"פער בעמדות": יריב לוין ייוצג באופן פרטי בעתירות לביטול עילת הסבירות

לאחר שהיועמ"שית הביעה בדיונים בכנסת את עמדתה נגד החוק לביטול עילת הסבירות, השר לוין פנה לבהרב-מיארה, שהודיעה לו כי נוכח פערי העמדות המסתמנים ביניהם ביחס לעתירות, הוא יוכל להסתייע בייצוג פרטי נפרד • הערכה היא שהיועמ"שית צפויה לתמוך בביטול החוק

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
שר המשפטים יריב לוין / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, אישרה היום (ד') לשר המשפטים יריב לוין לקבל ייצוג נפרד בעתירות בעניין עילת הסבירות. ככלל, היועצת המשפטית לממשלה היא הגורם המייצג את השרים בבג"ץ - אלא במקרים חריגים בהם מתבקש אישור ספציפי מהיועמ"שית.

החוק לביטול עילת הסבירות נכנס לתוקף; בג"ץ ידון בעתירות בספטמבר 
בג"ץ יכריע: האם לחייב את יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים

לאחר שהיועמ"שית הביעה בדיונים בכנסת את עמדתה נגד החוק לביטול עילת הסבירות, השר לוין פנה לבהרב-מיארה, שהודיעה לו כי נוכח פערי העמדות המסתמנים בינהם ביחס לעתירות, הוא יוכל להסתייע בייצוג פרטי נפרד. הערכה היא שהיועמ"שית צפויה לתמוך בביטול החוק.

עוד נמסר כי "החלטתה של היועמ"שית מבוססת על כך שמדובר באירוע חריג, נוכח העובדה שהעתירות עוסקות בסוגיות חוקתיות משטריות תקדימיות ורגישות במיוחד".

הדיון התקדימי בעתירות יתקיים ב-12 לספטמבר בהרכב מורחב של 15 שופטים.

בנוסף, היועמ"שית הודיעה השבוע לשרים שלמה קרעי ודוד אמסלם כי לא תייצג אותם בעתירה לבג"ץ נגד הדחת יו"ר הדואר מישאל וקנין. זאת מאחר שלעמדתה ההדחה "לוקה בפגמים מהותיים היורדים לשורשו של ההליך, אינו מבוסס על תשתית עובדתית".