2,250 דירות חדשות בתל השומר: 600 מהן מיועדות לסגל ביה"ח

תוכנית חדשה לפינוי שיכון הרופאים הקיים ליד תל השומר קיבלה תוקף • 1,100 דירות מיועדות להשכרה לטווח ארוך

הדמיית תוכנית הבניינים בתל השומר / הדמיה: שקד נחום אדריכלים
הדמיית תוכנית הבניינים בתל השומר / הדמיה: שקד נחום אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה השבוע לתת תוקף ולקדם את תוכנית שיכון הרופאים - תל השומר, הכוללת 2,250 יחידות דיור, מתוכן 600 עבור סגל רפואי של בית החולים וכ־1,100 המיועדות להשכרה לטווח ארוך. התוכנית, שיזמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר", משתרעת על שטח כולל של כ־125 דונם, והיא כוללת הריסת 600 דירות הסגל הישנות במקום. כך שלמעשה, בית החולים לא יקבל דירות נוספות לסגל הרפואי בעקבות השינוי.

מה קורה בענף המשרדים: "מקימים מיליוני מטרים רבועים, ואני באמת לא יודע מי יאכלס את כל השטחים הללו" 
אחרי שבוע על המדף, בזמן מלחמה: בכמה נמכרה דירת 3 חדרים במודיעין? 

התוכנית שוכנת מצפון לבית החולים שיבא, תל השומר, בין בקעת אונו לצומת אלוף שדה. במסגרתה יפונו שטחים ישנים של בית החולים שיבא ובתמורה ניתנו תקציבים לבנייה להעברת שטחים לתוך בית החולים.

בעלות אחודה על המבנים

הבינוי המתוכנן כולל מבנים של 10 קומות עד 24 קומות וכן 37 אלף מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, שטחים פתוחים מגוונים הכוללים שימור מאות עצים ותיקים. שימור של מבנים היסטוריים של בית החולים ושטח להקמת בית ספר.

תוכנית קודמת לשיכון הרופאים, שאושרה לפני עשור, כללה רק 1,680 יחידות דיור. התוכנית החדשה, שניתן לה תוקף כעת, עודכנה בהתאם לתשתיות הסעת ההמונים שנוספו מאז אישור התוכנית הישנה. בבית החולים שיבא תל השומר צפויה להיבנות תחנה של קו M3 של המטרו, ועוד לפני כן ייחנך בסמוך גם הקו הסגול של הרכבת הקלה.

לדברי ענבל דוד, מנכ"לית דירה להשכיר, "מדובר בתוכנית הכוללת היקף משמעותי של מאות יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח בפרויקט הממוקם במרכז הארץ בלב אזור ביקוש כשלצידו מתוכננים כעת מערכות הסעת המונים - הקו הסגול של הרק"ל ותחנות מטרו. זהו צעד נוסף וחשוב המדגיש את החשיבות של דיור להשכרה ארוכת טווח בכל תכנית בינוי, בוודאי באזורי הביקוש הצמאים לפתרונות דיור בר השגה.

"חברת 'דירה להשכיר' בשיתוף רמ"י היא שתשווק את הדירות ותציע לדיירים בדומה לכלל הפרויקטים שלה, בראש ובראשונה הסכמי שכירות ארוכי טווח בדירות מגורים בסטנדרט חדיש, מפרטי גמר ותחזוקה ברמה גבוהה עם איכות חיים וחיי קהילה, וודאות לגבי תקופת השכירות ודמי שכירות קבועים שכה משמעותיים בימים אלו, והכל בפיקוח ובקרה של החברה".

מאיה רגב, רפרנטית מהוועדה המחוזית ת"א שעסקה בתוכנית, אומרת לגלובס: "אנחנו רוצים לעודד דיור להשכרה כדי לייצר מגוון שלא קיים מספיק כיום ביחידות הדיור. דיור להשכרה כולל דירות קטנות יותר והתפיסה התכנונית שונה ויש בה דגש על השטחים המשותפים ומשכך התוכנית מחייבת בעלות אחודה" .

ערן ניצן יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, מסר: "התוכנית מהווה בשורה להתפתחותו של שוק דיור להשכרה ארוכת טווח. היצע דיור להשכרה בניהול אחוד הוא פלח חדש בשוק הדירות למגורים בישראל שחרטנו על דגלנו את העצמתו. תוכנית שיכון הרופאים היא נדבך חשוב במדיניות זו".