גם אינטל בפנים: חברת הבינה המלאכותית של אמנון שעשוע גייסה עוד 53 מיליון דולר

חברת הבינה המלאכותית הישראלית AI21, שהוקמה בידי פרופ' אמנון שעשוע, פרופ' יואב שוהם והמנכ"ל אורי גושן, הודיעה על הרחבת הגיוס האחרון שלה ב-53 מיליון דולר נוספים, ובכך היא סוגרת סבב גיוס C בסכום של 208 מיליון דולר • שוהם: "למזלנו אנחנו נמצאים בתחום שמתפוצץ" • בתוך כך, AI21 תמנה את שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, תומאס ריצ'רד ניידס, כדירקטור העצמאי הראשון בחברה

יואב שוהם, אמנון שעשוע ואורי גושן, מייסדי AI21 / צילום: איל יצהר
יואב שוהם, אמנון שעשוע ואורי גושן, מייסדי AI21 / צילום: איל יצהר

חברת הבינה המלאכותית הישראלית AI21 הודיעה על הרחבת הגיוס האחרון שלה ב-53 מיליון דולר נוספים, ובכך היא סוגרת סבב גיוס C בסכום של 208 מיליון דולר.

החברה, שהוקמה בידי פרופ' אמנון שעשוע, פרופ' יואב שוהם והמנכ"ל אורי גושן, הפכה ליוניקורן באוגוסט האחרון, כשהודיעה כי גייסה 155 מיליון דולר, זאת לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד דולר

רגע אחרי גיוס הענק, אמנון שעשוע מציג את היוניקורן החדש: "המובילאיי של הבינה המלאכותית" 
בצל המלחמה: סטארט־אפ הסייבר ההגנתי של יוצא NSO השלים גיוס של 35 מיליון דולר

במקביל לגיוס, החברה גם הודיעה כי היא מרחיבה העובדים שלה ופותחת כ-100 משרות חדשות. ל-AI21 יש כיום 250 עובדים.

אחת המשקיעות בסבב הנוכחי היא ענקית התוכנה אינטל, שמצטרפת לגוגל ולאנבידיה, שנמנות בין המשקיעות. ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה, אף התייחס בזמנו לחברה ואמר כי "הטכנולוגיה שלה תסייע לחברות ולארגונים להגביר את יעילות העבודה של מערכות מבוססות בינה מלאכותית". 

בתוך כך, AI21 הכריזה על מינויו של שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, תומאס ריצ'רד ניידס, כדירקטור העצמאי הראשון בחברה. ניידס יעניק את הפרספקטיבה שצבר על המגזר הפיננסי בארה"ב וייעץ ל-AI21 במסגרת התרחבותה בשוק הגלובלי.

"מתקשים להדביק את הביקוש" 

"היום אין מנכ"ל אחד שלא חרט על דגלו לשלב בחברה שלו בינה מלאכותית, ועכשיו אנחנו מתקשים להדביק את הביקוש", אומר לגלובס פרופ' יואב שוהם. הוא מספר כי כשרק הקימו את החברה, התלבטו מה יהיה המודל העסקי שלה, אבל "היה לנו ברור שאנחנו רוצים להיות חברה שמספקת מוצר ללקוח ולא רק מעבדת מחקר, אבל השוק עדיין לא היה קיים לפני שלוש שנים. החזון שלנו אז היה ועודנו לשנות את האופן בו אנחנו קוראים וכותבים". 

שוהם מספר כי העניין ההולך וגובר סביב בינה מלאכותית, בין היתר הודות לכלים כמו ChatGPT שכבש את העולם בסערה, "שירת אותנו מאוד יפה". עם זאת, שהם מסביר את ההבדל בין המוצר שחברת AI21 מפתחת לבין הצ'אט המוכר: "הדגש שלנו הוא לעזור למערכות שאנחנו מפתחים לגלות חשיבה עמוקה ומורכבת ויכולת להסיק מסכנות מורכבות, ובמקביל, לעשות את זה בצורה מהימנה ומובנת.

"כיום יש לנו מערכות, כמו למשל ChatGPT, שאכן מצליחות לעשות דברים מדהימים, אבל לא ברור למי שמשתמש בהן איך בדיוק הן עושות את מה שהן עושות, ולפעמים לצד הגאונות יכולות להתקבל במערכות האלה שטויות מוחלטות. אז מצד אחד אנחנו רוצים שהמערכות יהיו יותר חכמות, ומצד שני אנחנו גם רוצים שהן יהיו בדרגת שליטה גבוהה יותר, ויותר מדויקות ונאמנות". 

"תחום שמתפוצץ" 

לדבריו, "אני צופה שבשנה הקרובה לפחות רבע מהחברות כבר ישיקו מוצרים של ממש מהטכנולוגיה הזאת, ומספר החברות רק ילך ויגדל. למרות שלא כל שוק ההייטק חווה תנופה כעת, יש לנו מזל שאנחנו נמצאים בתחום שמתפוצץ, ואנחנו נתפסים, בצדק, כאחת החברות המובילות בתחום הזה".

שוהם אומר כי למרות ההצלחה שהם חווים בתקופה הנוכחית, הלא פשוטה בלשון המעטה, בתחום שלהם "אי-אפשר לנוח על זרי הדפנה. זה תחום שבו חייבים לרוץ כדי להישאר רלוונטיים".

שוהם מתייחס גם לנזקי המלחמה, שלא פסחה גם על החברה שלו. "בתוך עמנו אנחנו יושבים, יש אצלנו אנשים מגויסים, יש אצלנו עובדים שבני או בנות הזוג שלהם מגויסים, וכמו כולם, אנו מייחלים לסיום מוצלח ומהיר של המלחמה", אמר.