ישראל במלחמה | סיקור שוטף

הותרו לפרסום שמות 5 חיילי צה"ל שנפלו בקרבות ברצועה

בתקיפה מהאוויר ברפיח: חוסל חסן אטרש, שהיה אחראי על אמצעי לחימה בחמאס • צה"ל תקף במהלך הלילה והבוקר בדרום לבנון • תרגיל הטעיה של צה"ל הוביל לחיסול עשרות מחבלים בעזה • הפלסטינים מדווחים על תקיפות באזור רפיח וגם במרכז הרצועה • מזכ"ל האו"ם: "לשחרר את כל החטופים באופן מיידי" • עדכונים שוטפים

גבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla
גבול לבנון / צילום: ap, Hussein Malla

עדכונים שוטפים 

21:33 - דיווח על תקרית נוספת בים האדום, סמוך לתימן

21:11 - בכיר בממשלה תוקף את נתניהו: "חלש מול האמריקנים"

הבכיר האשים את ראש הממשלה נתניהו בעקבות הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, לפיו נבלמה מתקפת מנע בלבנון בימים הראשונים למלחמה. "נתניהו חלש מול האמריקנים וביטל מתקפה בלבנון שהייתה חיונית לביטחון ישראל - בגלל שהוא לחיץ וחלש מולם", תקף הבכיר. "מטוסי חיל האוויר כבר יצאו לדרך אך נתניהו החזיר אותם בשל החשש שלו".

הבכיר הוסיף: "זה הזוי שנתניהו מעדיף את האינטרס האמריקני על פני הישראלי. בצמרת הביטחונית הישראלית הייתה תמימות דעים שזו מתקפה קריטית לביטחון ישראל. נתניהו הזמין את הלחץ האמריקני כי הוא חשש מלתקוף בלבנון".

20:36 - דובר צה"ל הגרי: "הרחבנו את הפעילות הקרקעית ברצועה"

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, התייחס בהצהרה הערב לחמשת החללים שנפלו בקרבות. "הם נלחמו בעוז ובנחישות", אמר הגרי. "למלחמה הזו יש מחיר כבד. הפעולה הקרקעית הכרחית להשגת מטרות המלחמה". לדבריו, הלחץ הצבאי מתלכד עם המאמץ להשבת החטופים.

הגרי עדכן: "במהלך סוף השבוע הרחבנו את הפעילות הקרקעית בדרום ובצפון הרצועה. הלוחמים מנהלים קרבות קשים עם הכניסה למעוזים החדשים של חמאס". הוא הוסיף כי מתחילת המלחמה הכוחות השמידו והחרימו כ-30 אלף מטענים, טילים נגד טילים ורקטות.

20:24 - נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו על "ההתפתחויות האחרונות בעזה ובישראל"

20:10 - מורן סטלה ינאי, שהוחזקה בשבי החמאס 54 יום: "אני הייתי פרס שלהם"

סטלה ינאי שלחה סרטון מצולם שהוקרן בעצרת התמיכה בבני משפחות החטופים והנעדרים. "אני הייתי הפרס שלהם, הביאו אנשים מבחוץ שיראו אותי כדי שידעו מה הצליחו לתפוס", סיפרה. "אחד מהשומרים רצה שאסתכל עליו כל הזמן. כשהוא כעס עליי הוא רצה שאסתכל עליו מקרוב. הוא אמר: 'תסתכלי לי בעיניים, תסתמי את הפה ולכי לישון', ואז את הולכת לישון וחולמת עליו סיוטים" 

19:55 - גלנט וגנץ בהערכת מצב משותפת בתוך רצועת עזה

שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ נכנסו היום לבית חאנון שבצפון רצועת עזה, שם קיימו תצפית על המרחב וקיימו הערכת מצב עם מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, אלוף-משנה חיים כהן. "צריך להיות מחיר למי שנלחם נגד מדינת ישראל ורצח בברוטאליות אזרחים, נשים וילדים - אנחנו מחסלים אותו", אמר גלנט ללוחמים. "תמשיכו לעשות את העבודה. כל חברי הקבינט מאוחדים במתן גיבוי וסיוע לאנשי המילואים".

