פאפא ג'ונס פונה לדור הצעיר: היכנסו כזכיינים ב-100 אלף שקל

ברשת פאפא ג'ונס מחפשים זכיינים צעירים לסניפי הרשת ומציעים: "הצטרפו אלינו, גם אם אין לכם את כל הסכום הדרוש" • חברת כרטיסי האשראי אמריקן אקספרס משיקה את אתר Express Fly, שיהווה מנוע חיפוש למציאת מלונות בארץ ובעולם וטיסות בכל חברות התעופה • אירועים ומינויים

חן ריכטר, בעלת רשת פאפא ג'ונס / צילום: עמיר צוק
חן ריכטר, בעלת רשת פאפא ג'ונס / צילום: עמיר צוק

רשת הפיצות פאפא ג'ונס, המונה כיום 27 סניפים בישראל ועתידה לפתוח בחודשיים הקרובים עוד שלושה, יוצאת בהצעה לדור הצעיר, בדגש על נשים: הצטרפו אלינו, גם אם אין לכם את כל הסכום הדרוש.

"המטרה שלנו היא להנגיש זכיינות לדור הצעיר, ולאפשר להם להיכנס כזכיינים תפעוליים באחוזים בסכום של החל מ-100 אלף שקל", מסבירה חן ריכטר, 34, בעלת הרשת (יחד עם בן זוגה מוטי) וסמנכ"לית השיווק.

"היתרון הוא שהם הופכים להיות שותפים, אבל כל הסיכון עלינו - ההתנהלות מול ספקים, התזרים וכו'. הזכיין רק קם בבוקר בשביל לנהל את החנות, ומקבל משכורת, אחוזים מהרווחים ובונוסים. בחודשים האחרונים הרצנו את המודל הזה וראינו שהוא מוצלח - היו כאלה שקנו עוד אחוזים, ואחרים מתרחבים לעוד סניפים. עכשיו אנחנו מרחיבים את המהלך".

למה חשוב לך לפנות לנשים?
"כי אין לי ספק שהן המנהלות הכי טובות שיש. נשים חוששות להיכנס לתחומים כאלה כי זו עבודה בשטח, אבל אני רוצה לעורר מודעות שזה אפשרי. יש לנו נשים מנהלות סניפים שעושות עבודה מצוינת, ודרך העתודה הניהולית שלנו אנחנו מאפשרים להן להיות זכייניות.

"בדור הצעיר מפחדים, יש חשש לא לדעת להתנהל נכון. אבל אנחנו מביאים להם את הגב והביטחון של רשת בינלאומית גדולה, ונותנים הכשרה במשך חצי שנה בסניף אחר. אנחנו גם בוחרים את הלוקיישן עבורם עם בלעדיות אזורית, כי אנחנו לא מאמינים בקניבליזציה".

למה לעבוד עם זכיינים ולא לנהל בעצמכם?
"כשיש זכיין יש אבא ואימא לסניף, אכפת לו מהלקוחות. יש לנו מנהלי אזור שמפקחים על התהליך, אבל זה לא אותו דבר. אנחנו מקבלים מאות פניות מזכיינים, כי זה מודל מאוד נגיש. מה שמעניין אותנו זה למצוא אנשי עבודה, שמעורבים בתהליך ושואלים שאלות. אנחנו לא מחפשים משקיעים, אלא את מי שרוצה לעבוד בשטח".

לדברי ריכטר, האתגר הגדול ביותר בניהול סניף נוצר בעקבות הקורונה. "מאז, קשה לגייס עובדים טובים ולגרום להם להישאר לטווח ארוך. אנחנו עובדים על זה הרבה עם הדרכות ובונוסים. הם רואים אותנו כמודל אישי, כי בעלי התחיל כעובד דלפק בפיצרייה, הפך למנהל של רשת פיצה גדולה והיום הוא פה".

פאפא ג'ונס היא הרשת השלישית בגודלה בארה"ב, ומונה 6,000 סניפים. בני הזוג ריכטר הם זכייני הרשת בארץ זה שלוש שנים, והסניפים פרוסים מאילת עד פרדס חנה. התוכנית העסקית כוללת התרחבות לכ-30 סניפים נוספים בחמש השנים שנים הקרובות, כולל בצפון הארץ. כיום מועסקים ברשת כ-1,000 עובדים.

"כדי לקבל את הזיכיון התחרינו מול אנשי עסקים מאוד גדולים", מספרת ריכטר. "טסנו ללונדון, למטה האירופי של פאפא ג'ונס, והצגנו את התוכנית העסקית ואת הויז'ן. באותו זמן הרשת לא עבדה במודל זכיינות, ואנחנו הבאנו אליהם את הרעיון הזה והסברנו שהוא מסייע לכך שנדע שיש מי שדואג לסניפים. לקח להם זמן לעכל את זה.

