סייר כבן 40 נרצח בפיגוע ירי בת"א. רה"מ: "נבוא חשבון עם מבקשי נפשנו"

חן אמיר (42) סייר של הסיירת לביטחון עירוני, נרצח בפיגוע ירי ברחוב נחלת בנימין שבמרכז ת"א. המחבל נוטרל ולאחר מספר שעות נקבע מותו • בעקבות האירוע, הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך ועל תגבור של כוחות הביטחון באזור • ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "כוחות הביטחון שלנו יגיעו חשבון עם כל מבקשי נפשנו"

זירת הפיגוע ברחוב מונטיפיורי בת''א, הערב / צילום: דוברות מד''א
זירת הפיגוע ברחוב מונטיפיורי בת''א, הערב / צילום: דוברות מד''א

חן אמיר (42), סייר של הסיירת לביטחון עירוני, נרצח הערב (ש') בפיגוע ירי ברחוב נחלת בנימין בתל אביב. אמיר הותיר אחריו אישה ושלוש בנות.

המחבל עורר חשד של סיירים של הסיירת לביטחון עירוני (סל"ע) של עיריית תל אביב; לאחר שלא נשמע לקריאות הסיירים, שלף אקדח ופגע באחד מהם. לאחר מרדף קצר, הסייר השני ניטרל אותו. לאחר כמה שעות נקבע מותו בבית החולים. 

המחבל, תושב גזרת ג'נין, כבן 27, נשא מכתב שבו כתב שבא להקריב את עצמו. לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא כאמל אבו בכר, תושב רמאנה, כפר בנפת ג'נין שסמוך לגדר ההפרדה. אבו בכר הוא איש הג'יהאד האסלאמי. נזכיר כי אזור ג'נין נחשב למעוז הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון. התושבים באזור מזוהים עם הג'יהאד האסלאמי בהיקפים גדולים יותר מחמאס, ומשמעותיים בהרבה מאלו שתומכים באבו מאזן.

כוחות הביטחון הגיעו למקום לאחר הירי. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון בהתאם להערכת המצב. משטרת ישראל חוקרת את נסיבות האירוע, בשיתוף עם שב"כ. מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי הגיע לזירת הפיגוע.

חובשי רפואת חירום במד"א שי בכר ושמעון פנחס סיפרו: "ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו. תוך כדי פעולות החייאה העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".

מבית החולים איכילוב נמסר: "המרכז הרפואי איכילוב תל אביב מודיע בצער רב על מותו של חן אמיר, סייר עיריית תל אביב-יפו. חן, בן 42, נשוי לורד ואבא לשלוש בנות, נהרג בעת שמנע בגופו פיגוע גדול והציל במותו חיים רבים. משפחתו באצילות נפש הסכימה לתרומת איברים להצלת חיים. בית החולים משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

בעקבות הפיגוע, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסר: "אני משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יגיעו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס לאירוע ומסר: "מתפלל לשלומו והחלמתו של סייר הבטחון העירוני של עיריית תל אביב הנאבק על חייו. תודה מקרב לב לו ולעמיתו שגילו אומץ, תושיה ונחישות כשאיתרו וניטרלו מחבל נתעב שהגיע לפגוע ולרצוח אזרחים תמימים בלב העיר. אני קורא לציבור לגלות עירנות יתרה בתקופה מאתגרת זו".

שר הביטחון, יואב גלנט, מסר: "אני משבח את פעולתם האמיצה של אנשי הביטחון בעיריית תל אביב - בזכות עירנותם ונחישותם ניטרלו את המחבל ומנעו פיגוע חמור בהרבה. נושא תפילה להחלמתו של הפקח שנפצע בפיגוע. מחזק את ידיהם של אנשי כוחות הביטחון הפועלים לשמירה על אזרחי ישראל, נמצה את הדין עם המחבלים ועם שולחיהם".

מכוח קפלן נמסר כי "אנו מתפללים לשלומם של הנפגעים בפיגוע. אנו נמצאים בקשר הדוק ובשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל, ההפגנה נגד ההפיכה המשטרית תתקיים כסדרה בצורה בטוחה ובתיאום מלא עם משטרת ישראל".

הקבינט המדיני-ביטוחני ידון מחר בעימותים ביהודה ושומרון

דובר חמאס, חאזם קאסם, בירך על הפיגוע בתל אביב: "זו תגובה לפשעי ישראל שגוברים בגדה המערבית". לאורך היום, היה חשש מפיגועי נקם על רקע תקרית אתמול בכפר בורקא שבחטיבת בנימין, שבה נהרג אזרח פלסטיני - ככל הנראה מירי של אזרח ישראלי.

מתחקור ראשוני של צה"ל עולה כי על פי דיווחים פלסטיניים ועדויות בשטח, העימות החל בהגעת אזרחים ישראלים לרעות צאן סמוך לכפר בורקא, ופלסטינים שהגיעו מהכפר על מנת להרחיקם. במקום החל עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, אזרחים ישראלים ירו לעבר הפלסטינים. במהלך העימות נהרג פלסטיני, נפצעו ארבעה פלסטינים נוספים ורכב פלסטיני נמצא שרוף. מספר אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים.

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר לדיון שנקבע עוד לפני הפיגוע. נושאים שצפויים לעלות לדיון הם העימותים הגוברים בין מתנחלים לבין פלסטינים ביהודה ושומרון, ההתגרויות של חיזבאללה לאורך הגבול ויתר ההתרעות הביטחוניות שנמצאות על הפרק.

בעקבות הפיגוע בתל אביב עמותת נט״ל מתגברת את קו הסיוע: 1-800-363-363. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות הפיגוע