השר בני גנץ הוסיף: "המערכה הזו היא מהיותר חשובות שמדינת ישראל חוותה. היא משרתת גם את תושבי הדרום וגם מקרינה לזירות אחרות, אני בטוח שנסראללה מסתכל על מה שקורה פה והוא לא רוצה את זה אצלו".

19:40 - הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בח'אן יונס: "יש לנו עוד הרבה עבודה"

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב עם הכוחות הלוחמים מאוגדה 98 וחטיבת גבעתי בח'אן יונס. בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס ומפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה לירון בטיטו. הרמטכ"ל שיבח את החיילים ואמר: "יש לנו עוד הרבה עבודה". 

19:20 - הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל

החיילים נפלו בקרבות ברצועת עזה אתמול והיום. אלה שמותיהם:

סמ״ר ניר רפאל קנניאן, בן 20 מבית קשת, לוחם בסיירת גבעתי, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

סמ״ר בירהנו קאסיה, בן 22 מבית שמש, לוחם בסיירת גבעתי, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

רס״ר (מיל') שי טרמין, בן 26 מראש פינה, לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

רס״ב (מיל') אלכסנדר שפיץ, בן 41 מכרמיאל, לוחם בגדוד 6623, עוצבת 'חוד החנית' (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

סרן אושרי משה בוצחק, בן 22 מחיפה, מפקד צוות בסיירת נח״ל, נפל היום בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, בקרב בו נפלו סמ״ר ניר רפאל קנניאן וסמ״ר בירהנו קאסיה ז"ל, נפצעו חמישה לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה. הם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

19:12 - השר לביטחון לאומי בן גביר טוען - העסקה לשחרור החטופים עלתה בחיי חיילים

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בריאיון ל"פגוש את העיתונות" עם עמית סגל ובן כספית כי עסקת החטופים שבה ישראל נצרה את האש עלתה בחיילים הרוגים. "אמרתי לפני העסקה שאם תהיה עסקת שבויים ואנחנו נוצרים את האש אנחנו נותנים חמצן לחמאס וזה יעלה לנו בהרוגים", הסביר. "אתם לא רואים מה קורה - שכל יום עוד חיילים נופלים?"

19:08 -לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדיווח בוול סטריט ג'ורנל

באתר האמריקני דווח כי נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם נתניהו בימים הראשונים למלחמה ומנע ממנו לתקוף בלבנון. "הפרסום אינו נכון", הבהירו בלשכת ראש הממשלה, "כבר ביום הראשון של המלחמה ראש הממשלה נתניהו החליט שישראל תפעל קודם להשיג ניצחון מוחץ בדרום, תוך הרתעה תקיפה בצפון. מדיניות זו אומצה על הקבינט".

19:00 - צה"ל הפיץ תיעוד ממצלמה שנמצאה על גופת מחבל

דובר צה"ל הפיץ תיעוד ממצלמת מחבל שחוסל במהלך קרב במרחב ח'אן יונס. לוחמי יחידת אגוז שנלחמים עם חטיבת גבעתי במרכזי הכובד של חמאס זיהו את המחבל שפעל בקרבת כוחות צה"ל וחיסלו אותו. בסריקות שבוצעו לאחר מכן במרחב אותרה גופת המחבל עם נשקו ומצלמת הגו פרו שתיעדה את החיסול. בנוסף, באזור אותרו אמצעי לחימה רבים ומודיעין.

בתיעוד ממצלמת המחבל נראה כלי הנדסי של צה"ל. המחבל, שהיה בסביבת הכוחות, אמר: "יש שם רק דחפורים לחפירה, מלבד זה אין שם כלום".

18:46 - דיווח: ביידן התקשר לנתניהו בתחילת המלחמה וניסע למנוע תקיפה בלבנון

הוול סטריט ג'ורנל: נשיא ארה"ב ביידן התקשר לראש הממשלה נתניהו ושוחח איתו 45 דקות ביום החמישי למלחמה, כדי למנוע ממנו לתקוף בלבנון. על פי הדיווח, ישראל הייתה ערוכה לבצע מתקפת מנע נגד חיזבאללה, מתוך הנחה שכוח רדואן עומד לפלוש לגליל. לפי הכתבה, המטוסים הישראלים כבר היו באוויר וחיכו לפקודות בזמן שביידן ונתניהו שוחחו בטלפון.

