליים / איור: גיל ג'יבלי

זמנו של צ'אנגפנג ז'או בהובלת בייננס (Binance) נגדע באיבו לאחר שהודה באשמה בהפרת חוקים נגד הלבנת הון. התביעה של ממשלת ארה"ב הראתה שבורסת הקריפטו הגדולה ביותר בעולם הייתה מאורה של העברות כסף בין־לאומיות לטרוריסטים, סוחרי סמים ומפרי סנקציות.

מאות מיליונים בדרך למדינה? רשות המסים עם נוהל חדש במיסוי קריפטו
ג'יימי דיימון נגד הביטקוין: "השימוש היחיד שלו לפשיעה ולהלבנת כספים"

מי שלא נפגעה מהסערה הייתה יי הי (Yi He), מייסדת שותפה של בייננס יחד עם ז'או וסגניתו העיקרית בניהול הבורסה. היא גם שותפתו הרומנטית של ז'או ואם שלושת ילדיהם.

מאז שהתפטר ז'או בחודש שעבר, יי הי, בת 37, לקחה ממנו את התפקיד כמגינה הראשית של בייננס, והיא מכנה את המבקרים "בינוניים וחסרי תקווה" ב־X, הרשת החברתית שהייתה מוכרת בעבר כטוויטר. במפגן המעיד על המעמד שלה, לאחרונה אירחה שיחה ציבורית עם דוברי סינית בפלטפורמה יחד עם המנכ"ל החדש בחברה, ריצ'רד טנג, שעבד כרגולטור בעברו.

עבור כמה מנהלים לשעבר בבייננס, היא מייצגת אסטרטגיה של חשש מרגולציה שהביאה להודאה באשמה מצד החברה ול־4.3 מיליארד דולר בקנסות, הסכום הגדול ביותר ששילמה אי־פעם בקנסות חברת קריפטו. בייננס נאבקת בתביעה נפרדת שהגישה נגדה הרשות לניירות ערך (SEC).

מנכ''ל בייננס לשעבר, זאנגפנג זאו / צילום: Reuters, Benoit Tessier

בהיעדרו של ז'או, יי הי היא בעלת המניות הגדולה ביותר שעדיין נמצאת בתוך החברה, ויש לה שליטה גדולה במחלקות השיווק וההשקעות. היא וז'או גרים באבו דאבי, אם כי הוא נמצא בסיאטל בעת ההמתנה לגזר דינו.

למרות שהתביעה של משרד המשפטים האמריקאי העבירה את בייננס מסכת ייסורים, היא נותרה הפלטפורמה החזקה ביותר בקריפטו, ומעבדת מסחר בנפח מיליארדי דולרים רבים כל יום. יי הי הפעילה את השפעתה על בחירת האנשים בדירקטוריון החדש, שרובו מורכב מדירקטורים עצמאיים כפי שמחייבות הרשויות האמריקאיות, כך אמרו אנשים המכירים את תהליך גיוס הדירקטורים בחברה.

בין מי שמנהלי בייננס לאחרונה פנו אליהם בהצעה למושב בדירקטוריון היא אלה ז'אנג, חברה קרובה של יי הי, שבעבר הובילה את זרוע ההון סיכון בבייננס. ז'אנג לא הגיבה לבקשות תגובה.

כמו ז'או, יי הי התעלמה מהחשיבות של ציות לכללים שקבעו רגולטורים למאבק בפשע פיננסי, כך אמרו כמה מהמנהלים לשעבר. היא מוזכרת בהסכם עסקת הטיעון של בייננס, אם כי לא בשמה, כמי שעזרה למצוא דרכי מעקף כך שמשתמשים אמריקאים יוכלו לסחור בפלטפורמה בניגוד לחוק.

ריצ'ארד טנג / צילום: אתר החברה

בדיונים מוקדמים יותר לגבי הסדר הטיעון, רצה משרד המשפטים שגם יי הי תפרוש, כך אמרו אנשים המכירים את השיחות. לא ניתן היה להבין למה זה לא קרה. דובר של משרד המשפטים סירב להגיב.

