פינוי בינוי בתל אביב: "סיפור ארוך ומייגע של ארבע שנות בירוקרטיה לפחות"

שלושה בניינים ברחוב קהילת ורשה בת"א זכו להיתר בנייה, לאחר שהפרויקט ידע כמה ניסיונות מצד יזמים לאורך השנים האחרונות • אחת הדיירות במתחם: "יש אנשים שגרים בבניינים האלה כבר משנות ה-50. כשרואים שהדברים קורים בשטח, וכשההריסה כבר יוצאת לדרך, מבינים שזה שווה את זה"

התחדשות עירונית ברחוב קהילת ורשה 73, 77 ו־79 בתל אביב
התחדשות עירונית ברחוב קהילת ורשה 73, 77 ו־79 בתל אביב

סיפור הפרויקט:

שלושה בניינים ברחוב קהילת ורשה זכו לאחרונה להיתר בנייה. מדובר בשלב א' של הפרויקט, ובהמשך יצטרפו אליו שני בניינים סמוכים ברחוב קהילת יאסי. הפרויקט ידע כמה ניסיונות מצד יזמים לאורך השנים, כולל התחדשות כחלק מחידוש השכונה כולה, עוד לפני 25 שנה, והיזם הראשון שהחל לקדם פינוי־בינוי בשלושת הבניינים פשט את הרגל עוד בשלבים הראשונים. כיום הפרויקט מקודם על ידי חברת אשכול מגורים, ובימים האחרונים החלו עבודות ההריסה בשטח".

ירידת המחירים הענקית שמתחבאת במבצעים לרכישת דירות
אחרי חודש וחצי על המדף: בכמה נמכרה דירת 3.5 חדרים בבת ים?
השבוע בנדל"ן: האם חסרות דירות מגורים בישראל

הבנו כבר מזמן שצריך לחדש את הבניינים האלה", אומרת קרן, אחת הדיירות במתחם. "יש אנשים שגרים בבניינים האלה כבר משנות ה־50. זה היה תהליך לא פשוט: אחרי שבחרנו את היזם עברנו לשלב הבירוקרטי, מול העירייה, והוא נמשך הרבה מאוד זמן. זה היה סיפור ארוך ומייגע של ארבע שנים לפחות, שצריך בהן כל הזמן לבדוק מה קורה, לחתום על אישורים, לקבל הנחיות חדשות ועוד ועוד. הרבה מאוד כאב ראש.

"למרות כל זה, בסופו של דבר - כשרואים שהדברים קורים בשטח, וכשההריסה כבר יוצאת לדרך, מבינים שזה שווה את זה. מה שחשוב הוא שכולם מרוויחים, גם אנחנו וגם היזם, אני תמיד בעד תוצאה סופית כזאת. עוד דבר חשוב הוא שלמרות שהפרויקט הוא בפינוי־בינוי, ובניגוד למקומות אחרים, הצליחו כאן לשמור על הצביון של השכונה ולבנות משהו שמתאים לסביבה, בלי מגדלים גרנדיוזיים ובנייה אדירה לגובה".

התמורה ליזם:

50 דירות. מחירי השיווק: 4.3 מיליון שקל ממוצע לדירת ארבעה חדרים.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה עם חניה צמודה, ומחסנים לחלק מהדיירים.

לו"ז:

היתר הבנייה ניתן בימים האחרונים, וההריסה החלה השבוע. 90 ימים לאחר השלמת ההריסה יחלו עבודות ההקמה. צפי לסיום ההקמה: 30 חודשים מיום תחילת העבודות.

סוג הפרויקט: פינוי־בינוי.

כתובת: קהילת ורשה 73, 77 ו־79 בתל אביב.

חברה יזמית ומבצעת: אשכול מגורים.

אדריכלות: שרייבמן אדריכלים.

עו"ד דיירים: משרד עורכי הדין אמיר שטיינהרץ ועו"ד אדם שפרוך ממשרד ארנון, תדמור-לוי.

עו"ד יזם: עורכי הדין אלי אשל וגל סרוסי־ברום ממחלקת נדל"ן והתחדשות עירונית של משרד עוה"ד AYR - עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ' ושות'.