18:27 - הפעילות הקרקעית ברצועה

צה"ל פועל בכמה מקומות במקביל ברצועה, בין היתר בדיר אל-בלח, ח'אן יונס וסמוך לעיר עזה. הכוחות הרחיבו את אזורי הפעולה באופן משמעותי והם פוגעים בתשתיות חמאס. מתחילת הלחימה מחבלי חמאס השתמשו אלפי פעמים בירי RPG, ומערכת מעיל רוח, שמספקת הגנה לטנקים ולרכבים משוריינים, עובדת ומוכיחה את יעילותה.

18:01 - אזעקות באשקלון, מבקיעים ובעוטף עזה

במד"א עדכנו: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

17:25 - צה"ל ושב"כ חיסלו את חסן אטרש, שהיה אחראי על אמצעי לחימה בחמאס

אטרש חוסל אתמול באמצעות תקיפה ממטוס קרב ברפיח. הוא היה אחראי על ייצור, סחר והצטיידות באמצעי לחימה בזרוע הצבאית של חמאס. בנוסף, הוא לקח חלק בהברחת אמצעי לחימה ממדינות שונות לרצועת עזה ובתקופה האחרונה היה מעורב בהברחת אמצעי לחימה גם ליהודה ושומרון. 

17:03 - מירב לשם גונן, אמה של רומי שחטופה בעזה, קראה לציבור לבוא לעצרת: "לחטופים קר יותר"

מירב לשם גונן, אמה של החטופה רומי גונן בת ה-23, פנתה לציבור ברשתות החברתיות וקראה לאזרחים להגיע לעצרת הערב בכיכר החטופים בתל אביב. "78 יום שהאהובים שלנו נמצאים אצל חמאס", אמרה בסרטון מצולם. "אני עומדת פה ויש גשם וקר, וקר גם לחטופים ולהם אין מעילים או מטריות. אנחנו צריכים להחזיר אותם הביתה".

16:37 - אזעקה בבצת ושלומי שבגליל המערבי

זוהו כמה שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים, עד כה לא ידוע על נפגעים. מהבוקר: חיזבאללה קיבל אחריות לשלוש פעולות נגד ישראל בגבול הצפון. 

16:32 - במצרים הכחישו: ישראל לא החלה בפעילות קרקעית בציר פילדלפי

הפלסטינים דיווחו כי צה"ל הודיע למצרים על כוונתו לפעול בציר פילדלפי וביקש מהחיילים המצרים לפנות את הגבול. עם זאת, הדיווח לא אושר ממקור נוסף ובמצרים הבהירו: "אין בידינו מידע על כוונה ישראלית לפעול לאורך גבול עזה-מצרים. כל מידע על תנועות צבאיות בגבול אינו נכון".

16:21 - צבע אדום בנחל עוז, כפר עזה וסעד שבעוטף עזה

16:00: תיעוד מהרצועה: המחבלים זוהו מהקרקע - וחוסלו מהאוויר

צה"ל פרסם סרטונים שמתעדים כיצד מתבצע התיאום בין הכוחות הקרקע לכלי הטיס באוויר בחיסול המחבלים ברצועה. הכוחות בשטח מזהים ירי לעברם, וכלי הטיס מזהים מהיכן בוצע, ולאחר שמבינים שלא מדובר בכוחותינו - משמידים את האיום.

בתיעוד שפרסם צה"ל מהתקיפות, נשמע מפעיל כלי טיס אומר בקשר: "אני לא רואה בן אדם אבל מזהה ירי מהבית". המפקד בשטח משיב: "אני איתך על הבית, תסמן לי מאיפה ראית את הירי". מפעיל כלי הטיס משיב: "הבית הצפון מערבי, הפינה יותר מזרחית". בסוף התיעוד, כלי הטיס תוקף את היעד. לידיעה המלאה

15:30 - אזעקות במנרה ובקריית שמונה

לפחות ארבעה שיגורים זוהו משטח לבנון לעבר ישראל, שנפלו בשטחים פתוחים. צה"ל תקף באש ארטילרית את מקורות הירי.