"הצענו להם גם שיהיו סניפים כשרים, ובנוסף סניפים חלביים. המשמעות של זה הייתה להכשיר את המפעל העולמי, כי כל הרטבים מגיעים אלינו מחו"ל. רק הבצק מיוצר בישראל. הפתענו אותם, והם נדלקו על האנרגיה הזו ועל הניסיון שלנו. השילוב בין חדשנות לניסיון הביא לנו את הזיכיון. הגענו ל-30 סניפים בשנתיים וחצי. שברנו שיאים במכירות שהפתיעו את האמריקאים, הם שלחו נציגים מחו"ל להבין מה קורה פה בישראל. היום אנחנו רשת הפיצריות הכי צומחת בישראל".

הזמן שבו מדברים על נקודות

תקופת הקיץ והחגים מהווה פוטונציאל כלכלי משמעותי לחברות בענף התיירות, מה שמוביל למהלכים לחיזוק הקשר עם הלקוחות. כך, אמריקן אקספרס תוקעת יתד בענף, ומשיקה את אתר Express Fly שיהווה מנוע חיפוש למציאת מלונות בארץ ובעולם וטיסות בכל חברות התעופה.

באתר החדש, לקוחות החברה יוכלו לשלם על חופשתם באמצעות נקודות שצברו בכרטיסי האשראי. כיום היא כבר מציעה להם הטבות כמו ביטוח נסיעות בחינם, הנחות על השכרות רכב בחו"ל, כניסות לטרקלינים ברחבי העולם ועוד. עד סוף החודש ניתן יהיה לקבל 100 דולר להזמנה הראשונה, בתמורה להטבת בונוס.

במקביל, אל על משיקה תוכנית נאמנות חדשה של מועדון הנוסע המתמיד. החל מה-1 בספטמבר יבוטל רכיב המזומן ברכישת כרטיסי בונוס, ומחירי הכרטיסים ינקבו בנקודות בלבד (לא כולל מיסים, היטלים, אגרות ותוספות). בנוסף, בניגוד לקיים כיום, חברי מועדון פעילים יוכלו ליהנות מתוקף בלתי מוגבל של הנקודות.

במסגרת התוכנית הוזלו המחירים של כרטיסי הבונוס, למשל לניו יורק (כ-40%), מיאמי (כ-30%), לוס אנג'לס (כ-23%), ברצלונה ולונדון (שתיהן כ-10%). בנוסף, המועדון משיק מטבע "יהלומים" נפרד לחישוב זכאות למעמד.

מצנח הזהב

אורי אלטשולר, 41, מונה למנכ"ל רבוע כחול נדל"ן. קודם לכן כיהן כסמנכ"ל פיתוח עסקי ומכירות בישראל קנדה.

בועז דורפמן מונה למנכ"ל מלון The George Tel Aviv, שייפתח באוקטובר. אורי קרונקופ מונה למנהל השיווק והמכירות.

יואל בר-אל, מייסד ויו"ר Trax, מונה ליו"ר הסטארט-אפ 1MRobotics, המייצר פתרונות רובוטיים ללוגיסטיקה היפר-לוקאלית.

עו"ד שירלי מעוז מונתה למשנה למנכ"ל בברוקרית הביטוח איאון (Aon) ישראל.

שירלי מעוז / צילום: דוריאן קרידו
 שירלי מעוז / צילום: דוריאן קרידו

עו"ד תמר שקואי מונתה לסמנכ"לית מחלקת עסקים.

תמר שקואי / צילום: קרן רפאלי
 תמר שקואי / צילום: קרן רפאלי

עומר אביבי מונה לסמנכ"ל שותפים עסקיים גלובלי ב-Fireberry, המפתחת פלטפורמה לניהול לקוחות בתחומי שירות, מכירה ושיווק.

עומר אביבי / צילום: תמונה פרטית
 עומר אביבי / צילום: תמונה פרטית

ד"ר רוני ברנשטיין יכהן כיו"ר לשכת המסחר ישראל-איחוד אירופי.

חדשות טובות

רד האט ארגנה מחנה קיץ טכנולוגי לכ-30 תלמידי תיכון מצטיינים מהדרום הלומדים בתוכנית "ניצנים". המחנה התקיים במשך שבוע בבאר שבע וברעננה, ובמסגרתו התלמידים ביצעו פרויקט שכלל כתיבת קוד ופיצ'רים למשחק מחשב בקוד פתוח, והתנסו בתהליך עבודה ממשי בחברת הייטק.

תוכנית ניצנים של עמותת "בנתיבי אודי" פועלת בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אכ''א ומערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה ומשרד החינוך. מטרתה היא לאתר ולהכשיר בני נוער בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחומי התוכנה והסייבר מהנגב ומהגליל. התוכנית הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בלבנון.