בנק לאומי ילווה פרויקטים חדשים בעכו וביקנעם עילית בהיקף של כ-160 מיליון שקל

לגלובס נודע כי במסגרת הפרויקט של קבוצת שובל שהבנק אישר את הליווי שלו בעכו, יוקמו 300 יחידות דיור, מהן 125 יחידות דיור במסגרת תוכנית "מחיר מופחת" • הפרויקט ביקנעם עילית יכלול 56 דירות

עכו / צילום: Shutterstock
עכו / צילום: Shutterstock

בנק לאומי יממן הקמה של מאות יחידות דיור בעכו וביקנעם עילית על-ידי קבוצת שובל. באחרונה אישר הבנק אשראי של כ-160 מיליון שקל לצורך הקמת שני הפרויקטים, וזאת על אף הלחימה והמשבר החמור שענף הבנייה והנדל"ן עובר בימים אלה. 

"היצע מטורף": איך שינתה המלחמה את שוק השכירות בתל אביב? 
"קראווילות זה לזרוק כסף לפח": כך אפשר להעמיד בתי קבע למפונים בתוך חודשים
דוחות בנק הפועלים חושפים: מעריך כי הירידה במחירי הדירות תלך ותתגבר

לגלובס נודע כי במסגרת הפרויקט שהבנק אישר את הליווי שלו בעכו, יוקמו 300 יחידות דיור, מהן 125 יחידות דיור במסגרת תוכנית "מחיר מופחת" ו-175 שיימכרו בשוק החופשי. הוא ממוקם ברובע עכו מזרח החדש ונמצא בין כביש 4 לכביש 85 (הקטע המערבי של כביש עכו-צפת). הרובע מתוכנן לכלול כ-8,000 יחידות דיור, כמו גם מבני ציבור ואזור תעסוקה.

בפרויקט תמהיל דירות מגוון, הכולל דירות של 5-3 חדרים, פנטהאוזים ודירות גן. מחירי הדירות בפרויקט "במחיר" מופחת צפויות לעלות החל מ-700 אלף שקל, ובשוק החופשי החל מכ-1.9 מיליון שקל.

הפרויקט השני ממוקם כאמור ביקנעם עילית, והוא יכלול 56 דירות. הוא ממוקם בחלקה המערבי של שכונת שער הגיא, המשתרעת על פני כ-700 דונם וכוללת 1,400 יחידות דיור, ומצויה בסמוך למחלף אליקים ולכניסה לכביש 6. מדובר בשכונת מגורים חדשה, שנמצאת כיום בשלבי בנייה ופיתוח. השכונה מאופיינת בבנייני מגורים חדשים בבנייה רוויה, כאשר חלק מהבניינים מאוכלסים, וחלקם בשלבי בנייה שונים.

מחירה של דירת 4 חדרים בגודל 100 מ"ר, כולל מרפסת בגודל 14 מ"ר, צפוי להתחיל מכ-2 מיליון שקל; דירת 5 חדרים בגודל 117 מ"ר, כולל מרפסת בגודל 16 מ"ר, צפויה לעלות החל מכ-2.2 מיליון שקל; ודירות 5 חדרים גדולות יותר, דירות גן, מיני-פנטהאוז או פנטהאוז, צפויות לעלות החל מ-3 מיליון שקל.

קבוצת שובל נוסדה בשנת 1985 על-ידי משה מילר, והיא מתמחה בתחומי היזמות למגורים וההתחדשות העירונית.