14:39: התרעה על חדירת כלי טיס עוין בגליל העליון

בדישון, במרכז האזורי מבואות חרמון, ביפתח, ברמות נפתלי ובמלכיה הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס עוין. כעבור מספר דקות הודיע צה"ל שמדובר בזיהוי שווא וכי אין חשש לאירוע ביטחוני.

14:10: דיווח: צה"ל תוקף מהאוויר ומהקרקע בג'באליה

ברויטרס מדווחים על קרבות עזים בשכונת ג'באליה שבצפון רצועת עזה. תושבים מדווחים על עשן סמיך שמיתמר מעל מחנה הפליטים ועל תקיפות אוויריות בלתי פוסקות, לצד הפגזות טנקים.

12:48 - אחרי יומיים של שקט: צבע אדום בעוטף עזה

התרעה על ירי רקטות וטילים הופעלה בכפר עזה, אחרי שהירי האחרון לאזור היה ביום חמישי בצהריים. לאחר כחצי שעה הופעלה התרעה גם בקיבוץ בארי. 

המהנדסת מכיפת ברזל מסבירה: מה עומד מאחורי מטחי הטילים האחרונים?
איש המודיעין שמתריע: "כלי השיט הבלתי מאוישים של החות'ים הם נשק להמונים, שיהפוך אותם לצי טרור"
האלוף שבטוח: ישראל תצטרך להסלים את התגובה בצפון. ומה הסיכוי למלחמה חדשה? 
לאן נעלמה יחידת הקומנדו היוקרתית של המוסד שנלחמה כלכלית בחמאס?
"עזה אולי אבודה": חמאס מתחיל להתכונן ליום שאחרי המלחמה

12:32 - בכיר בחיזבאללה: "שאלנו את חמאס אם לפתוח במלחמה נגד ישראל"

נואף אל-מוסאווי, האחראי על תיק המשאבים והגבולות בארגון הטרור חיזבאללה, הסביר בראיון ששודר ברשת אל-מנאר כי לאחר מתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, בחיזבאללה פנו לחמאס ושאלו אם לפתוח במלחמה נגד ישראל בגבול הצפון כדי לעצור אל הלחימה בעזה. "התשובה שלהם הייתה לא, הם אמרו שהמלחמה תסתיים בניצחון על צה"ל בעזה". 

11:45 - תקיפה חריגה באמצעות כטב"ם של אונייה "שקשורה לישראל" באוקיינוס ההודי; איראן איימה על נתיבי השיט

המרכז הבריטי לסחר ימי (UKMTO) דיווח מוקדם יותר היום על תקיפה של אונייה באמצעות כטב"ם שגרם לפיצוץ על הסיפון כ-200 מיילים ימיים מאזור וראבאל שבהודו - מרחק רב יחסית מהחות'ים בבאב אל-מנדב בתימן. על-פי חברת האבטחה הימית הבריטית "אמברי", הספינה שהותקפה קשורה לישראל ונושאת את דגל ליבריה.

עוד נמסר כי השרפה על הסיפון כובתה, וכי לא היו נפגעים. ב"אמברי" דיווחו כי הצי ההודי "מגיב" לתקרית. 

במקביל, מפקד משמרות המהפכה האיראניים אמר כי ייחסמו עוד נתיבי שיט - בים התיכון, במצר גיברלטר ובמקומות נוספים - כך דיווחו כלי תקשורת איראניים, מבלי להסביר כיצד זה יתבצע. 

10:57 - כ-200 פעילי טרור נעצרו השבוע ברצועת עזה

צה"ל ושב"כ הודיעו כי לוחמיהם עצרו השבוע יותר מ-200 פעילי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שנלקחו להמשך חקירה של יחידה 504. 

10:32 - בלבנון טוענים: צוות של רשת אל-מנאר "שרד תקיפה של צה"ל"

עלי שועיב, עיתונאי הבית של חיזבאללה שמזוהה עם פעולות נגד חיילי צה"ל באזור הגבול, פרסם תיעוד שבו נראה פיצוץ סמוך לרכב במהלך נסיעה באזור אל-ח'רדלי בדרום לבנון. 

