אורקה סקיוריטי תובעת את Wiz בגין הפרת פטנטים

אורקה סקיוריטי דורשת לאסור על מכירת מוצרים של וויז, המפרים לטענתה את הפטנטים של החברה, ותובעת ממנה פיצויים כספיים על השימוש בהם • אורקה טוענת כי מלבד העתקת הטכנולוגיה, וויז העתיקה חומרים שיווקיים ושכרה את אותם עורכי הדין שרשמו את הפטנטים שלה • בגוף התביעה נכתב: "וויז בנתה את העסק שלה על בסיס תוכנית עסקית פשוטה: להעתיק את אורקה"

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן
אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

בתביעה שהגישה, דורשת אורקה סקיורטי איסור על מכירת מוצרים של וויז, המפרים לטענתה את הפטנטים של החברה. בנוסף, ישנה תביעה כספית על הרווחים של Wiz בגין השימוש באותם פטנטים.

הדוח שמראה מגמה מדאיגה בהייטק הישראלי: "אנשים לא נשארים כאן"
לפני שאובר עזבה את ישראל: כשלו שיחות מיזוג עם גט
אקזיט חלומי לחברת מודיעין: שלושה מייסדים יקבלו 150 מיליון דולר

חברת הסייבר אורקה סקיוריטי (Orca Security), המפתחת פלטפורמה לאבטחת ענן, תובעת את חברת היוניקורן הישראלית וויז - חברת סייבר שהוקמה על ידי יוצאי מיקרוסופט, ביניהם אסף רפפורט, שכיהן כמנכ"ל מיקרוסופט ישראל.

בתביעה שהוגשה לבית המשפט במדינת דלאוור, ארה״ב, טוענת חברת אורקה כי וויז בנתה את העסק שלה על בסיס תשתית ידע שהיא פיתחה לראשונה, ובכך התקיימה הפרה מכוונת של הקניין הרוחני שלה.

במסגרת התביעה, דורשת אורקה כי חברת וויז תפסיק להציע כל מוצר או שירות המפרים את הקניין הרוחני שלה, ובנוסף על כך - פיצוי כספי על הרווחים של וויז בגין השימוש באותם הפטנטים שלה.

אורקה: וויז שכרו את אותם עורכי הדין שהגישו את הפטנטים שלנו

בגוף התביעה, נטען כי ״וויז בנתה את העסק שלה על בסיס תוכנית עסקית פשוטה: להעתיק את אורקה״. לטענת אורקה, חברת וויז מתמקדת לאורך השנים בהעתקת הטכנולוגיות שלה, ולא בפיתוח חדשנות משל עצמה. עוד מפורט בגוף התביעה כי התנהלותה של חברת וויז כללה, מלבד העתקת הטכנולוגיה, העתקת חומרים שיווקיים ושכירת אותם עורכי דין שעבדו על רישום הפטנט של אורקה. כמו כן, נטען כי פטנט מאוחר של וויז, שהוגש בדצמבר 2020, דומה מאוד לפטנט של אורקה משנת 2019, כאשר את שני הפטנטים הגיש אותו עורך דין.

בשבועות האחרונים, אורקה קיבלה אישור סופי על רישום הפטנטים, תהליך שהחלה בו בשנת 2019, וכעת היא הגישה תביעה בגין הפרת פטנטים נגד חברת Wiz.

אורקה סיקורטי, שהוקמה בשנת 2019, פיתחה את טכנולוגיית ה-SideScanning לאבטחת נכסי הארגון בענן. באותה השנה, כאמור, החלה החברה לנקוט בצעדים על־מנת להגן על הטכנולוגיה שפיתחה, זאת באמצעות הליך של רישום פטנטים. בתקופה המדוברת, צוות המייסדים של Wiz עדיין הועסק במיקרוסופט.

רק בפברואר השנה, גייסה חברת וויז 300 מיליון דולר, סכום שאסף רפפורט הצהיר שלא ייכנס לישראל "לאור ההפיכה המשטרית".

מחברת אורקה סקיוריטי נמסר בתגובה: "אורקה לא מתייחסת דרך התקשורת לתביעה שהוגשה".

מ-Wiz נמסר: "הופתענו לגלות על טענותיה חסרות הבסיס של אורקה דרך התקשורת. במקום להתמודד עם התחרות ולזכות באמון הלקוחות, נראה כי החברה נוקטת בצעד נואש של תביעה".