ג'יימי דיימון נגד הביטקוין: "השימוש היחיד שלו לפשיעה ולהלבנת כספים"

ג'יימי דיימון הצהיר בפני הקונגרס האמריקאי כי "השימושים האמיתיים היחידים של מטבעות הקריפטו הם לפשיעה, להלבנות כספים ולהעלמות מס" • הדברים נאמרו במהלך שימוע שנערך לחברות הפיננסים בוול סטריט סביב חוסר הוודאות בתחום הרגולציה

מנכ''ל ג'יי. פי. מורגן, ג'יימי דיימון, מדבר בקונגרס האמריקאי היום (ד') / צילום: Reuters, Evelyn Hockstein
מנכ''ל ג'יי. פי. מורגן, ג'יימי דיימון, מדבר בקונגרס האמריקאי היום (ד') / צילום: Reuters, Evelyn Hockstein

על רקע העליות החדות שנרשמות לאחרונה בשוק הקריפטו, מנכ"ל ג'יי. פי. מורגן, בנק ההשקעות הגדול בעולם, מותח עליו ביקורת חריפה ואמר שאם היה יכול, היה דואג לאסור על השימוש במטבעות קריפטוגרפיים. דיימון אמר את הדברים במהלך שימוע בסנאט שנערך היום (ד') לחברות הפיננסים בוול סטריט סביב חוסר הוודאות בתחום הרגולציה.

WSJ | חלפני הכספים הגדולים של חמאס נחשפו: כך עבדה השיטה
בורסת הקריפטו הגדולה בעולם נקנסת במיליארדים, אבל המשקיעים דווקא מרוצים

"תמיד התנגדתי בחריפות לקריפטו, ביטקוין וכן הלאה", אמר דיימון. "השימושים האמיתיים היחידים שלהם (מטבעות הקריפטו) הם לפושעים, לסוחרי סמים, להלבנות כספים ולהעלמות מס. אם אני הייתי הממשלה, הייתי סוגר את זה". דיימון הוסיף כי "במידה מסוימת זה אנונימי, כי ניתן להזיז כסף באופן מיידי, מבלי שזה עובר בכל המערכות הרגולטוריות שנבנו לאורך הרבה שנים. הוא עוקף את כולן".

זו לא הפעם הראשונה שדיימון יוצא נגד מטבעות הקריפטו, על אף שבנק ההשקעות שהוא עומד בראשו מושקע מאוד בבלוקצ'יין, הטכנולוגיה שמאפשרת את פעילותה של תעשיית הענק הזו. בעבר, דיימון כינה את הביטקוין "זיוף שעושים לו הייפ", אך חזר בו לאחר מכן; בהזדמנות אחרת, אמר שהביטקוין שווה ערך ל"סלע מחמד".

דיימון ויתר המנכ"לים שהשתתפו בשימוע הסכימו כי חברות הקריפטו צריכות לעמוד באותם מנגנוני רגולציה שמטרתם למנוע הלבנת כספים, כפי שעומדים בהם המוסדות הפיננסיים הגדולים בארה"ב.

הסנאטורית אליזבת' וורן, שתשאלה את דיימון במהלך השימוע, הסכימה עמו גם היא: "כאשר מדובר במדיניות הבנקאות, אני בדרך כלל לא 'מחזיקה ידיים' עם מנכ"לים של בנקים שמגלגלים מיליארדי דולרים, אבל זה עניין של ביטחון לאומי. טרוריסטים, סוחרי סמים ומדינות סוררות צריכים להיות מנועים מהשימוש בקריפטו למימון הפעילויות המסוכנות שלהם. הגיע הזמן שהקונגרס יפעל בנושא".