משקיע העל וורן באפט הפר את אחד מכללי ההשקעה של עצמו?

על פי פרסום באתר ״פרופבליקה״ המובסס על הדלפת מסמכי מס הכנסה, באפט סחר לפחות בשלוש הזדמנויות באופן פרטי במניות שגם החברה שלו סחרה בהן • הדבר מנוגד למדיניות האתיקה של ברקשייר האתווי וגם לדברים שמשקיע העל נהג בעצמו לומר • באיזה מניות מדובר?

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik
וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

האם משקיע העל וורן באפט הפר את כללי האתיקה של החברה שלו ברקשייר האתווי?

בכתבה שפורסמה ביממה האחרונה באתר התחקירים ״פרופבליקה״ נטען כי באפט סחר באופן פרטי במניות באותו רבעון או רבעון לפני שהחברה שבשליטתו קנתה או מכרה את אותן מניות. וזאת לפחות בשלושה מקרים.

"ניהול השקעות? שרלטנות": האיש הכי קרוב לוורן באפט מדבר ללא מעצורים
ברקשייר האת'ווי של באפט: זינוק של 40% ברווח התפעולי

הפרסום מבוסס על כשני עשורים של נתוני מס הכנסה שהודלפו לפרופבליקה.

מסחר פרטי במניות של חברות ציבוריות, כולל של ברקשייר, אסור על פי כללי האתיקה הפנימיים של ברקשייר עצמה. באפט התייחס למדיניות הזו בכמה הזדמנויות בעבר ואמר שהוא נמנע מלסחור באותן מניות שהחברה שלו קונה ומוכרת כדי למנוע כל ניגוד עניינים לכאורה. ברקע - העובדה שהשווקים נוטים להגיב לכל אמירה של באפט או מהלך שהוא עושה מה שעשוי לתת לו יתרון מובהק על פני משקיעים אחרים.

בין העסקאות שביצע באפט על פי הפרסום וגם ברקשייר עצמה - מכירת מניות פרטית בהיקף של 20 מיליון דולר של מניית וולס פארגו ומכירה של 25 מיליון דולר במניות וולמארט, שתיהן ב-2009; ומכירה של מניות ג'ונסון אנד ג'ונסון בשווי של 35 מיליון דולר ב-2012.

במקרה של וולמארט, באפט העביר באופן מעניין את התיק האישי שלו לכיוון ההפוך לזה של ברקשייר שהכפילה את חלקה במנייה באותו רבעון.

ברקשייר האתווי לא הגיבה לפרסום.