הושק בישראל: מותג הפרמיום החשמלי הסיני XPENG

קרסו מוטורס השיקה היום בישראל את רכבי הפרמיום של החברה הסינית XPENG, וכעת ישראל היא אחד משווקי הייצוא הראשונים במערב • בשלב הראשון החברה תשווק מכוניות ספורט-סדאן במחיר שמתחיל בכ-200 אלף שקל, וקרוס-אובר חשמלי גדול, שמחירו מתחיל בכ-270 אלף שקל

מותג הפרמיום XPENG, יח''צ
מותג הפרמיום XPENG, יח''צ

קבוצת freesbe השיקה היום (ג') בישראל את מותג הפרמיום XPENG. החברה, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 16.55 מיליארד דולר אחרי עלייה של 134% בששת החודשים האחרונים, פועלת משנת 2014 ומתמקד ברכבי פרמיום חשמליים.

● בצל ירידת היקף המכירות בענף הרכב: המבצעים מתחילים לחזור
● איך תשפיע המלחמה על מחירי הרכבים החדשים
●  בעקבות חטיפת הספינה: דחייה בהגעת משלוחי רכב מהמזרח לישראל

ישראל היא אחד משווקי הייצוא הראשונים של המותג במערב. המשלוח הראשון שכולל 750 כלי רכב הגיע לישראל כבר לפני כחודש, אולם ההשקה נדחתה עד כה בשל המלחמה. החברה הכריזה לאחרונה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת פולקסווגן העולמית לשימוש בפלטפורמת הרכב החשמלי, שפיתחה XPENG.

טעינה מהירה ותא נוסעים מפואר

בשלב הראשון ישווקו בישראל שני דגמי פרמיום של המותג. הראשון הוא מכונית הספורט-סדאן החשמלית P7, שמיועדת להתחרות בין השאר בטסלה 3. אורכה של המכונית כ-4.9 מ' והיא ניצבת על בסיס גלגלים באורך כ-3 מ'. היא תשווק בישראל עם שתי גרסאות הנעה עיקריות: גרסה חד-מנועית בהספק 276 כ"ס עם סוללה של 82.7 קילוואט-שעה וטווח של עד 576 ק"מ בתקן האירופאי; וגרסה דו-מנועית עם הספק משולב של 473 כ"ס וסוללה זהה עם טווח נסיעה של עד 505 ק"מ בתקן האירופאי.

כל הגרסאות תומכות בטעינה אולטרה-מהירה ומצוידות בתא נוסעים מפואר ועמוס טכנולוגיות מתקדמות כולל צ'יפ "קוקפיט חכם" מבית קוואלקום, מערכת הפעלה נתמכת בינה מלאכותית, מערך פנורמי של מסכי תצוגה, מושבים חשמליים, מערכת קול מתקדמת, מערכת בטיחות סמי-אוטונומית ועוד. בנוסף תשווק גרסה מסדרה מוגבלת עם דלתות קדמיות, שמתרוממות כלפי מעלה ושני מנועים.

המחיר של סדרת ה-P7 מתחיל כבר ב-199 אלף שקל לגרסת הבסיס ומגיע עד כ-267 אלף שקל אלף שקל לגרסה החזקה וכפולת ההנעה כאשר הגרסה עם הדלתות המתרוממות תעלה כ-300 אלף שקל.

מותג הפרמיום XPENG, יח''צ
 מותג הפרמיום XPENG, יח''צ

רכב פנאי רחב עם מסך ענק 

במקביל ישווק בישראל רכב הפנאי החשמלי הגדול G9, שאורכו 4.89 מ', גובהו 1.68 מ' ואורך בסיס הגלגלים שלו כ-3 מ'. הוא יוצע בשלוש גרסאות: חד מנועי בגרסת טווח רגיל עם מנוע בודד בהספק 313 כ"ס וסוללה של 78.2 קילוואט-שעה, שמספקת טווח של עד 460 ק"מ; חד מנועי עם 313 כ"ס וסוללה של 98 קילוואט, שמספקת טווח של עד 570 ק"מ; וגרסת ביצועים כפולת הנעה עם הספק משולב של 5551 כ"ס וטווח של עד 520 ק"מ.

גם הדגם הזה מגיע עם חבילת אבזור מקיפה שכוללת בין השאר מסך מולטימדיה ענק בגודל 15 אינץ', ריפוד עור ועוד. המחיר מתחיל בכ-270 אלף שקל לגרסת הבסיס ומגיע עד כ-365 אלף שקל לגרסת הביצועים כפולת ההנעה. יצוין כי המחירים מתייחסים למס הקניה הנוכחי על רכב חשמלי ולמלאי ולא מגלמים את עליית מס הקניה מ-20% ל-35%, שצפויה ב-1 בינואר 2024.

בשלב הראשון נפתח אולם התצוגה המרכזי של XPENG במתחם של קרסו מוטורס בראשון לציון, כאשר לקראת ינואר יפתח "אולם קונספט" מרכזי ברחוב שנקר בהרצליה במקביל לאולם תצוגה, שייפתח בחיפה.