10:04 - צה"ל תקף בדרום לבנון

דובר צה"ל עדכן כי צה"ל תקף מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון הבוקר ובמהלך הלילה, ביניהן תשתיות מבצעיות, תשתיות טרור ומתחם צבאי. מוקדם יותר באל-ג'זירה טענו כי בין המטרות היה כפר כילא שבנפת בינת ג'בייל.

10:03 - מל"ט תקף ספינה 200 מייל ימי מערבית לעיר ורבאל בהודו

לפי דיווח של מינהל הסחר הימי הבריטי, נגרמה דליקה בספינה, ולא נרשמו פציעות בקרב הצוות.  

08:57 - דובר צה"ל: שיתוף-פעולה בין הלוחמים על הקרקע לחיל האוויר שהביא לחיסול עשרות מחבלים בעזה

במסגרת הפעילות הקרקעית במרחב עיסא שבדרום העיר עזה, לוחמי צוות הקרב החטיבתי יפתח (11), כהערכות למארב מתוכנן, ביצעו ירי להטעיה שהוביל לבריחת עשרות מחבלים לתוך מבנה ששימש כמפקדת חמאס. בשיתוף-פעולה עם מכלולי האש והמודיעין החטיבתיים, הכווינו הכוחות מטוס קרב של חיל האוויר שתקף את המבנה וחיסל את המחבלים.  

פלוגת התצפית של החטיבה זיהתה מחבלים חמושים שניסו לתקוף את הכוחות - והם חוסלו באמצעות ירי צלפים. 

לוחמי צוות הקרב החטיבתי 179 איתרו בשכונת בקשי שבמרכז הרצועה מצבור אמצעי לחימה בגן ילדים - בארגזי צעצועים נמצאו עשרות פצצות מרגמה, ראשי נפץ וטילי נ"ט מסוג RPG. 

בפעילות אחרת של כוחות במחנה הפליטים א-שאטי, הלוחמים זיהו שלושה מחבלים אשר ביצעו ירי לעבר כוחותינו - והכווינו כלי טיס ומסוק קרב של חיל האוויר שחיסל אותם מהאוויר. 

08:30 - דיווח: צה"ל תוקף ברצועה

סוכנות הידיעות העזתית שיאהב, המזוהה עם חמאס, מדווחת על תקיפות של צה"ל בדרום הרצועה ובמרכזה. בין היתר דווח על הפצצה ממזרח לעיר רפיח ועל תקיפה במחנה נוסייראת. 

04:36 - הפנטגון: 20 מדינות הסכימו להשתתף בקואליציה ימית נגד התקפות של החות'ים

בעקבות הכרזת ארה"ב על הרכבת קואליציה ימית רב-לאומית שתסייע בהגנה על התנועה המסחרית מפני התקפות החות'ים בתימן, הפנטגון מסר כי יותר מ-20 מדינות הסכימו להשתתף בקבוצה. עם זאת, חלק מהמדינות לא אישרו את השתתפותן, בעוד שאחרות אמרו כי המאמצים שלהן לעזור להגן על התנועה המסחרית בים האדום יהיו כחלק מהסכמים ימיים קיימים, ולא כחלק מהמבצע החדש בראשות ארה"ב. 

03:50 - הנציבות האירופית תעביר חבילת סיוע של 118 מיליון אירו לתמיכה ברשות הפלסטינית

הנציבות מסרה כי הסיוע יסייע בתשלום משכורות ופנסיה של עובדי מדינה בגדה המערבית, קצבאות סוציאליות למשפחות קשות-יום ותשלום עבור הפניות רפואיות לבתי חולים במזרח ירושלים.

02:10 - מזכ"ל האו"ם: "לשחרר את כל החטופים באופן מיידי וללא תנאים"

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש קרא בחשבונו ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר): "שום דבר לא יכול להצדיק את התקפות הטרור הנוראיות שפתח חמאס ב-7 באוקטובר, או את החטיפה האכזרית של כ-250 בני ערובה. אני חוזר על קריאתי לשחרר את החטופים הנותרים באופן מיידי וללא תנאים". 

