רשת המזון הגדולה בישראל מגבילה רכישה של מוצרי מזון בסיסיים

שופרסל: לקוח יוכל לרכוש עד שתי שישיות של ליטר וחצי מים, תבנית ביצים אחת של 30 יחידות או שתי תבניות של 12 יחידות, עד שלוש יחידות של חלב מפוקח ועד שתי יחידות של לחם מפוקח • המנכ"ל אורי וטרמן: "ההגבלות - מתוך אחריות כלפי כלל הלקוחות ובשל עומסים כבדים, קשיי אספקה ומחסור חלקי במוצרים בסניפים"

מדפים ריקים בסניף מזכרת בתיה של שופרסל, אמש / צילום: דפנה לוי
מדפים ריקים בסניף מזכרת בתיה של שופרסל, אמש / צילום: דפנה לוי

רשת קמעונאות המזון שופרסל מודיעה על הגבלת רכישה של מוצרי מזון בסיסיים. בעקבות יומיים בהם הסתערו צרכנים על המדפים והותירו אותם ריקים, שופרסל מודיעה הבוקר (ג') כי על-מנת לעמוד בביקושים הרבים של הלקוחות, תהיה הגבלת רכישה על מים, ביצים, חלב ולחם מפוקחים.

פאניקה בסופרים בעקבות הודעת פיקוד העורף: "אנשים התדפקו על הדלתות וצעקו" 
הישראלים מסתערים על החנויות; ברשתות מדווחים על בעיית כוח-אדם משמעותית 
פגיעה בייצור החלב בעוטף עזה: "הנזק עצום, רפתנים רבים נפצעו או נחטפו"

לקוח יוכל לרכוש עד שתי שישיות של ליטר וחצי מים, תבנית ביצים אחת של 30 יחידות או שתי תבניות של 12 יחידות, עד שלוש יחידות של חלב מפוקח ועד שתי יחידות של לחם מפוקח.

"מתוך אחריות כלפי כלל הלקוחות ובשל עומסים כבדים, קשיי אספקה ומחסור חלקי במוצרים בסניפים, החלטנו להגביל רכישה של מוצרי מזון בסיסיים כדוגמת מים, ביצים, לחם וחלב", מסר מנכ"ל קבוצת שופרסל אורי וטרמן.

לדבריו, "אנו עושים את כל המאמצים לתת מענה ושירות מלא לכלל הלקוחות שמגיעים לסניפים כדי לאפשר לכולם לרכוש את המזון והציוד הדרוש להם, ובמקביל פועלים להזרים ללא הפסקה סחורה נוספת לסניפים". 

פאניקה ותורים ארוכים 

אתמול (ב') ושלשום היו תורים ארוכים ברשתות השיווק ובחנויות, ודיווחו על חוסרים של מוצרים רבים, בעיקר פירות וירקות, מוצרי עוף ומוצרי חלב. לאחר ההודעה אמש של פיקוד העורף על הצטיידות במים, מזון, אמצעי תאורה, תרופות ורדיו, נרשמה פאניקה ציבורית, ואנשים מיהרו לחנויות, אולם מצאו מדפים כמעט ריקים.

לדברי רשתות השיווק, במהלך היום יתחדשו המלאים, כשבחלק מהסופרים כבר מדווחים קונים כי ניתן לקנות שוב את המוצרים שאזלו אמש.