דוח חדש מגלה: לכמה אנשים בעולם יש יותר ממיליארד דולר בביטקוין?

מחקר שנערך לאחרונה על ידי Henley & Partners, חברת ייעוץ להגירת השקעות, חשף כי 425 מיליון איש ברחבי העולם מושקעים במטבעות קריפטוגרפיים • שוק הקריפטו נותר בחירה פופלרית להשקעה, עם למעלה מ-88 אלף איש המחזיקים בנכסי קריפטו בשווי של לפחות מיליון דולר • אך כמה מיליארדרים ישנם?

425 מיליון איש ברחבי העולם מושקעים במטבעות קריפטוגרפים / אילוסטרציה: Shutterstock
425 מיליון איש ברחבי העולם מושקעים במטבעות קריפטוגרפים / אילוסטרציה: Shutterstock

אלה שעבורם הקריפטו הוא סימפטום לטירוף הספקולטיבי פוסט-מגיפה נשארים יותר ויותר לבד במערכה. בין אם השימוש המעשי בהם עדיין מעלה סימני שאלה רבים, המספרים מראים עד כמה התאהבנו במטבעות דיגיטליים. אך כמה אנשים שהשקיעו הצליחו לעשות מיליארדים?

שאלות ותשובות | כל מה שכדאי לדעת על ההחלטה שהקפיצה את שוק הקריפטו
הדולר שבר שיא נוסף מול השקל ונסוג: אלו הסיבות המרכזיות

מחקר שנערך לאחרונה על ידי Henley & Partners, חברת ייעוץ להגירת השקעות, חשף כי 425 מיליון איש ברחבי העולם מושקעים במטבעות קריפטוגרפיים. לעומת זאת, מעטים הגיעו למעמד של מיליארדר. למעשה, שישה אינדיבידואלים בלבד צברו הון של לפחות מיליארד דולר בביטקוין.

על פי מאמר של CNBC, המצטט את דוח העושר במגזר הקריפטו של חברת הייעוץ, בעוד ששוק הקריפטו אולי לא חווה את אותה צמיחה שראה בימי הזוהר שלו, הוא נותר בחירה פופולרית להשקעה. בנוסף, CNBC מזכירים כי מנתוני דוח של מכון ה-CFA והקרן לחינוך משקיעים של הרשות הפיננסית, שיצא מוקדם יותר השנה, יותר ממחצית מבני דור Z, בני 18 עד 25, השקיעו במטבעות קריפטוגרפיים.

הדוח של Henley & Partners מפרק עוד יותר את הדמוגרפיה של מעושרי קריפטו. לפי המחקר, ללמעלה מ-88 אלף אנשים ברחבי העולם יש נכסי קריפטו בשווי של לפחות מיליון דולר. מתוכם, מעל 40 אלף מחזיקים את עושרם בעיקר בביטקוין, המהווים קצת פחות מ-46% ממיליונרי הקריפטו הללו. הדוח גם מצביע על קבוצה קטנה יותר, של 182 "סנטי-מיליונרים", היינו אנשים בעלי נכסי קריפטו בשווי של למעלה מ-100 מיליון דולר, כאשר 78 מהם ממקדים את ההשקעות שלהם בביטקוין.

לפי Henley & Partners, יש מי שהניבו הצלחה רבה אף יותר בזכות קריפטו, וכעת יש להם אחזקות בשווי מיליארדי דולרים. לפי הנתונים, ל-22 אנשים יש אחזקות קריפטו בשווי של מיליארד דולר לפחות. מעניין לציין ששיעור המיליארדרים בביטקוין קטן בהרבה בהשוואה למספר מיליונרי הקריפטו והסנטי-מיליונרים. מתוך אותם 22 אנשים עם אחזקות קריפטו העולה על מיליארד דולר, הונם של שישה בלבד מרוכז בביטקוין.

ב- CNBC מציינים לשם השוואה כי בזמן עריכת הדוח, שווי השוק הכולל של מטבעות קריפטוגרפים עמד על כ-1.18 טריליון דולר.

סקר קבע שרוב האמריקאים המוכרים עם שוק הקריפטו לא בטוחים שמדובר בהשקעה אמינה

בנוסף, המחקר הציג גם מדד אימוץ קריפטו, שמעריך גורמים שונים כמו שיעורי אימוץ הציבור, מסגרות רגולטוריות ומדיניות מיסוי הקשורה למטבעות קריפטוגרפיים. סינגפור התגלתה כמובילה במדד זה, כאשר אחריה שוויץ ואיחוד האמירויות. ארצות הברית ובריטניה דורגו במקום החמישי והשביעי, בהתאמה.

במונחים של ידידותיות למס למשקיעי קריפטו, הן סינגפור והן איחוד האמירויות הגיעו לביצועים טובים יותר מארה"ב ובריטניה, אשר לא הגיעו ל-10 המובילים בקטגוריה זו. עם זאת, העניין והאימוץ בקרב הציבור גבוהים בארה"ב ובבריטניה, המדורגות במקום השלישי והרביעי, בהתאמה.

הדוח גם הדגיש כי ארה"ב מובילה באימוץ תשתית, כולל השכיחות של כספומטים קריפטו ואינטגרציה על ידי בנקים מקומיים. בריטניה מצטיינת במגזר החדשנות והטכנולוגיה הקשורים למטבעות קריפטוגרפים.

עם זאת, מעניין לציין כי סקר Pew Research שנערך באפריל מצא שבין הרוב המכריע של האמריקאים המצהירים על היכרות כלשהי עם מטבעות קריפטוגרפים (88%), רובם (75%) מצהירים שהם לא בטוחים שהדרכים הנוכחיות להשקעה, לסחר או לשימוש במטבעות קריפטוגרפים אמינות ובטוחות.