מבקר המדינה: ליקויים משמעותיים בטיפול הממשלה ביוקר המחיה

המבקר מתניהו אנגלמן הודיע כי יפרסם אחרי חגי תשרי דוחות על הטיפול ביוקר המחיה בישראל • "יוקר המחיה בישראל מרקיע שחקים, ושילובו עם סביבת ריבית גבוהה מקשֶה מאוד על משקי הבית"

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן / צילום: כדיה לוי
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן / צילום: כדיה לוי

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יפרסם אחרי חגי תשרי דוחות על הטיפול ביוקר המחיה בישראל. "ביקורת המדינה בחנה בדוחות אלה את ההתמודדות של הממשלה עם יוקר המחיה, והעלתה ליקויים משמעותיים ביותר", אמר היום (ד') אנגלמן בכנס של איגוד מבקרי הרשויות המקומיות בישראל. 

● האלוף במיל' עמוס גלעד: "חיזבאללה מנסה להחדיר מטעני נפץ מיוחדים ולמסור אותם לכנופיות הפשע בישראל" 
ישראל בצמרת יוקר המחיה של ה-OECD, אבל באיזה מקום? 

הביקורת תתמקד בכמה סוגיות הקשורות לרמת המחירים הגבוהה בישראל, ובהן: היערכות המדינה להתפרצות אינפלציה, הפיקוח על המחירים בענף המזון, התחרות במערכת הבנקאית ובשוק האשראי וכן סוגיות בפעילות נמלי הים בישראל - שאחראים ל-99% מסך המוצרים המיובאים לישראל והמיוצאים ממנה.

"יוקר המחיה בישראל מרקיע שחקים, ושילובו עם סביבת ריבית גבוהה מקשֶה מאוד על משקי הבית בישראל", אמר אנגלמן בכנס. "רק לפני עשרה ימים פורסם כי ישראל מדורגת בצמרת יוקר המחיה בקרב מדינות ה-OECD".

אנגלמן השווה את עלות המחיה בישראל לעומת המדינות המפותחות ואמר: "בתקופה האחרונה רמת המחירים בישראל במונחי כוח קנייה הייתה גבוהה בכ-27% בממוצע לעומת מדינות ה-OECD". 

בענף המזון פערי המחירים היו גבוהים אף יותר. המבקר ציין כי " מחירי המזון בישראל היו גבוהים בכ-37% לעומת מדינות ה-OECD ובכ-51% לעומת מדינות האיחוד האירופי".