האיחוד האירופי הודיע שיעצור את העברות הכספים לפלסטינים, ואז חזר בו

האיחוד האירופי מיתן את האמירה כי העברת הכספים לפלסטינים תיעצר, לאחר שנתקל בהתנגדויות למהלך ממדינות שונות בתוך האיחוד • כתוצאה מכך פורסמה הודעה חדשה שבה נאמר כי העברת הכספים "תיבחן מחדש", אך ההעברות שאושרו עד סוף השנה הנוכחית יבוצעו כמתוכנן

בניין האיחוד האירופי / צילום: Shutterstock
בניין האיחוד האירופי / צילום: Shutterstock

הודעה שפרסם אתמול (ב') נציב הפיתוח האזורי של האיחוד האירופי, לפיה האיחוד יעצור באופן מיידי את העברת הכספים לפלסטינים בשל מעשי הטבח המחרידים של חמאס בישראל, חשפה מחלוקות פנים־אירופיות, ומותנה שעות בלבד לאחר מכן.

"ספגה הפתעה אסטרטגית": ישראל הייתה מוכנה למלחמה אחרת 
דעה | עמוס ידלין: זה התרחיש הכי מסוכן של המלחמה וכך יש להיערך אליו 

הנציב אוליבר ורהלי, מהונגריה הפרו־ישראלית, הודיע כי לא רק שהאיחוד "יבחן מחדש" את כל הסיוע לפלסטינים, בשווי 691 מיליון אירו בשנה, אלא שכל התשלומים ייעצרו באופן מיידי. מיד לאחר מכן הביעו לוקסמבורג, אירלנד וספרד התנגדות חריפה להצהרה, שלדבריהן לא תואמה איתם והייתה אמורה לעלות לדיון רק ביום שלישי בפורום שרי החוץ של האיחוד.

כתוצאה מכך פורסמה הודעה חדשה שבה נאמר כי העברת הכספים "תיבחן מחדש", אך אלו שאושרו עד סוף השנה הנוכחית עדיין יועברו. גורמים ישראלים וארגונים לא־ממשלתיים סבורים כי חלק מהסיוע האירופי לפלסטינים "זולג" לחמאס. נושא הבחינה מחדש, שצפויה להיעשות ביחד עם גורמים ישראלים ובינלאומיים, צפוי לקבל אישור סופי במהלך פסגת שרי החוץ. דנמרק ואוסטריה הודיעו כי הן עוצרות את הסיוע הבינלאומי לרשות הפלסטינית, וגרמניה הודיעה כי "תבחן אותו מחדש".