דובר של בייננס לא הגיב לגבי תפקידה במסגרת תיק התביעה, אך אמר שהחברה הכירה בכך שעשתה טעויות בעבר ושינתה את דרכיה. יי הי תמכה בשינוי הזה, אמר הדובר. "אני לגמרי מתואמת עם הכיוון החדש של החברה ואני נלהבת להפוך דף בפרק המאתגר אבל החשוב הזה של למידה וצמיחה", כתבה יי הי בהודעה.

כששאלנו את בייננס לגבי מעורבותה של יי הי בגיוס חברי דירקטוריון חדשים, מסרה החברה שהתהליך כלל "סינון של מועמדים אפשריים על־ידי בעלי מניות רלבנטיים".

עורכי הדין של ז'או לא הגיבו לבקשות תגובה.

התיאור להלן של האופן בו עיצבה יי הי את בייננס מבוסס על ריאיונות עם עובדים כיום ובעבר, מסמכים מבית המשפט, הודעות פנימיות של בייננס והצהרות פומביות מוקדמות יותר של החברה.

רומן קריפטו

הוא היה מפתח תוכנה שנולד בסין וחונך וגדל בקנדה. היא הייתה מנחה בתוכנית סינית על תיירות, שחונכה על־ידי שני הוריה, מורים עניים בכפר במחוז סצ'ואן.

הרומן שלהם פרח הודות לקריפטו.

יי הי פגשה את ז'או לראשונה בכנס קריפטו ב־2014. ז'או, שעבד אז בחברה שפיתחה ארנקים דיגיטליים, הרשים את יי הי עם מצגת על הפוטנציאל של הקריפטו, כך נזכרה אחר כך בריאיון עם עיתונאי בריטי. היא גייסה אותו להצטרף אליה כמנהל טכנולוגיה ראשי בבורסת קריפטו סינית חדשה, OKCoin, שעזרה לייסד.

השניים הפכו לזוג בעת שעבדו יחד בשנחאי. ז'או עדיין היה בקשר עם אישה אחרת עמה היו לו ילדים. בסופו של דבר נפרד ממנה.

יי הי וצ'נגפנג זאו בדרך לקאן, צרפת / צילום: תמונה מרשת X (לשעבר טוויטר)

כשז'או השיק את בייננס ב־2017, יי הי הצטרפה אליו כמייסדת שותפה ומנהלת שיווק ראשית. היא הייתה חיונית לצמיחה המוקדמת של בייננס, כי הייתה יותר מוכרת מז'או בקהילת הקריפטו הסינית. בעיתונות הסינית כינו אותה "האחות הראשונה" של עולם הקריפטו.

אם אפילו הדבר הקטן ביותר בבורסה השתבש, העובדים צריכים לעשות כל מאמץ כדי להרגיע משתמשים, כך פעם אמרה להם. היא כתבה לעובדים בהודעה להיות אובססיביים בהתנגדות לכל פרסום שלילי. "אפילו CZ (צ'אנגפנג ז'או) הסתכל עליי ואמר לי, 'אין לך תחביבים'. אמרתי 'התחביב שלי הוא לעבוד בבייננס'", אמרה לעיתון סיני. ברגעים קשים, שלחה הודעות כדי לדרבן עובדים שבעיני חלק נראו מנופחות.

"מלחמה אינה רק 'חץ החוצה את העננים ואלפי חיילים הפוגשים אלה את אלה', אלא גם הקרבות המדממים וכיבוש ערים ושטחים", כתבה בהודעה מ־2019, בה ציטטה את הסרט Kung Fu Hustle.

יי הי גייסה מתנדבים שכינתה המלאכים של בייננס כדי להפיץ את הבשורה של ז'או שקריפטו ישחרר את האנושות מהמסגרת הפיננסית המסורתית. זו הייתה הצלחה שגם הפך לנטל, מכיוון שהמלאכים ייעצו למשתמשים כיצד לעקוף מגבלות בארה"ב וסין, על־פי כמה מהמנהלים לשעבר בבייננס ותלונה של המועצה למסחר בסחורות עתידיות. הדובר של בייננס אמר שהחברה מתעקשת שמלאכים "יצייתו לחוקים הרלבנטיים".