בנוסף, גוטרש פרסם הצהרה בעקבות קבלת ההחלטה של מועצת הביטחון של האו"ם על העברת הסיוע לעזה, ואמר: "אני מקווה שהחלטת מועצת הביטחון של היום עשויה לסייע בשיפור מתן הסיוע הדרוש, אך הפסקת אש הומניטרית היא הדרך היחידה. דרך להתחיל לענות על הצרכים הנואשים של האנשים בעזה ולסיים את הסיוט המתמשך שלהם. עד כמה שזה עשוי להיראות קשה היום, פתרון שתי המדינות - בהתאם להחלטות האו"ם, החוק הבינלאומי וההסכמים הקודמים - הוא הדרך היחידה לשלום בר-קיימא".

00:45 - ועדת ההצלה הבינלאומית מברכת על העברת החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע להעברת סיוע לעזה

בהמשך להחלטה 2720 של מועצת הביטחון של האו"ם, ועדת ההצלה הבינלאומית (IRC) פרסמה הצהרה בה היא מברכת על הדרישות לגישה הומניטרית מיידית, בטוחה וללא הפרעה דרך כל הנתיבים הזמינים לפלסטינים ברחבי עזה, לשמירה על החוק ההומניטרי הבינלאומי ולשחרור ללא תנאי של החטופים.

23:43 - ביידן בהצהרה על הירצחו של החטוף גדי חגי: הלב שלי ושל רעייתי ג'יל נשבר

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "ג'יל ואני שבורי לב מהחדשות שגד חגי האמריקאי נהרג בידי חמאס ב-7 באוקטובר. אנו ממשיכים להתפלל לשלומה ולשובה בשלום של אשתו, ג'ודי. בתם הצטרפה טלפונית לפגישה שלי עם משפחות בני החטופים בשבוע שעבר. המשפחות הללו חלקו איתי באומץ את החוויה הקשה שעברה עליהן בחודשים האחרונים כשהן ממתינות לחדשות על יקיריהם. זה בלתי נסבל.

"היום אנו מתפללים עבור ארבעת ילדיהם, שבעת נכדיהם ויקיריהם האחרים ומתאבלים איתם על הבשורה הטרגית. אני מאשר פעם נוספת את ההתחייבות שנתנו לכל משפחותיהם של אלה שעדיין מוחזקים חטופים: לא נפסיק לפעול כדי להחזיר אותם הביתה".

22:14 - שעות אחרי הדיווח על ספינה איראנית בים האדום שמספקת מודיעין לחות'ים במטרה לתקוף כלי שיט, הבית הלבן מאשים כי איראן הייתה "מעורבת עמוקות" בתכנון הפעילות נגד ספינות סחר בים האדום.

20:20 - דובר צה"ל: לקראת אחיזה מבצעית מלאה בצפון הרצועה, נרחיב את הפעילות בדרומה

תא"ל דניאל הגרי עדכן בהצהרה כי כוחות צה"ל ממשיכים בפעילות הקרקעית במרחב ח'אן יונס, ובמקביל נערכים להמשך הלחימה והרחבת הפעולה למרחבים נוספים ברצועה, בדגש על אזור הדרום.

עוד הוסיף דובר צה"ל כי במסגרת התמרון הקרקעי הכוחות ממשיכים לחשוף תוואי מנהרות חמאס. על המתיחות בגבול הצפון אמר: "תקפנו שורת מטרות חיזבאללה ומקורות שמהם זיהינו שיגורים".

20:00 - עם אולמות שהייה ועמדות ירי, מנהרת חמאס באורך מאות מטרים נחשפה בעזה

צה"ל הפיץ סרטון ממצלמת כלב "עוקץ" שנכנס למנהרה תת-קרקעית של חמאס במרחב עיסא שבדרום העיר עזה. התיעוד חושף מנהרת טרור של מאות מטרים, הכוללת חדרי פיקוד ותקשורת, אולמות שהייה ששטחם עשרות מטרים ותשתיות מים וחשמל. עד כה בלחימה נסרקו עשרות מנהרות על-ידי לוחמים וכלביהם, ואותרו ממצאים המאפשרים את כניסת הכוחות למנהרות. 

הכתבה פורסמה לראשונה ב-N12