ישראל מבקשת מגרמניה תחמושת לספינות קרב; תקבל שני מל"טים

שר ההגנה הגרמני הודיע כי גרמניה "תתרום" לחיל האוויר הישראלי שני מל"טים מסוג HERON-TP, שהיא חוכרת למעשה מהתעשייה הצבאית, כדי שישמשו אותו בפעילות המבצעית הנוכחית • קנצלר גרמניה אולף שולץ הפנה אצבע מאשימה לאיראן ואמר כי ללא תמיכה איראנית, חמאס לא היה יכול לבצע את הפעולות חסרות התקדים הללו בשטח ישראל

מטוס ללא טייס מדגם Heron TP של התעשייה האווירית / צילום: יח''צ
מטוס ללא טייס מדגם Heron TP של התעשייה האווירית / צילום: יח''צ

גרמניה מסמנת כי היא עומדת בנחישות לצד ישראל ביממות האחרונות בעזרת הצהרות ושורת צעדים מוחשיים. היום הודיע שר ההגנה בוריס פיסטוריוס, כי המדינה "תתרום" לחיל האוויר הישראלי שני מל"טים מסוג HERON-TP, שהיא חוכרת למעשה מהתעשייה הצבאית, כדי שישמשו אותו בפעילות המבצעית הנוכחית. המל"טים הם חלק מעסקה בשווי מיליארד אירו למשך עשר שנים. חמישה מל"טים נוספים נמסרו לצבא הגרמני. לפי דיווחים נוספים, ישראל ביקשה מגרמניה גם תחמושת לספינות קרב וכן אפודי הגנה. 

רחפנים מסין באלפי שקלים בודדים: כך שיבש חמאס את שמי ישראל
התעשיות הביטחוניות והמלחמה: מה יקרה לביקושים כאשר ערפל הקרב יתחיל להתפוגג?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב היום בפני הפרלמנט הגרמני ונשא נאום חד שתמך ב"זכותה של ישראל להגן על עצמה". שגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור, נכח גם הוא בדיון בפרלמנט הגרמני. שולץ אמר כי "הסולידריות שלנו אינה מוגבלת למלים בלבד". הוא הבטיח סיוע רפואי לישראל, וסיפר כי הפציר בראש הממשלה בנימין נתניהו לפרט איזו עזרה ישראל צריכה.

"לישראל יש את הזכות החוקית לפי כללי המשפט הבינלאומי להגן על עצמה ועל אזרחיה", אמר שולץ, "לגרמניה יש רק מקום אחד- לצדה של ישראל...זו האחריות שלנו".

שולץ גם הפנה אצבע מאשימה לאיראן. "עד כה אין לנו מידע ודאי שאיראן תמכה בהתקפה הנפשעת הזו של חמאס באופן קונקרטי ומבצעי, אך ברור לכולנו: ללא תמיכה איראנית בשנים אחרונות, חמאס לא היה יכול לבצע את הפעולות חסרות התקדים הללו בשטח ישראל". לגרמניה ולאיראן יש עדיין קשרים ענפים, וברלין היא אחת המדינות הדוחפות לחידוש הסכם הגרעין, או כינון הסכם חדש, שיאפשר להסיר את הסנקציות מעל טהראן.

שולץ גם התייחס לנושא החטופים, ואמר כי ביניהם יש אזרחים גרמנים. "גורלם נוגע לליבנו באופן עמוק", אמר שולץ, "ואנו וששים מכך שחמאס ימשיך לנצל אותם כמגנים אנושיים בשבועות הקרובים. אנחנו עובדים בכל כוחנו להבטיח שכל החטופים ישוחררו, בתיאום מלא עם ישראל ובחשאיות הנדרשת". 

אל מול מראות של חגיגות שמחה ברחובות נויקלן, רובע שבו מהגרים רבים מהמזרח התיכון, אמר שולץ כי הוא מגנה אותן בכל תוקף. "שנאה וטרור נחגגו ברחובות גרמניה. זה נורא, לא אנושי ומנוגד לכל הערכים שלנו. יש לנו אפס לסבלנות לאנטישמים. כוחות הביטחון הגרמנים ישתמשו בכל הכלים העומדים לרשותם (לשם כך)", אמר. 

הוא הודיע כי בכוונת המדינה להוציא מחוץ לחוק את הארגון הפרו-חמאסי, "סמידון", שאירגן עצרות תמיכה בעזה בימים האחרונים שגלשו לקריאות אנטישמיות ואנטי-ישראליות. שולץ הבטיח גם כי משרד הפנים הגרמני "יאסור כל פעילות של חמאס בשטח גרמניה". חמאס כבר מוגדר כארגון טרור, אך שולץ הבהיר כי האיסור הגרמני יהיה חמור יותר: "כל מי שיהלל את הפשעים של חמאס או ישתמש בסמלים שלו יעמוד לדין בגרמניה. כל מי שיתמוך ברצח או בקריאות לפשעים יבצע עבירה פלילית. כל מי ששורף דגלי ישראל מבצע עבירה פלילית. כל מי שתומך בארגון טרור כמו חמאס מבצע עבירה פלילית". 

שולץ גם הודיע כי גרמניה לא תספק סיוע כספי לפלסטינים עד לסיומו של "תהליך הבחינה" עליו הודיעה לפני יומיים, שנועד לוודא כי כספים שהיא מעבירה לשטחים ולעזה אינם "זולגים" לחמאס. גרמניה מעבירה כ-350 מיליון אירו בשנה. הוא גינה בחריפות את "שתיקתו המבישה" של נשיא הרשות מחמוד עבאס בנוגע לגינוי מעשי הטבח.