יי הי החלה בהובלה באסטרטגיית השיווק של בורסה נפרדת בארה"ב שהושקה ב־2019, ובייננס טענה בזמנו שהיא עצמאית לגמרי. "יי קובעת את הכללים", כתב אחד העובדים לעובד אחר באותה שנה. משרד המשפטים אמר שהבורסה, Binance.US, הייתה תרגיל כדי להסיח את דעתן של הרשויות בארה"ב מהתמקדות בפלטפורמה העיקרית Binance.com.

 

בעוד שמאמצי השיווק שלה הביאו המוני משתמשים, יי הי בנתה לעצמה הון. היא החזיקה נתח של לפחות 10% בחברת האחזקות שהיא בעלת בייננס באיי קיימן, כך על־פי אנשים המכירים את המצב הפיננסי של הבורסה. היא אמרה לשותף עסקי של בייננס שהנתח שלה בחברה הופך אותה לאחת הנשים העשירות ביותר בעולם. סביב השיא של הקריפטו ב‏־2021, העריכו מנהלים לשעבר את הבורסה כולה ביותר מ־300 מיליארד דולר. הדובר של בייננס אמר שהחברה, כחברה פרטית, לא מפרסמת מידע כזה.

עד אז, יי הי וז'או התגוררו יחד באחוזה באי הנופש סנטוזה שבסינגפור. יי הי אירחה טקס חתונה קטן לשני עמיתים שלה שם, על סיפון היאכטה שלה ושל ז'או ששמה Da Moon ושווייה 11 מיליון דולר. "אסיאתים עשירים בטירוף התחתנו", כתב באינסטגרם עובד בבייננס שהיה בחתונה, "על יאכטה של אישה יפה מאוד".

מבחינת העובדים, יי הי הייתה האדם השני החזק ביותר בחברה, אחרי ז'או. אבל בפני העובדים, עם זאת, התייחס אליה ז'או כעובדת מן השורה, כדי להראות שהוא לא נותן לה יחס מועדף. בזמן שיחה של החברה, פעם אחת העיר לה שהיא צריכה לשפר את האנגלית שלה, כך אמר אחד המנהלים לשעבר.

להחתים את רונאלדו

ב־2021, בייננס הביאה מנהלים מחוץ לתעשיית הקריפטו כדי לשפר את השיווק ואת העמידה שלה בכללים ורגולציות. לאנשי השיווק החדשים נאמר שבייננס צריכה למצוא שיתופי פעולה עם מוסדות מכובדים, ולהוציא לפועל מבצעי פרסום מסורתיים על־מנת לבסס אמינות בקרב הציבור ובקרב הרגולטורים, כך אמרו אנשים המכירים את הקמפיינים.

יי הי רצתה שבייננס תלך בעקבות בורסות קריפטו אחרות ותלך בגדול על קידום פרסומות בזמן הסופרבול בשנה שלאחר מכן. המנהלים, עם זאת, אמרו לה שכרוך בכך סיכון, בהתחשב בכך שלעסק הגלובלי של בייננס אין רישיון בארה"ב. בסופו של דבר, החברה לא עשתה פרסומת לסופרבול.

ב־2022, בייננס החתימה את כוכב הכדורגל כריסטיאנו רונאלדו. החוזה, שהיה שווה כ־60 מיליון דולר ונפרס על־פני שלוש שנים, שילם על זמנו של הכדורגלן וכן על קידומים והופעות, כך על־פי מנהלים לשעבר שהיו מעורבים בפרויקט. הדובר של בייננס אמר שהפרטים האלה מהחוזה של רונאלדו אינם מדויקים, אך לא פירט מעבר לכך.

הסמנכ"ל החדש בבייננס לשיווק גלובלי דחף לקדם קמפיין אגרסיבי שימקסם תשואות על העסקה היקרה, כולל פרסומות בטלוויזיה בשווקים מרכזיים. לאחר שהושק הקמפיין של רונאלדו בטוויטר ובטלוויזיה, התלוננה יי הי לצוות שלה לגבי היעדר רווחים מיידיים מבחינת משתמשים ועלות הפרויקט. הסמנכ"ל עזב זמן קצר לאחר מכן.

