החברה מראש העין והכתבה ב-CNBC שמקפיצה את המניה שלה בכ-30%

על פי אנליסטים משלושה בתי השקעות מניית אינוויז, בעלת חיישני הלידאר לכלי רכב לנהיגה עצמית, עשויה לזנק לפחות ב-450%, מה שיחזיר אותה לשווי בהנפקה ואולי אף יותר מכך • אבל יש אנליסטים שפחות אופטימיים

מימין: אורן בוסקילה, עומר כילף ואורן רוזנצוויג, שותפים מייסדים של אינוויז / צילום: דיויד גארב, דוברות אינוויז
מימין: אורן בוסקילה, עומר כילף ואורן רוזנצוויג, שותפים מייסדים של אינוויז / צילום: דיויד גארב, דוברות אינוויז

מתי תגיע הבשורה שתעלה את מניית אינוויז טכנולוג'יס  (Innoviz Technologies), שואלים את עצמם המשקיעים. אלה ראו את מניית חברת חיישני הלידאר (LiDAR, חיישנים ותוכנות רכב במטרה לאפשר למכוניות לנהוג ללא נהג) הישראלית של עומר כליף, מתרסקת ביותר מ-70% מאז מיזוג הספאק שביצעה בשנת 2020, במסגרת גל ההנפקות ששטף אז את הבורסה. אז המחיר שלה היה 10 דולר למניה ושווי השוק שלה 1.3 מיליארד דולר. כעת היא נסחרת במחיר של 2.3 דולרים למניה ושווי שוק של 378 מיליון דולר, כשהיא כעת (יום ב', 21:20) עליה של 28% במסחר ובמחזור מסחר פי 12 מהממוצע היומי. 

מלחמת המחירים בשוק החשמליות עולה מדרגה. ומה לגבי המסירות?  
הנתונים מגלים: הישראלים התנפלו על רכבים חשמליים השנה. זו הסיבה 

לא מעט הבטחות היו בדרך כשגולת הכותרת היא חתימה על שני הסכמים מול ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן  שהקפיצו את שווי צבר ההזמנות של החברה ל-6.6 מיליארד דולרים, ומאז הוא המשיך לגדול ל-6.9 מיליארד דולרים לעשר שנים.

אלא שזה היה בשנת 2022 ובחודש אוגוסט האחרון החברה נאלצה לצאת לסבב גיוס של 65 מיליון דולר כדי למלא את הכסף בקופה. הגיוס בוצע לפי שווי נמוך של 20% לעומת מחיר המניה אז ועמד על 2.5 דולר למניה. מאז המניה ממשיכה לרדת. אינוויז מקווה לסיים את השנה עם הכנסות של 15 עד 20 מיליון דולרים, שיפור מסוים לעומת תחזית קודמת של 12 עד 15 מיליון דולר.

הסיבה לזינוק היום היא כתבה שהתפרסמה אמש באתר CNBC בה מצוטטים שלושה אנליסטים שמעריכים שהמניה יכולה לזנק בלפחות 450% לעומת המחיר הנוכחי. זה  יחזיר אותה לשווי השוק בעת מיזוג הספאק.

ישנם כאלה שחושבים אחרת

על פי האנליסטים המצוטטים, "לחברה יש מספר שותפויות מרכזיות בצנרת, כולל עם יצרנית רכבי היוקרה BMW המשתמשת בחיישנים של אינוויז במערכת הסיוע המתקדמת של רכביה. שותפויות עם פולקסווגן ויצרנית רכב אסייתית גדולה, המייצגת כמעט 7 מיליארד דולר בהכנסות פוטנציאליות בעשור הבא".

האנליסט השורי ביותר הוא בנק ג'י.פי מורגן צ'ייס שנותן את מחיר היעד הגבוה ביותר, 13 דולר, מה שמרמז על תשואה של למעלה מ-626% מהרמות הנוכחיות (הסקירה פורסמה לפני הזינוק היום כשמחיר המניה עמד על 1.8 דולר למניה). על פי ג'יי פי מורגן, "אנו מצפים שהשילוב של מספר רב של זכיות, זכיות בנפח גדול, איזון בין עלויות וביצועים של LiDAR, והיכולת לתמוך באוטונומיה של הכביש המהיר במהירויות גבוהות עשוי להגדיל מאד את ההכנסות עד סוף העשור, כאשר משמעת עלויות אמורה להניע את הרווחיות", כך על פי האנליסטים Samik Chatterjee וג'וזף קרדוסו. מדובר על אמירות שפרסמו האנליסטים בחודש אוגוסט ולאחר מכן בחודש נובמבר, לאחר שאינוויז פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של השנה, ושזכו כעת להדהוד נוסף ב-CNBC.

ב-CBNC מצטטים גם את בנק ההשקעות הגרמני ברנברג, שרואה פוטנציאל גדול בחברה, ומעניק לה מחיר יעד של 12 דולר, עלייה של 570%. האנליסט של הבנק מאמין כי אינוויז "היא שחקן ה-LiDAR הממוקם בצורה הטובה ביותר, עם נתח שוק עולמי של כ-15% על סמך כמויות הייצור הצפויות". עוד מצטטת הכתבה אנליסטים ב-WestPark Capital שמעריכים גם הם כי אינוויז תעלה ביותר מ-450% ל-10 דולר למניה במהלך 12 החודשים הקרובים.

אבל ב-CNBC מצטטים גם אנליסטים שחושבים אחרת. אנליסטים של קנטור פיצג'רלד נותנים למניה מחיר יעד של 6 דולרים למניה בלבד, עלייה של 235% ממועד פרסום הכתבה. אנליסטים של רוזנבלט מאמינים "שעוד עשר מיצרניות הרכב העולמיות המובילות יבחרו באינוויז למערכת הנהיגה האוטונומית שלהן עד סוף השנה" ונותנים אפסייד של 173% ל-5 דולר ומשאירים את המניה עם דירוג "החזק".

עם זאת, אומרים ב-CNBC, ש"האנליסטים מזהירים כי ישנם סיכונים סביב טכנולוגיות מתחרות, ריכוז לקוחות עם מעט שותפי יצרניות הרכב, ורגולציות שעלולות להאט את האימוץ".

אינוויז דיווחה על הכנסות של 3.5 מיליון דולר ברבעון השלישי. זה נשמע מעט, אבל זה הצפי שהעריכו האנליסטים בוול סטריט ושיפור משמעותי לעומת הרבעונים הקודמים. לדברי החברה, הסיבות הן היקפי מכירות גבוהים יותר של החיישן אינוויז דור 2 שפיתחה והכנסה חד פעמית נוספת.