באילו ענפים מומלץ להשקיע בעת משבר?

ענפי הבריאות, התשתיות והצריכה הבסיסית כמו רשתות המזון, נחשבים לבטוחים יחסית בתקופה הנוכחית. אלו הסיבות • שאלת היום, מדור חדש

באילו ענפים מומלץ להשקיע בעת משבר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
באילו ענפים מומלץ להשקיע בעת משבר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מלחמת חרבות ברזל פרצה בעיצומה של תקופת חוסר ודאות כלכלית שמכה ברחבי העולם. האינפלציה עדיין לא חזרה לרמה שמיידעים לה הבנקים המרכזיים, הריביות גבוהות, ולכל אלו הצטרפה לפני כחמישה שבועות אי־ודאות ביטחונית. מה מומלץ למשקיעים לעשות בתקופת משבר כזו? ואילו סקטורים נחשבים אטרקטיביים כעת?

טבע קיבלה אישור FDA, ואינוויז זינקה: מאירועי הסופ"ש של הישראליות בוול סטריט 
ניתוח | מה יקרה לכלכלה אם חזית הצפון תתלקח? 

ניר אורגד, אנליסט מניות חו"ל באגף הייעוץ בבנק לאומי, מסביר כי למרות שיש ענפים בטוחים יותר ופחות בימים אלו, יש להימנע מחשיפה גבוהה לסקטור ספציפי, ולפזר את ההשקעות בתיק. הוא מונה שלושה ענפים שלהערכתו צפויים לספק ביצועי יתר בתקופה הנוכחית: הבריאות, הצריכה הבסיסית (קמעונאיות בעיקר) והתשתיות.

"סקטור הבריאות מספק בשוטף שירותים חיוניים וקריטיים לתפקוד היום יומי של אזרחים רבים. עמידותו נובעת מכך שגם בתקופות אי ודאות, אנו ממשיכים ליטול תרופות על בסיס יומיומי ולבצע בדיקות, אבחונים ופרוצדורות רפואיות. לכן, הסביבה העסקית של חברות רבות בסקטור ממשיכה להיות יציבה ואף 'חיובית' כתוצאה מההשפעה השלילית של המלחמה על המצב הנפשי והרפואי של רבים.

"סקטור הצריכה הבסיסית מכיל חברות המוכרות לנו מוצרים אשר לא ניתן להסתדר בלעדיהם כגון: מזון, טואלטיקה, טבק ועוד. בתקופה זו, בה אנו מבלים זמן רב יותר בבית, הצריכה הביתית שלנו עולה ומספקת רוח גבית ליצרניות מזון ורשתות השיווק.

"סקטור התשתיות מכיל חברות המוכרות לנו שירותים כמו חשמל, גז, טלוויזיה, אינטרנט וסלולר. מדובר בשירותים נחוצים לתפקוד היומיומי שלנו שלא ניתן לוותר עליהם גם בתקופות של אי ודאות והאטה כלכלית.

"המכנה המשותף לשלושת הסקטורים הללו הוא העובדה שגם בזמנים של אי ודאות כמו התקופה הנוכחית, הם מצליחים לשמור על סביבה עסקית יציבה ואף לעיתים ליהנות מרוח גבית חיובית הבאה לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של החברות. עובדה זאת, בשילוב תמחור נמוך ביחס לסקטורים אחרים, מאפשרת להם לרשום ביצועי יתר ולשמש כמרכיב ממתן תנודתה בתיק ההשקעות. לכן חשוב לגוון את החשיפה לסקטורים שונים".

גילוי מלא: שאלת היום הוא פרויקט מערכתי הנעשה בשיתוף מומחי בנק לאומי

אין לראות באמור המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הזמנה לבצע רכישה או השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. הוא אינו מהווה תחליף לייעוץ השקעות אישי המתחשב בצרכיו ונתוניו של כל אדם