זו הייתה דוגמה למה שאחד המנהלים לשעבר בבייננס כינה "פרויקטים של בית הקברות של יי הי". אותו אדם, לצד כמה מנהלים לשעבר אחרים, אמרו שלעתים קרובות האשימה את האנשים שהובילו פרויקטים שהיא עצמה יזמה, כאשר לא עמדו בציפיות שלה.

הדובר של בייננס אמר שהקמפיין של רונאלדו הגיע להישגים מעבר ליעדי החברה שנקבעו, כולל הרשמה של משתמשים חדשים, וציין כי התוצאה הייתה "מיליארדי חשיפות נוספות ברשתות ובתקשורת". הדובר דחה את התיאור של הפרויקטים של יי הי ומסר: "אנחנו מעודדים ניסוי של דברים חדשים, עשיית טעויות ושיפור תמידי", אמר.

דובר של רונאלדו לא הגיב לבקשות תגובה.

'לבנות את הבלוק'

עוד אחד מהפרויקטים של יי הי היה תוכנית להקים אולפן סרטים דומה לשל נטפליקס. יי הי רצתה לקדם סדרה בסגנון היקום הקולנועי של מארוול, שתכלול כמה עובדים ראשונים בבייננס כגיבורים הראשיים. הרעיון נגנז.

בהדרכתה של יי הי, הפיקה במקום זה בייננס סדרה שנקראת "לבנות את הבלוק", בה יזמי קריפטו מציגים מוצר חדש כדי לקבל השקעה של בייננס, בפורמט שמזכיר את תוכנית "הכרישים". המתחרים והשופטים בתוכנית מופיעים כאווטארים ממוחשבים, ועל־פי בייננס זו תוכנית הריאליטי הראשונה המבוססת על המטאוורס.

יי הי הייתה שופטת אורחת בפרק הבכורה, שזכה ל־4,400 צפיות ביוטיוב. מפיק שהועסק כדי לעבוד על הסדרה פוטר.

דמותה הווירטואלית של יי הי, כמנחה בתוכנית ''לבנות את הבלוק'' / צילום: צילום מסך מיוטיוב

במהלך 2022, דחפה יי הי לכך שבייננס תתמוך בפרויקט של מכירת זהויות דיגיטליות ממדינת האי פלאו לאנשים זרים, תמורת 248 דולר. הפרויקט היה מאפשר לאזרחי מדינות בהן השימוש בבייננס אסור, כולל סין וארה"ב, גישה לפלטפורמת המסחר שלה.

מנהלים בחברה הזהירו את יי הי שהתוכנית לגבי פלאו מציבה סיכונים למוניטין וכן מבחינה משפטית. היא המשיכה איתה בכל מקרה, מתוך מטרה לספק "דלת אחורית" למשתמשים סיניים, כך אמרו כמה מנהלים לשעבר בבייננס. כשהוול סטריט ג'ורנל דיווח על הפרויקט מוקדם יותר השנה, הפסיקה בייננס לכבד את תעודות הזהות מפלאו.

הדובר של בייננס אמר שהחברה לא התקדמה באף שיתוף פעולה מסוג זה לאחר שביצעה בדיקות לגבי הפרויקט.

בשלבים המאוחרים יותר של כהונתו של ז'או, כאשר השיחות מול משרד המשפטים החלו להתקדם, לקחה על עצמה יי הי יותר מהניהול היום־יומי של הבורסה, כך אמר אחד המנהלים לשעבר.

כמה שבועות אחרי שבייננס פיטרה יותר מ־1,000 מתוך 8,000 עובדים בחברה בקיץ האחרון, היא נזפה בעובדים בצא'ט של החברה על כך שהגיבו באופן רגשי ולא רציונלי לפיטורין. בניסיון לדרבן את העובדים, אמרה שבייננס תצלח עוד "טבילה של דם ואש".

כשהכריז משרד המשפטים האמריקאים על עסקת טיעון בעניינו של ז'או, היה ליי הי מסר פשוט יותר. "דף חדש", היא צייצה. "נמשיך לבנות".

עוד כתבות

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?