דוחות החנייה חוזרים: עיריית תל אביב מגבירה את האכיפה החל מהיום

לדברי העירייה, "המלחמה המתחוללת בארץ בחודש האחרון הכתיבה סדרי עדיפויות שונים בתחום אכיפת הסדר במרחב הציבורי" • אלא שכעת חוזרים פקחי העירייה באופן הדרגתי "לאכוף את הסדר הציבורי" • למפונים מיישובי עוטף עזה ומהצפון העירייה העמידה חניונים בחינם

עיריית תל אביב / צילום: שלומי יוסף
עיריית תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב הודיע היום (ג') כי תשנה החל מהשבוע באופן הדרגתי את אכיפת הסדר במרחב הציבורי ותתאים אותה לימי שגרת חירום וכך תוגבר האכיפה על חניה. למפונים מיישובי עוטף עזה ומהצפון העירייה העמידה חניונים בחינם.

חודש ללחימה: מה העלויות הצבאיות והאזרחיות ואיך יושפעו הגירעון והצמיחה 
האזהרה של ענקי ההשקעות: "המצב החמור מאז מלחמת העולם השנייה. המלחמה עלולה להוביל למיתון עולמי" 

בעירייה הסבירו כי "המלחמה המתחוללת בארץ בחודש האחרון הכתיבה סדרי עדיפויות שונים בתחום אכיפת הסדר במרחב הציבורי בשל ביצוע מטלות חיוניות בעת חירום על ידי פקחי אגף הפיקוח העירוני, כגון: סיוע מוגבר לקהילה, תגבור אבטחה בסביבת מוסדות חינוך בפרט וברחבי העיר בכלל ועוד. כמו-כן, ירידה דרסטית בהיקף כלי-הרכב הנכנסים לעיר ובעסקים הפועלים בה, שינה את היקפי האכיפה במרחב הציבורי בשבועות הראשונים לאחר תחילת הלחימה".

אולם כעת, עם העלייה בהיקף המבקרים ובמספר כלי הרכב הנכנסים לעיר מדי יום, בעירייה מעדכנים כי אגף הפיקוח העירוני ייתן מענה לקריאות שירות המתקבלות במוקד 106+ בתחום החניה וחוקי העזר ויבצע אכיפה יזומה של עבירות חניה בדגש על עבירות חניה הגורמות להפרעה לתנועה וסכנה בטיחותית, במקומות המיועדים לפריקה וטעינה, העלאה והורדת נוסעים, חניה על שבילי אופניים וכו', לרבות גרירה מחניה אסורה. "אנו מזכירים כי יש לחנות ולרכוב כחוק בעיר", הפצירו.

בנוסף, העירייה הודיעה על המשך האכיפה בנושא מפגעים תברואתיים, ביוב זורם, נזילות מים וכל מפגע אחר העלול לגרום סכנה לדיירים וכן לאכוף ניקיון מבתי עסק ואי איסוף צואת כלבים.

מהעירייה נמסר כי "על מנת להקל על אלפי המפונים שהגיעו לעיר תל אביב-יפו, העמידה לרשותם העירייה תשעה חניונים של אחוזות החוף בהם החניה היא חינם ובמקביל פועלת למתן פתרונות נוספים בתחום החניה עבורם, כדוגמת הנפקת היתרי חניה זמניים לשימוש בחניה בכחול לבן ברחבי העיר, וזאת מתוך מטרה להקל על שהותם בעיר".