מנכ"ל דיסקונט, אורי לוין: "לא מספיק להיות מנהל שמוביל את החברה שלו להישגים, צריך מנהיגות ערכית"

בכנס ה-ESG של גלובס ובנק דיסקונט הסביר לוין כי הצלחה עסקית ארוכת-טווח צריכה להיבנות מכוח אנושי שמשלב את הערכים לצד הפעילות העסקית • לדבריו, "בישראל תמיד יש דברים דחופים יותר מ-ESG. למרות המורכבות ואולי דווקא בגלל המורכבות, כל-כך חשוב לטפל בנושא הזה"

אורי לוין, מנכ''ל קבוצת דיסקונט, בכנס ESG / צילום: שלומי יוסף
אורי לוין, מנכ''ל קבוצת דיסקונט, בכנס ESG / צילום: שלומי יוסף

במהלך כנס ה-ESG של גלובס ובנק דיסקונט שנערך היום (ד') במרכז הכנסים של הרצוג בתל אביב, אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט, הסביר כי הצלחה עסקית ארוכת-טווח צריכה להיבנות מכוח אנושי שמשלב את הערכים לצד הפעילות העסקית. "הכי טוב למצוא את המקום שבו זה משתלב, להביא ערך לבעלי המניות וגם לסביבה ולחברה". עוד הוסיף לוין כי ארגון שמצליח להיות ערכי ולמצוא את השילוב הזה, הוא ארגון שהעובדים שלו מרוצים ומחוברים יותר. 

אלונה בר און: "בדרך כלל מנהלים מתחילים מקיצוץ הוצאות, בגלובס התחלנו מלהניח תשתית של ערכים" | כנס ה-ESG
התחרות בין הבנקים מגיעה להלוואה הכי יקרה: כמה תשלמו על המינוס? | בדיקת גלובס 
סבסוד משכנתאות וערבויות מדינה: התוכנית של סמוטריץ' נגד הבנקים | בלעדי

"בישראל תמיד יש דברים דחופים יותר מ-ESG", כך פתח את נאומו לוין בכנס הבוקר, ברקע המצב הביטחוני. "למרות המורכבות ואולי דווקא בגלל המורכבות, כל-כך חשוב לטפל בנושא הזה. אני חושב שכשמדברים על ESG, מדברים על מנהיגות ערכית".

לפי לוין, מנהיגים, ובמיוחד מנהיגים עסקיים, הם בעלי כוח רב להשפיע על הסביבה, ולכן הם גם מחזיקים באחריות רבה. "לא מספיק להיות מנהיג או מנהל שמוביל את החברה שלו להישגים עסקיים משמעותיים. בחודשים האחרונים ראינו את הכוח של המנהיגות העסקית, איתו באה גם האחריות להשתמש בו לא רק לטובת העסק אלא בכלל לטובת החברה, הסביבה והמדינה".

"הנושאים האלה הם דרמטיים ומחייבים שנטפל בהם", הוסיף לוין. "הם נראים פחות דחופים. הסביבה היא בעיה שבארץ לא מטפלים, לעומת אירופה, שם השיח נמצא בעוצמה אחרת. כל מי שנחשף לעובדות ולעומק הבעיה, מבין שצריך לייצר טיפול דרמטי ואפקטיבי בנושא הזה, אחרת לא נוכל לעצור את ההידרדרות". 

אתגרים חברתיים

בנוסף לבעיה הסביבתית, התייחס לוין גם לאתגרים החברתיים בישראל. "כולנו מתעסקים בבעיות החברתיות, אבל פחות רואים את המקום שלנו להשפיע עליה. איך אנחנו יכולים להשפיע על אי-השוויון שהולך וגדל על החוסר במוביליות? איך נוכל להשפיע על הפערים שהולכים ונפערים בין החלקים במדינה? כחלק מזה, ההבנה שמי שצריך להוביל את הטיפול זה הממשלות, מה שמחייב פעולות דרמטיות. אנחנו לא יכולים לעמוד מהצד ולהמתין שייפתר בידי אחרים".

לוין פנה למובילי המגזר העסקי ולקהל גלובס, ואמר: "יש לנו אחריות משמעותית, וצריך להשתמש בה בתבונה. אנחנו עוברים לעולם שבו חברות מצליחות לא יהיו כאלה אם לא ינהגו גם בדרך עסקית וגם ערכית".

לדבריו, גוף עסקי שרוצה להצליח בטווח הארוך חייב להיבנות מערכים, מכוח אנושי שמתחבר לערכים, ולמצוא את המקום שבו אפשר גם להביא ערך לבעלי המניות וגם לסביבה ולחברה. "היופי הוא שזה משתלב בהרבה מקומות. ארגון שמצליח להיות ערכי ולמצוא את השילוב הוא ארגון שהעובדים שלו מרוצים ומחוברים יותר", אמר.

בהמשך הסביר לוין כי הדור החדש של העובדים מחפש את החיבור לערכי הארגון, לכן ארגון שידע לייצר את זה יביא טאלנטים משמעותיים יותר, ובכך יביא ערך גם ללקוחות שלו. 

להשאיר אימפקט 

לאחר מכן התייחס לוין לעשייה החברתית של קבוצת דיסקונט וציין את הישגיה: "בחרנו להשפיע במקומות שבהם חשבנו שיש שילוב לבנק עם הגורמים החברתיים והסביבתיים. חשוב לנו לעשות דברים אמיתיים ולהמשיך במסע הזה, להמשיך לייצר שותפויות אמיתיות ולהגדיל את הכוח לעמותות. איך אנחנו מצליחים לא רק לתרום לעמותות בתחום התעסוקה, אלא גם להראות ולהיות דוגמה בעצמנו. יצרנו תוכנית שלמה שמסייעת לסגור את פערי הניסיון והתרבות, והצלחנו לייצר תוכניות מדהימות גם בחברה הערבית וגם בחברה החרדית".

עוד ציין לוין כי לקראת עזיבתו את התפקיד, הוא מאמין שבדיסקונט ימשיכו לפעול באופן שיסייע לחברה ולסביבה. "בנימה אישית, מנכ"ל חייב לראות שהוא משאיר אחריו אימפקט, שהוא משאיר אחריו מסורת, אם אפשר שתהיה גדולה ממנו. כך פעלתי בכל השנים שאני מנהל, ויש הרבה דברים שאני גאה בהם, אבל הגאווה הכי גדולה שלי היא דווקא בתחום הזה". 

*** גילוי מלא: הכנס בשיתוף בנק דיסקונט