הרובוט הישראלי שיספק ביקושי איקומרס בדאלאס

החברה הישראלית מקימה בדאלאס מרכז ליקוט רובוטי שמשתרע על פני 3,500 מ"ר ויעניק שירותים לפעילות אונליין של קמעונאים • חברת הקריאייטיב והטכנולוגיה הישראלית Artlist תספק מענק חד-פעמי ליוצר תוכן עבור מימוש רעיון מקורי וייחודי לפרויקט קריאטיבי • אירועים ומינויים

אבי יעקבי וארז אגמוני, פבריק / צילום: Fabric
אבי יעקבי וארז אגמוני, פבריק / צילום: Fabric

חברת פבריק הישראלית, המייצרת מחסנים רובוטיים, וענקית הלוגיסטיקה A.P. Moller-Maersk מקימות בדאלאס מרכז ליקוט רובוטי, שיעניק שירותים לפעילות אונליין של קמעונאים.

המרכז, שמשתרע על פני 3,500 מ"ר, יפעל באמצעות המערכת הרובוטית והתוכנה שפיתחה פבריק, ויוכל לתמוך במגוון רחב של כ-25 אלף סוגי פריטים. בשלב ראשון ישרת המתקן לקוח אחד בתחום מוצרי הבריאות והטיפוח, ובהמשך עשויים להצטרף מספר קמעונאים נוספים. החברות סירבו לציין את ההיקף הכספי של העסקה.

פבריק הוקמה ב-2015 על ידי אורי אברהם, שי כהן, אייל גורן ואלרם גורן, היא מעסיקה 200 עובדים, וגייסה עד כה כ-370 מיליון דולר. המערכת הרובוטית של החברה מסוגלת להיכנס לחללים אורבניים בגדלים שונים, ולמקסם את התפוקה והאחסון למ"ר. היא מאפשרת ליקוט מהיר של הזמנות עבור משלוחים באותו היום, או למחרת - מגמה שהתחזקה מאוד בשנים האחרונות - ולצמצם את עלויות השילוח.

בין לקוחותיה הבולטים של החברה בארץ נמנות הרשתות סופר-פארם ורמי לוי. לפני כשנה היא שינתה את מודל הפעילות, כך שהיא מוכרת את הטכנולוגיה שלה לחברות לוגיסטיקה וקמעונאים, והמרכז בדאלאס הוא הראשון שבו מיושם המודל.

"עם הניסיון והידע שצברנו בהפעלת מתקנים בחמש השנים האחרונות, הפכנו את כל הרכיבים והשלבים בתהליך, מקליטת הסחורה דרך הליקוט והאריזה, למערכת יעילה ומהירה המאפשרת לקמעונאים להגיע לרווחיות בפעילות האונליין", מציין אבי יעקבי (ג'ק), מנכ"ל פבריק.

מארסק הדנית החלה את דרכה בתחום המכולות ואניות אספקה, וכיום מתרכזת במתן ערך בתחום שרשרת האספקה. היא פועלת ביותר מ-130 מדינות, ומעסיקה כ-100 אלף עובדים ברחבי העולם.

לדברי ארז אגמוני, ראש החדשנות הגלובלית של החברה, "הגידול המתמיד בביקוש באונליין מעצב את תעשיית הקמעונאות, ואנחנו בחיפוש מתמיד אחר דרכים חדשות לייעול שרשרת האספקה של לקוחותינו. מצאנו שהפתרון הרובוטי של פבריק מאפשר לנו לעמוד בדרישות השוק, ליעילות במרכזים הלוגיסטיים ובליקוט, בוודאי במקומות שבהם קיים מחסור בכוח אדם ושטחי נדל"ן".

ארטליסט תשקיע ביוצרי תוכן

בשנים האחרונות רושם שוק יוצרי התוכן הגלובלי זינוק משמעותי, ולפי דוח שפורסם ביולי האחרון, עד סוף 2023 הוא צפוי לגלגל 24.7 מיליארד דולר. מספר היוצרים נמצא בעלייה מתמדת, אך חלקם זקוקים ל"דחיפה" קלה כדי לעשות את הקפיצה המשמעותית לתודעה.

זה הרציונל שעומד מאחורי המהלך של חברת הקריאייטיב והטכנולוגיה הישראלית Artlist, המפעילה קטלוגים של נכסים דיגיטליים וכלי עריכה ליוצרי תוכן: הקרן משיקה את "קרן ה-100 אלף דולר", שתספק מענק חד-פעמי ליוצר תוכן עבור מימוש רעיון מקורי וייחודי לפרויקט קריאטיבי. ניתן להגיש פניות לקרן עד 12 באוקטובר.

"הקרן היא ההזדמנות שלנו לעזור ליוצרי תוכן לפתח את הכישרון שלהם, ולהגשים את החלומות שלהם", מסביר עירא בלסקי, מייסד ומנכ"ל משותף בארטליסט. "כמי שהיה יוצר וידאו במשרה מלאה, קרן כזו הייתה יכולה להיות התגשמות חלום עבורי, והיא למעשה חלק ממה שגיבש את החזון שלנו להעצים יוצרי תוכן".

ארטליסט נוסדה ב-2016 על ידי עירא בלסקי, איציק אלבז, אייל רז ואסי איילון, והיא מעסיקה כ-400 עובדים. החברה מספקת ליוצרי תוכן ברחבי העולם כלי עריכה חדשניים לצד מיליון מדיות דיגיטליות עם רישיון גלובלי שמכסה את כל סוגי תכני הווידאו. בין לקוחותיה נמנים גוגל, אפל, נייקי, קוקה קולה, איקאה, מרצדס, סמסונג, וויקס, נטפליקס, דיור ועוד.

מצנח הזהב

רו"ח עופר אורליצקי מונה ליו"ר דירקטוריון בית זיקוק אשדוד.

הדר אשוח מונה למנכ"ל הפעילות הישראלית של חברת האדטק AdFreeway, שפיתחה פלטפורמה חדשנית לטרגוט קהלים באמצעות חוכמת ההמונים.

הדר אשוח / צילום: יח״צ חברת AdFreeway
 הדר אשוח / צילום: יח״צ חברת AdFreeway

אמיר רגב מונה לדירקטור בכיר לפיתוח עסקי בתחום הענן ב-Commit. סוניה פיסרב מונתה למנהלת תחום הייעוץ והפיתוח העסקי. קודם לכן כיהנה כמנכ"לית energy team.

פרופ' רוני לידור יכהן כנשיא המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, במקום פרופ' מיכל בלר שפורשת לגמלאות.

טל ישראלי, 58, מונה ליו"ר חברת פיתוח הגליל.

שרון גולדברג תעמוד בראש Catalyst, זרוע ההכשרות של המכון הישראלי לחדשנות.

ד"ר עדי ניר תשמש כסמנכ"לית קליניקה בחברת המד-טק אינספירה.

חדשות טובות

כחצי מיליון שקל נאספו בערב הגאלה השנתי של עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים", שנערך במוזיאון המכוניות בהרצליה בהשתתפות בכירי המשק.

ראובן שיף, דורון ארבלי ומתנדבי העמותה / צילום: אח גדול למען חיילים בודדים
 ראובן שיף, דורון ארבלי ומתנדבי העמותה / צילום: אח גדול למען חיילים בודדים

העמותה, שקיימת 13 שנה, מחברת בין חיילים בודדים משוחררים לחיילים בודדים בסדיר במעין מודל חניכה אישי, במטרה לתת תמיכה, הכוונה וליווי לצעירים המנסים להשתלב בחברה הישראלית. עד כה התנדבו בעמותה מאות "אחיות ואחים גדולים". מנכ"ל העמותה הוא דניאל אהרון, היו"ר הוא נסים אדר, ובראש אגודת הידידים עומד רו"ח ראובן שיף.